Steam tillåter återköp av No Man's Sky – oavsett speltid

Permalänk
Melding Plague

Steam tillåter återköp av No Man's Sky – oavsett speltid

UPPDATERAD! Valve gör ett undantag från sina regler när det kommer till återköp av No Man's Sky. Nu kan alla användare välja att begära pengarna tillbaka – oavsett speltid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Imponerande, detta måste ju sätta press på alla de som tänjer lite på sanningen för att sälja. Hoppas det är en ny trend...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag köpte via Green Man Gaming, får se om det går att göra återköp eller inte. Har spelat typ 30 minuter.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Inaktiv

Då nyheten släpptes har de för ett tag sedan slutat med det. Så nej.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju inte som att Valve gått ut och sagt officiellt att de gör ett undantag i detta fall, utan att användare mest har "haft tur" när de har försökt få återköp på spelet trots +2 timmar speltid.

Permalänk
Medlem

Stämmer det verkligen? Hörde något om att det bara var ett påhitt av folk på Reddit och att Steam inte alls gör något undantag...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Proffsmobbare

Priset är högt och förväntningarna ännu högre, men att det skulle ta över två timmar att lista ut det är svårt att motivera.

Permalänk
Medlem

Bara falskt rykte, steam har tom gått så långt som att sätta följande text på spelet
"The standard Steam refund policy applies to No Man's Sky. There are no special exemptions available. Click here for more detail on the Steam refund policy."

Du har alltid kunnat få en refund efter ha spelat mer än 2h om du har en bra anledning.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Avstängd

Använda reddit som källa utan någon officiell källa från Steam eller Valve?

(nyhetstorka eller bara lat journalistik?)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

The standard Steam refund policy applies to No Man's Sky. There are no special exemptions available. Click here for more detail on the Steam refund policy. - Saxat ur steam.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Strix B550-E GAMING CPU: AMD Ryzen 7 5800X Mem: Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 32GB
Nätagg: ASUS TUF GAMING 750B, 750W GPU: ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC Chassi: Cooler Master Masterbox TD500 Mesh Cpu-Kylare: CM ML240L V2 ARGB Skärm: LG 34" 34GN850-B OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Skulle vara jättebra med möjligheten till återköp i det här fallet. Jag följde aldrig hypen, men jag har förstått att diskrepansen mellan vad som utlovades och vad som levererades är betydande.

Sen köpte jag spelet själv efter att ha kollat på en del gameplay och jag älskar spelet. Men det är en annan fråga!

Permalänk
Medlem

Jag bad om ett återköp med 37 timmar speltid och de godkände inte det. Så det har kanske en annan definition av ordet "oavsett"

Visa signatur
Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag provade direkt när jag såg: fick detta som svar:

"We have reviewed your refund request.
We are unable to refund this purchase to your Visa ending with xx at this time. Your playtime of an included product exceeds 2 hours (our refund policy maximum)."

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Indeed @Knaz , kollade själv, för er som inte orkar :

Permalänk
Medlem

Jag som inte riktigt hängt med kring No Mans Sky skulle ju vilja veta vad det är som man har lovat och inte levererat? Det borde ju stått med i artikeln.

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Jag som inte riktigt hängt med kring No Mans Sky skulle ju vilja veta vad det är som man har lovat och inte levererat? Det borde ju stått med i artikeln.

Framförallt multiplayer, utvecklare har lovat att man ska kunna spela med sina vänner, men det finns streams där spelare är på samma plats och förändrar miljön utan att de ser varandra eller varandras förändringar (läs: förstörelse) på omgivningen de utför.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Artikeln är uppdaterad nu med ny info.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

NYHET!! Steam tillåter återköp av No Man's Sky – oavsett speltid!

Uppdatering: Fast egentligen var det inte så.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Jag vet inte riktigt nät denna artikel skrev, men det har inte varit garanterat av Steam att få återköp för alla. Om ni kollade igenom tråden som länkats i artikeln så ser ni att flera har problem med att få pengarna tillbaka, även om många har lyckats.

Jag ser en trend med många "clickbaitiga" artiklar här på Sweclockers på senare tid, med ytterst lite efterforskning, men detta är ju bara lathet.

När man gör en hel artikel om en tråd på reddit så måste sin egen integritet säga att "Jag bör kolla LITE extra på detta, för en tråd är inte en säker källa".

Det har ju uppkommit flera trådar om detta, och i de andra finns toppkommentarer om nekanden och dylikt:
https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/4zv1wn/xpost_from_...
https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4zuydl/psa...

Och sedan uppdateringen idag, som jag nu ser att ni också uppdaterat med, vilket är bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Nätaggregat: Fractal Design Newton R2 650W
Moderkort: MSI Z68A-GD55 (G3) RAM-minnen: Corsair XMS3 Vengeance 1600MHz (2x4GB)
Processor: Intel Core i5 2500k (Överclockad till 3,6 GHz med Scythe Samurai ZZ kylare)
Grafikkort: MSI GeForce GTX560 Ti Twin Frozr II 1GB
Lagring: Corsair Force GT 120GB samt Western Digital Caviar Green WD20EARX 2TB

Permalänk
Inaktiv

Synd att det inte är en officiell tillbakadragning av titeln, med tanke på Arkham Knight förra året. Det spelets problem var teknisks brister och jag tycker detta spel har större problem än den. Tekniska brister, falsk marknadsföring och innehållslöst spel. De som tror att man hinner se tillräckligt av detta spel på två timmar har inte spelat spelet. Det är ett lågt tempo då du tvingas grinda material för allting, tiden går ganska fort då.

Bra för de som lyckades få tillbaka sina pengar dock, igår verkade det ha funnits en hyffsad chans men uppenbarligen inte idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Jag köpte via Green Man Gaming, får se om det går att göra återköp eller inte. Har spelat typ 30 minuter.

Köpte också mitt ex där, hur gick det för dig?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Digital fyndjägare

Jag skulle föredra att få tillbaka minst 80% av priset. Då är det värt att ha hoppet uppe om en räddning, kanske blir spelet bättre med tiden. Tror ändå på "No Man's Hope".

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Sluta förköpa spel/köpa på releasedagen så slipper ni krångel.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Er1kssoN:

Sluta förköpa spel/köpa på releasedagen så slipper ni krångel.

Exakt, när ska folk lära sig att inte förköpa spel.
Sluta genast upp med dom dumheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

De accepterar ändå rätt många refund requests, så länge folk lägger ett claim på "misleading marketing / missing features" eller vad det alternativet nu heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Sluta förköpa spel/köpa på releasedagen så slipper ni krångel.

Detta.

Vänta några dagar/veckor på att idioterna som köpte spelet första dagen har hunnit spela ett tag och kommit med sina åsikter. Då så slipper man sådana här bekymmer.

Permalänk
Medlem

Bara larvigt att folk som spelat 20h+ försöker få refund. Du som köpare har ingått i ett avtal som specificerar att 14d/2h som gäller för refund.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem

Värt att nämna att 2 timmars samt max 14 dagar är en riktlinje för Steam, det har alltid gått att få återköp på spel som du har spelat lite mer eller ägt lite längre än detta, speciellt om du väldigt sällan använder dig av systemet.

Detta är nog förvirringen varför vissa har lyckats få återköp även om de spelat 5-6 timmar.

Skrivet av str8forthakill:

De accepterar ändå rätt många refund requests, så länge folk lägger ett claim på "misleading marketing / missing features" eller vad det alternativet nu heter.

http://i.imgur.com/mJ6wNDF.png

Steamspy's grafer hoppar up och ner varje dygn, detta har enbart med hur de samlar och baserar sin statistik på bland annat så uppdateras bara hur många totala användare det finns på Steam en gång i veckan, när detta uppdateras sjunker så got som alla spel i antal ägda antal i någon dag, hoppet neråt är också inom intervallet på deras sida. Så överlag visar den absolut inget.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det är ganska enkelt löst, ge fan i att köpa pre-order och köp aldrig dagen det släpps på Steam. Annars får ni skylla er själva då ni varit godtrogna. 😂

Skickades från m.sweclockers.com