Vikken hårdisk ska jag välja..

Permalänk

Vikken hårdisk ska jag välja..

vet inte vikken som är bra båda kanske är bra men vikken bör jag välja... ni kanske vet och kanske har en av dom själv och så... skulle järna vilja veta varför den ena är bättre och så...

1: Seagate Barracuda ATA IV 80GB/IDE100 7200rpm

2: Western Digital Caviar 80GB/IDE100 7200rpm

tack för alla svar

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Vill du ha en tyst disk så ta seagaten

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Har båda, dock 5400rpm av cudaIV:an. WD:n låter ju betydligt, eller rättare sagt mycket, mer än vad Seagatedisken gör. Seagatedisken låter inget, förutom vid läsning/skrivning, då den knorrar lite. WD:n däremot viner lite hela tiden, vilket kan vara störande. WD:n har, om det är en second edition, 8Mb cache, vilket kan öka prestandan lite (hur mycket är omtvistat). Dock så tror jag också att WD:n är snabbare (vet ej hur det är på en CudaIV 7200rpm).
En annan sak är ju det att Seagatedisken har temperatursensor, vilket WD:n saknar...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

ok... tack... skulle behöva mer svar. Nu har man ju hört om båda men mer svar skulle va skit bra....

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Välj Maxtor!!!! Du kommer inte ångra dig!

Permalänk

Jag har en Seagate Barracuda V 120gb och den är väldigt tyst! Jag har själv inte haft en wd själv, men om jag hade varit dig så hade jag tagit seagate!

Permalänk
Medlem

Barracuda, helt klart.

Permalänk

har en barracuda IV, väldigt ljudlös, snabb dessutom.

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeus2K
Välj Maxtor!!!! Du kommer inte ångra dig!

Vilken modell?

mvh

Visa signatur

Friskt kopplat hälften brunnet. http://zvenzzon.mine.nu/

Permalänk
Medlem

Jag har själv 2 st 80 GB, 8 MB cache.

Permalänk

Välj Westerna jag har själv en Western Digital Caviar 80GB 8mb cache 7200rpm och en Seagate Barracuda 60GB 7200rpm tycker då inte nån av dom låter mycke. Westrern sägs ju låta mycke men min låter då inte specielt mycke å dessutom så är western snabbare än seagate och maxtor

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

Seagate.. men har själv en WD, ångrar nästan att jag inte tog en Seagate.

Permalänk
Medlem

Ta MaXtor ffs

Visa signatur

AMD 64 3800+