Asus tillkännager ROG GX800 med dubbla Geforce GTX 1080 i SLI

Permalänk
Medlem

Undra hur stor tillverkningen blir....5st ?
Skrytbygge deluxe med en absurd prislappp. Men detta är ju inget annat än ett statement från Asus som vill visa att man kan. Imponerande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Digital fyndjägare

Då är ju de bärbara datorerna med GTX1060 helt plötsligt billiga, 20lök vs 70lök. Hmmm... Tar hellre tre bärbara GTX1060 och sparar 10lök till en egenbyggd stationär.

https://www.inet.se/produkt/1960460/msi-gt72vr-6rd-i7-16gb-25...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Jadu... frågan är hur den presterar utan 4,7kilos knölen på baksidan, hela paketet väger ju över 11 kilo känns inte direkt som en bra bärbar lösning... nåja coolt iaf

Permalänk
Avstängd

De borde sätta fast hjul på datorn också ifall man behöver flytta den

Permalänk
Inaktiv

Alla laptops görs inte för P13 med fattiga föräldrar.
Om datorn kostar 70 000kr inkl moms, så kommer datorn kosta motsvarande 35 000kr för en person som kan dra av den. (moms, arbetsgivaravgift, inkomstskatt etc)

Sedan kan utrustas med, så ta en funderare på vad era stationära dator kan utrustas med.
T.ex. detta grafikkort för nästan 70 000kr kan de flesta montera in i sin dator.
https://www.komplett.se/product/812833/datorutrustning/grafik...

Jag ser inget speciellt alls med att de säljer datorn, men den är inte för alla. Utvecklingen av de bättre datorerna driver dessutom på utvecklingen. De flesta även bättre nya bärbara datorer som säljs idag stöder väl bara 16GB ram, vilket är i det snålaste laget för många. Nå dessa mer extrema laptopps driver på utvecklingen.

Permalänk
Medlem

Varför liksom?
Om du ändå ska ha en stor klump som du ska docka i när du ska lira, så kan du ju lika gärna köpa en mini ITX och köra istället.
För det priset får du liksom både en monster stationär med vilken gaming skärm du vill. Och du har ändå råd med en monster laptop ovanpå det.
Dessutom kan du köpa massor av annat ovanpå det som du skulle vilja ha. Tex en NAS om du vill ha datorerna synkade helt, så det blir som 1 dator i slut ändan.

Känns ju som en jippo produkt det här. Mer som reklam grej än något dom någonsin kmr sälja.
För dom vet att en sådanhär produkt ger dom reklam på alla teknik sidor gratis.

Reaktionen hos ASUS när någon beställer ett exemplar: VA!!!! Vi satte priset för lågt. Nu måste vi ju tillverka en....

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

De borde sätta fast hjul på datorn också ifall man behöver flytta den

Det ingår en specialanpassad resväska

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Kan man ens köra den på batteri?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan o kan.... Bara att kontakta Tesla så kan de säkert ordna ett batteri till den

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ni som klagar på uppdateringsfrekvensen, har ni missat upplösningen? Tycker ni folk som spelar på 4k på stationärt är B också?

Skillnaden är ju att man sitter på en 30"+ skärm om du kör stationär 4K rigg och då gör ju faktiskt 4K nytta till skillnad från denna som är på 18"...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Skillnaden är ju att man sitter på en 30"+ skärm om du kör stationär 4K rigg och då gör ju faktiskt 4K nytta till skillnad från denna som är på 18"...

Skickades från m.sweclockers.com

Bra poäng! Tänkte inte ens på storleken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Jackbob:

Skillnaden är ju att man sitter på en 30"+ skärm om du kör stationär 4K rigg och då gör ju faktiskt 4K nytta till skillnad från denna som är på 18"...

Skickades från m.sweclockers.com

Fortfarande satans skillnad.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av tvelander:

Det är inte 60Hz i ej 4K modellen.

Sen tror jag man har en extern skärm om man vill ha 144Hz etc.

Denna skall finnas i ej 4K modell.

@Kinc

??? är jag fel ute

GX800VH finns enbart med 4K-panel och är därför begränsad till 60Hz. Tanken bakom detta är att en 4K 18,4"-panel har tillräckligt hög pixeldensitet för att man ska kunna spela utan AA och på så sätt driva de flesta spelen i mycket tillfredsställande FPS. Det ska också nämnas att det är en påkostad 4K-panel som förutom G-sync bl.a. har 100% Adobe RGB För även om gaming givetvis är fokus med produkten så har kraftfullare bärbara avsedda för gaming tilltalat den professionella sektorn som behöver resa runt med mycket prestanda. GX700 tilltalade ytterligare en nisch i detta området eftersom den tar prestandanivån till nya höjder men också kommer med väska avsedd för frekvent resande.

Eftersom GX800VH är designad kring 18,4" kan vi inte konfigurera den med panelen vi använder i G752VS idag (1080p, IPS, 75Hz med OC upp till 100Hz). Som ni säkert läst tidigare jobbar vi på nya paneler ihop med AUO, men fokus ligger på 15 och 17 tum.

Som du säger så är externa skärmalternativen många eftersom precis som i G752 (med g-sync) använder vi inte Intels IGP alls för externa anslutningar. Traditionellt så hanterar grafikdelen från Intel externa bildsignaler även när ett grafikkort från Nvidia tar hand om renderingen. Men man kan alltså ansluta en DP-skärm till GX800VH på samma sätt som man gör till en stationär dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Fortfarande satans skillnad.

Nja, minimal skillnad. Min 1440p på 27" ser nästintill bättre ut än min surface pro 4 på 12,3" och 2000x3000 pixlar. Man sitter ungefär en halvmeter från skärmen och ppi/meter blir alldeles för hög då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Sant! Fail isåfall.

Kan inte annat än att hålla med vilket skämt med 60Hz till den prestandan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja vill man ha det bästa så!

Det bästa?
Bland de dyraste menar du...Denna är bara löjlig, vem fan vill släpa runt på en den klossen, typ ingen därav priset, blir inte någon massproduktion att tala om direkt och om ett par månader är den out of date. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dem8n:

Det bästa?
Bland de dyraste menar du...Denna är bara löjlig, vem fan vill släpa runt på en den klossen, typ ingen därav priset, blir inte någon massproduktion att tala om direkt och om ett par månader är den out of date. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Ja fortfarande det bästa du kan få!

Out of date tror jag inte precis...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Hahaha standarden på Sweclockers är att har man inte råd själv så är det en onödig produkt! För många tycks ha världsbilden att de minsann ska har råd att ligga på topp och tycka att det är värt det. Så fungerar det inte!

Hade detta varit en produkt som marknadsfördes som en speldator för varje hus och hem så hade jag skrattat med er men så är det ju inte. Det finns mängder med människor som har råd med detta sen kan man ju tycka att det är tragiskt och orättvist men så ser det ut.

Hade jag bajsat ut pengar som vissa gör så hade jag absolut sett användning för en sådan här om man då och då bor på olika platser, reser mycket eller är en rich-hens-kid som förtjänar det bästa.

En dockningsstation till en bra skärm och kringutrustning och du har en fantastiskt ordinarie spelplats med en enkel möjlighet att ta med dig en värstingdator.

Sen dessa kommentarer om att det inte är en bärbar. Hur gör ni när ni veckohandlar? Hämtar ni trucken för ni har 2 stycken femkilospåsar som ska bäras en bit? Detta är ju givetvis inte den dator du bär med dig under en hel skoldag eller spontant kastar upp på ett kafé medan du avnjuter en Latte och kollar mail. Men den är absolut bärbar i sitt syfte.

Cool produkt och en skrytprodukt för de rika

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trygga_Jocke:

Jag kan ju köpa en riktigt fin bil för dom pengarna plus en likvärdig stationär dator. Hur mycket är folk redo att betala för bärbart?

*Släpbart

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av FredrikMH:

Hahaha standarden på Sweclockers är att har man inte råd själv så är det en onödig produkt! För många tycks ha världsbilden att de minsann ska har råd att ligga på topp och tycka att det är värt det. Så fungerar det inte!

Hade detta varit en produkt som marknadsfördes som en speldator för varje hus och hem så hade jag skrattat med er men så är det ju inte. Det finns mängder med människor som har råd med detta sen kan man ju tycka att det är tragiskt och orättvist men så ser det ut.

Hade jag bajsat ut pengar som vissa gör så hade jag absolut sett användning för en sådan här om man då och då bor på olika platser, reser mycket eller är en rich-hens-kid som förtjänar det bästa.

En dockningsstation till en bra skärm och kringutrustning och du har en fantastiskt ordinarie spelplats med en enkel möjlighet att ta med dig en värstingdator.

Sen dessa kommentarer om att det inte är en bärbar. Hur gör ni när ni veckohandlar? Hämtar ni trucken för ni har 2 stycken femkilospåsar som ska bäras en bit? Detta är ju givetvis inte den dator du bär med dig under en hel skoldag eller spontant kastar upp på ett kafé medan du avnjuter en Latte och kollar mail. Men den är absolut bärbar i sitt syfte.

Cool produkt och en skrytprodukt för de rika

Detta är ju givetvis inte den dator du bär med dig under en hel skoldag eller spontant kastar upp på ett kafé medan du avnjuter en Latte och kollar mail.

hade lätt gjort

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

hade lätt gjort

Akta bordet!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Synd att dom måste ha ett rymdskäpp där bak, ser bara klumpigt och fult ut.

Dock är prestandan inget att klaga på, men prislappen är inte ens rimlig... max 25-30k för en sån här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Detta är ju givetvis inte den dator du bär med dig under en hel skoldag eller spontant kastar upp på ett kafé medan du avnjuter en Latte och kollar mail.

hade lätt gjort

Men man kanske tar med sig den på ett tåg när man ska till annan stad. Blir dyr resa, eftersom man måste boka 4 sittplatser vid bordet i vagnen.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Inte value for money, direkt, men det är ju inte poängen, heller. Jag gillar att ASUS tänjer ut och maximerar. Ganska imponerande också att det hela kyls med två så små radiatorer. Enligt dessa https://www.youtube.com/watch?v=pX5TfJVSbVI är det hela "Near silent when gaming." Snygga finish på kontakter och inkoppling av vattenkylningen också. Jag kan tänka mig att de som vill ha en grafikstark något sånär bärbar för t ex rendering med Octane, och 4k maximal skärmstorlek skulle kunna se ett värde i den här maskinen, även till det priset.

Permalänk
Medlem

Nog för att jag brukar uppskatta ASUS ingenjörskonst men denna var ju inte så värst tilltalande.

Varken till pris, design eller utförande... Det häftiga är ju just SLI, sedan tog roligheterna slut.

Den är ju katastrofalt stor! Plockar hellre med mig en släpbar burk till nästa LAN så slipper kanske personen på motsatt sida av bordet slösa allt hårvax på kalufsen där den sitter vid utblåset från min ASUS ROG GX800

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Men man kanske tar med sig den på ett tåg när man ska till annan stad. Blir dyr resa, eftersom man måste boka 4 sittplatser vid bordet i vagnen.

Tåg? Varför då? Det är väl bara att sätta sig på den och trycka på "ON" så lär du kunna flyga din kos...

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Synd att dom måste ha ett rymdskäpp där bak, ser bara klumpigt och fult ut.

Dock är prestandan inget att klaga på, men prislappen är inte ens rimlig... max 25-30k för en sån här.

3840x2160 skärm med g-sync, två stycken 1080, 512GB lagring i RAID0, 64GB ramminne och sen vattenkylning på det i bärbart format. 25-30k?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Ja i "bärbar form" vet jag inte om jag skulle kalla det, och 70.000:- tycker du är mer rimligt eller? Köp du 60hz för 70tusen så ringer jag asus och ger mitt bud på 25-30 Vattenkylningen ser ut som en cancer böld på datorns baksida uscch!

skämt å sido.. så tycker jag inte den är värd mer än så även om jag haft 70 tusen liggandes i bakfickan.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MuffeG:

@ClintBeastwood: Ja i "bärbar form" vet jag inte om jag skulle kalla det, och 70.000:- tycker du är mer rimligt eller? Köp du 60hz för 70tusen så ringer jag asus och ger mitt bud på 25-30 Vattenkylningen ser ut som en cancer böld på datorns baksida uscch!

skämt å sido.. så tycker jag inte den är värd mer än så även om jag haft 70 tusen liggandes i bakfickan.

Det är skryt bygge inte pris prestanda.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Hedersmedlem

Starts en betting pool på vad priset blir?

Permalänk
Medlem

Haha, men vad fan...tänkte säga att den där lär ju kosta 40 papp iallafall...och sen såg jag prislappen. Så ointressant.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB