Permalänk

Dxtory inspelnings problem

Tänkte börja spela in lite Cs go med Dxtory. Jag spelar in i 1080p, 60fps men medans jag spelar in så känns det inte smooth! Detta gör att man inte kan prestera som vanligt. Klippen blir smooth och väldigt bra men just när jag spelar så känns det lite laggit, någon som har en lösning?

Använder "Lagarith Lossless Codec".

Permalänk
Medlem

antagligen för att den drar ned fpsen till 60, så istället för att du spelar i säg 180fps så spelar du i 60

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@GrisJgarn: Om du vill kontrollera att din CPU (eller GPU om du använder NVENC) inte är flaskhalsenkan du prova att byta från Lagarith till RawCap. För att använda RawCap måste du ha minst två diskar, gärna SSD, och helst två andra än de som systemet och spelet ligger på.

Testa att spela lite med RawCap, sen använder du RawCap Convert i Dxtory för att konvertera till valfritt codec i AVI-container.

Om det fortfarande går dåligt i CS:GO kanske ditt system inte klarar av Dxtory, som ju inte är världens mest lättdrivna lösning. Dock har det ju fördelen att låta dig välja inspelningscodec och dess parametrar mycket mer än de flesta andra program.

FPS-limit borde du bara ha råkat ut för om du kryssat i "Limit video FPS" och/eller "Synchronize video FPS" i inställningarna.