Fakturastrul och kronofogden efter order på Greattech.se

Permalänk
Medlem

Nyfiken hur fakturan växt från 12k till >30k på under två månader. Hade varit intressant att se specifikationen.
KFM tar väl någon tuselapp, men var kommer de andra 15 från?

Permalänk
Inaktiv

Gå ut i media ochså så alla får reda på detta och inte handlar hos de.

Permalänk
Medlem

Hade också valt att gå ut i media.

Fy va hemskt : / hoppas det löser sig för dig!

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Inaktiv

Helt sanslöst.. Synd att det ska hända men VARFÖR kan inte folk hålla sig till butiker som är kända? Det är lite som att anlita fuskbyggare som renoverar huset för 250kr exklusive moms. Sen står dom i tv och gråter floder för att dom blivit lurade

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Helt sanslöst.. Synd att det ska hända men VARFÖR kan inte folk hålla sig till butiker som är kända? Det är lite som att anlita fuskbyggare som renoverar huset för 250kr exklusive moms. Sen står dom i tv och gråter floder för att dom blivit lurade

Jag är lite chockad själv eftersom jag faktiskt köpt datorer och delar från Greattech många gånger innan. Det är just därför jag har litat på dom tills idag. Och att Greattech ens accepteras av SVEA Ekonomi är mycket konstigt.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem

ajdå, låter inge vidare trevligt. helt klart har något gått alldeles galet fel

MEN

Skrivet av freddiebox:

Hej Sweclockers,

Valde att ta betalningen på en 14-dagars faktura från SVEA Ekonomi. Fick datorn hemskickad i hyfsad tid och allt fungerar som förväntat. Dagarna gick och ingen faktura kom hem. Till slut anlände en faktura veckor senare med en summa på 28,000kr! Kontaktade Greattech och fick snabbt svar att det var ett tekniskt fel på SVEA Ekonomi och att jag skulle ignorera fakturan tills vidare. ...

bara för att ingen faktura inte kommer ska du inte vänta med att betala! Rent krasst så ska du ha koll på hur mycket som ska betalas och när. så klart svårt att veta vilken referens man ska ange utan faktura men att bara vänta fungerar inte juridisk.

finns otaliga fall på folk som klagar på påminnelseavgifter när ingen faktura kommit via post. du har ändå ett ansvar att betala i tid

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av anon190792:

Med det resonemanget skulle en ny butik aldrig få fotfäste, och senare bli känd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freddiebox:

Jag är lite chockad själv eftersom jag faktiskt köpt datorer och delar från Greattech många gånger innan. Det är just därför jag har litat på dom tills idag. Och att Greattech ens accepteras av SVEA Ekonomi är mycket konstigt.

Menar du att Svea Ekonomi kan räknas till de seriösa aktörerna?

Citat Leif GW P

"Det som gjort det hela möjligt är den tekniska utvecklingen på IT-sidan, näthandelns tillväxt samt den affärsmoral som kännetecknar aktörer som Svea Ekonomi."

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/kreditbedr...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av freddiebox:

Ok. Jävligt synd att det har hänt. kan förstå din oro och blir nog många oroliga nätter framöver. Jag känner dock inte till butiken men om du har handlat där förut och det vart OK så har nånting gått riktigt snett.

du har inte råkat gått in på en falsk sida av greattech?

Permalänk
Medlem

I värsta fall kan du polisanmäl Svea och bolaget för bedrägeriförsök.

Vad gäller räkningarna så har Svea/företaget att bevisa att de har en fordran på dig inte tvärtom. Däremot skulle du ha försäkrat dig om att få rätt betaluppgifter innan den skuld som du bevisligen har förföll. Där får du hoppas att Svea visar god vilja. Skulle gissa att man drar tillbaka kravet hos KFM. Bara du betalar den korrekta räkningen.

Sen får du se till att det inte ligger kvar någon betalningsanmärkning ändå, borde gå att ansöka om att de rensar bort den om du fått en. Men är osäker på hur det fungerar.

Vi använder Svea som fakturabolag i vår verksamhet. Företaget har marknadens svagaste nypor vad gäller påminnelser, inkasso pch KFM. Du måste ha låtit det dröja lång tid.

Permalänk
Greattech

Hej,

Eftersom det har blivit populärt med att skapa en tråd på Sweclockers och maila samtidigt så kan vi i fortsättningen hålla oss till Sweclockers i ärendet. Du har både innan och efter köpet mailat supporten om både köpfrågor samt om detta felet och fått svar direkt/samma dag.

Öppettiderna för kundtjänsten hittar du även på hemsidan, ringer man 16:40 då du har mailat supporten så kommer man inte fram då kundtjänsten stänger 14.00. Efter 14.00 kan du höra rösten du fick höra.

Att du inte fått svar idag som du mailat 16:40 beror på att vi meddelat Sveawebpay för besked. Vi har ingen ny info än du har.

Under början av sommaren har tiotal av våra köp under en vecka med faktura/delbetalning som vårt system skickar till Sveawebpay partner haft tekniskt fel som hanterar kopplingen mellan oss. Man har haft någon typ av bugg i systemet vilken gjort att många kunder fått fakturor utan moms samt lägre belopp än det man ska betala och andra har fått 1-5 st fakturor med felaktiga belopp. Detta har gjort att vi inte fått stora belopp utbetald från Svea (än idag på tiotal köp) och många kunder som inte kunnat betala sin faktura till Svea.

Det enda vi gör är att klicka på en knapp, sedan sköter Sveawebpay precis allting. På grund av att felet inte kunde lösas direkt (större fel) så fick man invänta personal som var på semester för att få detta löst. Det handlar därför inte endast om dig utan detta har påverkat tiotals kunder hos oss samt andra bolag under den veckan felet uppstod.

Alla fakturor blev fryst tills detta var löst av Svea/partner. Det är första gången vi får höra att en faktura gått till Kronofogden vilket är felaktigt. När du ringer till Sveawebpay så kommer du till deras kundtjänst som inte känner till ärendet då man endast ser dig på skärmen, ej andra. Denna person vet därför inte om felet och hänvisar dig tillbaka till Kronofogden enligt standard rutin.

Informationen du har fått utav supporten under sommaren är precis det vi har fått från Sveawebpay. Kunden ska avvakta tills man fått rätt faktura med rätt belopp. Detta har vi sedan skickat till dig.

Vi väntar på utbetalningar på stora belopp som vi inte kunnat få från Svea för alla felaktiga köp. Våra samtal/mail med Svea har varit mycket hårdare än du kan gissa. Förutom att våra kunder drabbas av deras tekniska fel (Svea-deras partner) så har vi fått felaktiga utbetalningar.

Kravet du har fått från KFM ska du bestrida, ärendet går sedan tillbaka till Svea. KFM skriver sedan av ärendet, detta påverkar dig absolut inte på något sätt med negativ historik eller anmärkning hos KFM när ärendet blivit avskriven. Vi har mailat Svea och inväntar besked.

Varför dina fakturor har gått till KFM vet vi inte då detta inte har hänt på övriga kunder. Vi har frågat detta till Svea också.

Vi kan i dagsläget inte göra något då det helt enkelt handlar om ett större tekniskt som är löst sen flera veckor men det finns ingen lösning för kunder som fått fel fakturor vilket vi väntar på. När vi har fått lösning på ärendet så kommer vi meddela våra kunder som fått fel fakturor, alla får sedan rätt faktura.

Olika typer av tekniska fel kan drabba precis vilket bolag som helst i världen oavsett hur stor/lite man än. Nu var det dessutom ett fel om inte var kopplad till oss. (vårt system).

Det är självklart olyckligt med ett krav från KFM men det kan omöjligt leda till något negativt som anmärkning då Sveawebpay ej har skickat ut några giltiga fakturor till KFM. KFM kan inte ge dig någon anmärkning med ogiltiga fakturor.

Felet är som sagt löst sen början av sommaren, detta handlar endast om kunder som beställde innan felet upptäcktes i början av sommaren.

När vi har fått svar från Svea så återkommer vi till dig.

- GT

Permalänk
Greattech
Skrivet av TubularBoy:

Detta ser iofs värre ut:

Bolagsform: Privat aktiebolag
Registrerat: 2011
Momsregistrerad: Nej
F-Skatt: Nej
Reg. som arbetsgivare: Nej
Status: Bolaget är aktivt

Frågan är då hur svea kan jobba med dem...

Verkställande direktör är en 23-årig herre också.

Skrivet av Grönahunden:

han startade ett nytt bolag 2015, det gamla företaget har väl skatteskulder?
på hemsidan står det Karatas Group AB
http://www.merinfo.se/foretag/Karatas-Group-AB-5590349816/2kg...

Från 2011 har Greattech Stockholm AB varit bolaget bakom hemsidan/företaget. Början av 2016 flyttades verksamheten till ett nytt bolag.
Allt är dock samma utom att bolaget bakom hemsidan har ett nytt namn och aktieägare.

På allabolag.se framgår det att bolaget är "vilande" där styrelsen återkallat F-skatt. Hade bolaget haft skulder så hade Skatteverket satt bolaget i konkurs för 7-8 månader sen. Det bolaget kommer användas till andra projekt i framtiden och är därför vilande. Ett bolag som har skulder kan inte vara "vilande" på 8 månader. Greattech är ett vinstdrivande företag sen 2009 med vinst varje år.

- GT

Permalänk
Medlem

Jag noterar och tar skärmbild av detta inlägg från Greattech om det visar sig att bestridan mot Kronofogden inte går som ni beskriver. Men det är underligt när jag var i kontakt med SVEA Ekonomi så blånekade dom att det hade varit ett fel eller 'bugg' i deras system. Enligt dom så har ni på Greattech inte ens varit i kontakt. Så jag vet inte vem jag ska tro på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiebox:

Svea är en finansbandit som lämnar sina tjänster enkelt utan vidare kontroller. dem tjänar ju sin peng oavsett vilken butik det gäller. som sagt tidigare står det svea ekonomi på betalningen så ska man byta affär.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Du får bestrida fakturan ifrån svea. Låt Greattech ta upp det till domstol, om dom vill ha ett öre delvis.

Permalänk
Greattech
Skrivet av freddiebox:

Jag noterar och tar skärmbild av detta inlägg, Greattech om det visar sig att bestridan mot Kronofogden inte går som ni beskriver. Men det är underligt när jag var i kontakt med SVEA Ekonomi så blånekade dom att det hade varit ett fel eller 'bugg' i deras system. Enligt dom så har ni på Greattech inte ens varit i kontakt. Så jag vet inte vem jag ska trå på.

KFM kan aldrig ge dig anmärkning eller gå vidare med ett krav som är ogiltig. Du har tre fakturor men fått en dator? Du kan därför aldrig få någon anmärkning eller utslag med kravet Svea har skickat.

Att Svea nekar beror på att du kommit till deras ordinarie kundtjänst, ej till samma personer som sitter på andra sidan med våra ärenden. Företag har egen kundtjänst med kontaktpersoner. Felet ligger dock ej hos Svea:s egna system utan kopplingen/deras betalpartner som sköter kopplingen. Det är just överföringen från oss till partner som sköter kopplingen mellan oss felet ligger då "filen" som gått iväg inte blivit korrekt av någon anledning. (Detta är dock vad vi har fått höra, sen om det verkligen är Sveawebpay eller partner vet vi inte).

- GT

Permalänk
Avstängd

En 23-årig kille som driver en persondatorfirma från Kungsholmen. Klart att företaget börjar blöda någon gång. Som andra har skrivit i tråden så har företaget en anmärkning hos fogden. GreatTech lär möta samma öde som ClickOk.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hokulv:

En 23-årig kille som driver en persondatorfirma från Kungsholmen. Klart att företaget börjar blöda någon gång. Som andra har skrivit i tråden så har företaget en anmärkning hos fogden. GreatTech lär möta samma öde som ClickOk.se

Tror du man vågar handla på GT efter det här? hehe tänk att få betala 20tusen extra på sitt köp och sedan låta ärendet gå så långt som till KFM även fast man kontaktat butiken. Skandal! Hoppas GT går samma öde som clickok menar du väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Hej,

Eftersom det har blivit populärt med att skapa en tråd på Sweclockers och maila samtidigt så kan vi i fortsättningen hålla oss till Sweclockers i ärendet. Du har både innan och efter köpet mailat supporten om både köpfrågor samt om detta felet och fått svar direkt/samma dag.

Öppettiderna för kundtjänsten hittar du även på hemsidan, ringer man 16:40 då du har mailat supporten så kommer man inte fram då kundtjänsten stänger 14.00. Efter 14.00 kan du höra rösten du fick höra.

Att du inte fått svar idag som du mailat 16:40 beror på att vi meddelat Sveawebpay för besked. Vi har ingen ny info än du har.

Under början av sommaren har tiotal av våra köp under en vecka med faktura/delbetalning som vårt system skickar till Sveawebpay partner haft tekniskt fel som hanterar kopplingen mellan oss. Man har haft någon typ av bugg i systemet vilken gjort att många kunder fått fakturor utan moms samt lägre belopp än det man ska betala och andra har fått 1-5 st fakturor med felaktiga belopp. Detta har gjort att vi inte fått stora belopp utbetald från Svea (än idag på tiotal köp) och många kunder som inte kunnat betala sin faktura till Svea.

Det enda vi gör är att klicka på en knapp, sedan sköter Sveawebpay precis allting. På grund av att felet inte kunde lösas direkt (större fel) så fick man invänta personal som var på semester för att få detta löst. Det handlar därför inte endast om dig utan detta har påverkat tiotals kunder hos oss samt andra bolag under den veckan felet uppstod.

Alla fakturor blev fryst tills detta var löst av Svea/partner. Det är första gången vi får höra att en faktura gått till Kronofogden vilket är felaktigt. När du ringer till Sveawebpay så kommer du till deras kundtjänst som inte känner till ärendet då man endast ser dig på skärmen, ej andra. Denna person vet därför inte om felet och hänvisar dig tillbaka till Kronofogden enligt standard rutin.

Informationen du har fått utav supporten under sommaren är precis det vi har fått från Sveawebpay. Kunden ska avvakta tills man fått rätt faktura med rätt belopp. Detta har vi sedan skickat till dig.

Vi väntar på utbetalningar på stora belopp som vi inte kunnat få från Svea för alla felaktiga köp. Våra samtal/mail med Svea har varit mycket hårdare än du kan gissa. Förutom att våra kunder drabbas av deras tekniska fel (Svea-deras partner) så har vi fått felaktiga utbetalningar.

Kravet du har fått från KFM ska du bestrida, ärendet går sedan tillbaka till Svea. KFM skriver sedan av ärendet, detta påverkar dig absolut inte på något sätt med negativ historik eller anmärkning hos KFM när ärendet blivit avskriven. Vi har mailat Svea och inväntar besked.

Varför dina fakturor har gått till KFM vet vi inte då detta inte har hänt på övriga kunder. Vi har frågat detta till Svea också.

Vi kan i dagsläget inte göra något då det helt enkelt handlar om ett större tekniskt som är löst sen flera veckor men det finns ingen lösning för kunder som fått fel fakturor vilket vi väntar på. När vi har fått lösning på ärendet så kommer vi meddela våra kunder som fått fel fakturor, alla får sedan rätt faktura.

Olika typer av tekniska fel kan drabba precis vilket bolag som helst i världen oavsett hur stor/lite man än. Nu var det dessutom ett fel om inte var kopplad till oss. (vårt system).

Det är självklart olyckligt med ett krav från KFM men det kan omöjligt leda till något negativt som anmärkning då Sveawebpay ej har skickat ut några giltiga fakturor till KFM. KFM kan inte ge dig någon anmärkning med ogiltiga fakturor.

Felet är som sagt löst sen början av sommaren, detta handlar endast om kunder som beställde innan felet upptäcktes i början av sommaren.

- GT

WOW, fruktansvärt nonchalant svar där du/ni verkar vilja framstå som de det är mest synd om med tanke på hur du upprepar att ni inte fått pengar från SVEA.
Förstår allvarligt talat inte vad den enskilda kunden har att göra med att ni "väntar på utbetalningar på stora belopp som vi inte kunnat få från Svea".
Likadant är inledningen fruktansvärt nonchalant och inte representativ för ett seriöst företag "Eftersom det har blivit populärt med att skapa en tråd på Sweclockers och maila samtidigt så kan vi i fortsättningen hålla oss till Sweclockers i ärendet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

KFM kan aldrig ge dig anmärkning eller gå vidare med ett krav som är ogiltig. Du har tre fakturor men fått en dator? Du kan därför aldrig få någon anmärkning eller utslag med kravet Svea har skickat.

Att Svea nekar beror på att du kommit till deras ordinarie kundtjänst, ej till samma personer som sitter på andra sidan med våra ärenden. Företag har egen kundtjänst med kontaktpersoner. Felet ligger dock ej hos Svea:s egna system utan kopplingen/deras betalpartner som sköter kopplingen. Det är just överföringen från oss till partner som sköter kopplingen mellan oss felet ligger då "filen" som gått iväg inte blivit korrekt av någon anledning. (Detta är dock vad vi har fått höra, sen om det verkligen är Sveawebpay eller partner vet vi inte).

- GT

Bra att ni i alla fall kan prata om saken. Vad jag kommer göra nu är som sagt avvakta tills Kronofogden fått bestridan och vänta på svar från SVEA Ekonomi, och vidta åtgärder på grundval av resultatet. Enligt KFM så är det helt upp till dom om fallet läggs ner eller tas vidare. Och jag hoppas verkligen att det är sanning som ni säger om deras 'bugg' så jag inte sitter och väntar och helt plötsligt får en kallelse till tingsrätten. I så fall blir det inte bara jag som får problem. Jag kan förstå att detta inte är helt på eran sida, men ni får ta och förbättra kundsupporten och meddela oss mycket tidigare om detta, och försöka hjälpa oss så vi slipper att hamna i situationer om denna. Ni hade bara kunnat be mig att kontakta SVEA Ekonomi istället för att be mig att vänta och strunta i varningar och besked. Det är inte mellan mig och SVEA, det är mellan er på Greattech och SVEA och ska inte gå ut över era kunder!

Visa signatur

Permalänk
Greattech
Skrivet av MacAllan:

WOW, fruktansvärt nonchalant svar där du/ni verkar vilja framstå som de det är mest synd om med tanke på hur du upprepar att ni inte fått pengar från SVEA.
Förstår allvarligt talat inte vad den enskilda kunden har att göra med att ni "väntar på utbetalningar på stora belopp som vi inte kunnat få från Svea".
Likadant är inledningen fruktansvärt nonchalant och inte representativ för ett seriöst företag "Eftersom det har blivit populärt med att skapa en tråd på Sweclockers och maila samtidigt så kan vi i fortsättningen hålla oss till Sweclockers i ärendet."

Att jag tog upp det beror endast på att vi inte "glömt bort" kunden. Vi har dagligen kontakt med Svea om detta. Förutom att få kundens faktura löst inväntar vi själva på en lösning för våra utbetalningar. Vi har därför varken glömt eller struntat i ts ärende vilket många verkar tro. Detta är ett allvarligt tekniskt fel som drabbat både oss och kunderna. Detta kan drabba vilket bolag som helst inom samma bransch då ingen hanterar faktura/delbetalningar själv utan har extern betalleverantör som oss.

Edit: Jag vill även bekräfta att TS har gjort precis det vi har sagt till han, vi har gjort precis det Svea har sagt till oss och meddelat kunden. Ts hade inte behövt bestrida något utan skulle avvakta tills vi fått lösning från Svea. Någonstans har det återigen blivit fel/miss hos Svea vilket gjort att ärendet gått till KFM. Vi har inte skickat kravet.
- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Du fick en faktura från svea ekonomi och kontaktade greattech? Nykter?

ta detta exemplet. jag jobbade förut på mysafety.
mysafety skickade ut en faktura. kunden upptäcker att något är fel med den. då ska man ringa in till mysafety för att få allt kollat. är det något fel och dom inser det så ska man lämna det till mysafety. dom kontaktar gothia vilket deras fakturor går igenom och fixar till så rätt faktura kommer.

OP har inte gjort något fel, utan litat på att företaget sköter det dom lovat

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Bra @Greattech är kundmedvetna och försöker lösa de på bästa möjliga sätt...
Hoppas det löser sig för dig @freddiebox

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Greattech:

Hej,

- GT

Då kanske det är läge för er att byta från Svea. Om dom nu strular så mycket så borde ni anse att det är risk att ert rykte skadas. Och därför byta till, klarna kanske?

Om Svea är kvar på er sida nästa gång man letar datordelar så kan man ju fundera på varför man ska handla hos er om det är risk att få KFM på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kundmedvetna? Deras svar var aggressivt och förlöjligande tyckte jag....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Att jag tog upp det beror endast på att vi inte "glömt bort" kunden. Vi har dagligen kontakt med Svea om detta. Förutom att få kundens faktura löst inväntar vi själva på en lösning för våra utbetalningar. Vi har därför varken glömt eller struntat i ts ärende vilket många verkar tro. Detta är ett allvarligt tekniskt fel som drabbat både oss och kunderna. Detta kan drabba vilket bolag som helst inom samma bransch då ingen hanterar faktura/delbetalningar själv utan har extern betalleverantör som oss.

- GT

Som sagt så har era krav mot SVEA inget med den enskilda kundens sak att göra och säger inget om ni "glömt bort" kunden eller inte.

Åter igen tar du upp att även ni är drabbade vilket är totalt ointressant i detta fallet eftersom varken TS eller vi kan hjälpa er i den saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Du verkar inte ha högra krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Det bästa möjliga sätt Greattech fann var att vänta och strunta i varningar och hoppas på det bästa verkar det som. Och du ser vad det resultatet blev.

Visa signatur

Permalänk
Greattech
Skrivet av anon190792:

Då kanske det är läge för er att byta från Svea. Om dom nu strular så mycket så borde ni anse att det är risk att ert rykte skadas. Och därför byta till, klarna kanske?

Om Svea är kvar på er sida nästa gång man letar datordelar så kan man ju fundera på varför man ska handla hos er om det är risk att få KFM på sig.

Vi är riktigt nöjda med Svea som vi jobbat med sen slutet av 2015. Vi har haft Klarna under 4-5 år.
Vi har inte upplevt problem med Svea innan, felet ligger som sagt hos partnern som även hanterat våra fakturor genom Klarna också.
Ett tekniskt fel är inte skäl nog för byte av denna partner som funderat riktigt bra under ca 7 år nu. Med alla fel hos bankerna som sker i Sverige så hade vi behövt byta leverantör/bank varje vecka. Fel kan uppstå på alla system hos alla, det är dock olyckligt att felet drabbar våra kunder och pågår under en längre tid. Det är ett komplex ärende.

Denna risk med KFM finns dock hos varje företag i Sverige som inte har egn faktura/delbetalning lösning. Det hände inte oss fram tills igår sen 2009.

- GT