Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Crosair Raptor K30 - Kan inte backa internetsidor med backspace

Permalänk
Avstängd

Crosair Raptor K30 - Kan inte backa internetsidor med backspace

Jag har bytt tangentbord till ett Raptor K30 som jag är nöjd med men nu när jag surfar så kan jag inte hoppa tillbaka en sida i google med backspace (suddknappen) som jag alltid gjort innan. Vad är det för inställning som ändrats?
Är jag ute och surfar och trycker på backspace så kommer det upp en ruta som visar ALT+Backspace för att gå tillbaka men denna kommer inte upp alltid och detta funkar inte heller om man trycker dessa två tangenter.

Hittar ingen funktion om detta i mjukvaran till tangentbordet.

Någon som varit med om samma problem och hittat lösningen. Kör jag Explorer eller "Den här datorn"så funkar det men inte i google.Jag vill även ha detta i google.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Alt+piltangenter höger vänster är standard för att navigera framåt och bakåt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

Det funkar men jag har aldrig tidigare använt denna knappkombination då jag tycker det är smidigare att bara trycka backspace,

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det funkar men jag har aldrig tidigare använt denna knappkombination då jag tycker det är smidigare att bara trycka backspace,

Jag antar att du använder Chrome då detta togs bort i v52 för att ingen använder det och man lätt kan råka backa ifrån text man skriver, men det finns ett tillägg som hjälper dig.
https://chrome.google.com/webstore/detail/go-back-with-backsp...

Vet inte varför jag googlar åt dig egentligen, men nu blev det visst så...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Jag antar att du använder Chrome då detta togs bort i v52 för att ingen använder det och man lätt kan råka backa ifrån text man skriver, men det finns ett tillägg som hjälper dig.
https://chrome.google.com/webstore/detail/go-back-with-backsp...

Vet inte varför jag googlar åt dig egentligen, men nu blev det visst så...

Förmodligen för att du bara är väldigt snäll.
Tack så mycket, nu funkar det som jag vill ha det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10