Permalänk

Köpt Iphone 7 utan moms?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23493977.ab

Är det någon här som han lägga en order innan felet upptäcktes hos Telia?

Visa signatur

Även jag har en dator, mobiltelefon och stereo.
Dock har jag inget behov av att skryta om vad det är eller vad den innehåller.

Permalänk
Medlem

Varför reserverar sig inte Telia för eventuella fel i prissättningarna som alla andra företag?

Permalänk

Ja det kan man fråga sig, är ju gärna Livrem och hängslen nu för tiden.

men jag tycker det va väldigt starkt av Telia att stå för sitt misstag och ta smällen.

Dock är det kanske inte många kunder det handlar om.

Visa signatur

Även jag har en dator, mobiltelefon och stereo.
Dock har jag inget behov av att skryta om vad det är eller vad den innehåller.

Permalänk
Medlem

Bokade en svart 7+ 32gb samt en 7 Roséguld 32Gb på Telia.
Fick kanonpriset på båda.
Dvs: 7032kr och 5992kr.

Hämtar ut dom den 16e.

Får alltså lägga ca 2000kr emellan på min 6S Plus med 64Gb.
NÖJD!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 White | ASUS Prime Z790-A | Intel i9 14900K | Artic Liquid Freezer II 360 | Corsair 2x32GB 5600Mhz DDR5 | Samsung 990 PRO M.2 2TB | DeepCool PX1200G 1200W | ASUS GTX 4080 | Samsung Odyssey C49G95 49"

Permalänk

Bokade en svart Iphone 7 32gb med ett förlängt abonnemang för en månadskostnad av 439kr och idag har jag 430kr så en höjning med 9kr i månaden samt ingen kontant insatts.

Permalänk
Medlem

Förbokade en vit/silver 32GB för 5992 kr. Trodde verkligen priset skulle justeras men sen kom mailet. Bara tacka och ta emot. Ångrar dock att jag inte chansade och tog 128GB. Men men man kan inte få allt

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av AJohansson:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23493977.ab

Är det någon här som han lägga en order innan felet upptäcktes hos Telia?

Ja jag var in på sidan 08:40 och kom in direkt vid 09:01, kikade runt och blev förvånad över priset, tänkte att Apple sänkt priset. Kollade på andra sidor och såg att de var dyrare, la en beställning på en med 256GB minne för 7752kr.
Fick ett bekräftelsemail, och runt 18-tiden fick jag ett mail där Telia berättade att priset var ex moms men att eftersom de gjort fel så står de för det och att jag bara behöver betala 7752kr för telefonen. Nöjd. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Varför reserverar sig inte Telia för eventuella fel i prissättningarna som alla andra företag?

Såna sidor vill man ju inte handla på, helt plötsligt kan de då justera priset i efterhand. Gör man fel ska man stå för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra PR utav Telia, oavsett hur många mobiler dem sålde ex moms.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Gäller detta bara för dom som betalade direkt eller gäller det för personer som förhandsbokade och betalar när dom hämtar ut i butik också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av handzar:

Gäller detta bara för dom som betalade direkt eller gäller det för personer som förhandsbokade och betalar när dom hämtar ut i butik också?

Gäller alla som tryckt "köp" och fått en orderbekräftelse

Permalänk
Medlem

En polare till mig lyckades nypa en, men då är han också iphone freak..

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Inte direkt med detta att göra men kom att tänka på när jag köpte min S7 edge på elgiganten..hade lagt undan en och skulle hämta ut..
Alla S7 edge var slut på lagret men det hade inte alls sålts så många kom försäljaren fram till och ringde lagret..Visade sig att en klant hade lämnat ut S7 egde till kunder som köpt vanliga S7 hahah 1200 i skillnad på dessa mobiler..Undrar om snubben har kvar sitt jobb.
Säljaren sa att det har minst gått ut 10 st fel leveranser . 12000 i back bara där..

felstavat
Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

någons om vet hur många eller hur länge det tog innan dom upptäckte de?

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig ha med Felia att göra..så om jag fick 20st Iphones utan moms..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk

Min gissning är att detta var ett medvetet val och de kontrollerade hur många som såldes innan de justerade priserna. De behöver bra PR efter senaste veckornas kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Inte direkt med detta att göra men kom att tänka på när jag köpte min S7 edge på elgiganten..hade lagt undan en och skulle hämta ut..
Alla S7 edge var slut på lagret men det hade inte alls sålts så många kom försäljaren fram till och ringde lagret..Visade sig att en klant hade lämnat ut S7 egde till kunder som köpt vanliga S7 hahah 1200 i skillnad på dessa mobiler..Undrar om snubben har kvar sitt jobb.
Säljaren sa att det har minst gått ut 10 st fel leveranser . 12000 i back bara där..

Tycker mera El-G som får sista skrattet. När alla dessa 10 kunder kommer tillbaks för garanti ärenden och då kommer dom att bli nekad. Då på kvittot står säkert S7 och inte S7 Edge. Bästa är att lämna tillbaks dom och ha rätt till garanti i 2 år och 3 års reklamations rätt.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Tycker mera El-G som får sista skrattet. När alla dessa 10 kunder kommer tillbaks för garanti ärenden och då kommer dom att bli nekad. Då på kvittot står säkert S7 och inte S7 Edge. Bästa är att lämna tillbaks dom och ha rätt till garanti i 2 år och 3 års reklamations rätt.

Ja sant..Jag hade sagt till när jag fick fel mobil..Just pga garantin

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av Rekl3M:

Varför reserverar sig inte Telia för eventuella fel i prissättningarna som alla andra företag?

De gör det säkert. Men om de skulle annullera ordrarna skulle det nog inte skapas artiklar på Aftonbladet och trådar på diverse internetforum där Telia framstår som hjältar.

Pengarna de förlorar tar det nog från PR-kontot

Permalänk
Medlem

0800 fick ja just meddelande om att ja kan hämta min 7a i en Telia butik. Skall bli gött att byta ut min 5s som gjort ett häst jobb men börjar känna av 3år i hantverkarlivet utan skydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

0800 fick ja just meddelande om att ja kan hämta min 7a i en Telia butik. Skall bli gött att byta ut min 5s som gjort ett häst jobb men börjar känna av 3år i hantverkarlivet utan skydd.

Fick sms runt 1300 idag om att någon telefon INTE finns att hämta imorrn, väntar på leverans säger Telia.

EDIT: Mattsvart 7 32GB

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Avstängd

Även jag lyckades att dra hem en mattsvart 32gb utan moms hos telia, 5992kr kontant. Fick sms att den finns och hämta i butik imorgon kl 08.00 Är ledig från jobbet så kommer vara på låset där imorgon.

Har även pratat med Telia och deras iphones kommer olåsta då dem längre inte får låsa sina mobiler tydligen enligt någon lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galactus:

Fick sms runt 1300 idag om att någon telefon INTE finns att hämta imorrn, väntar på leverans säger Telia.

EDIT: Mattsvart 7 32GB

SURT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumli:

Även jag lyckades att dra hem en mattsvart 32gb utan moms hos telia, 5992kr kontant. Fick sms att den finns och hämta i butik imorgon kl 08.00 Är ledig från jobbet så kommer vara på låset där imorgon.

Har även pratat med Telia och deras iphones kommer olåsta då dem längre inte får låsa sina mobiler tydligen enligt någon lag.

Bra där. Fick den för samma peng ja med fast eftersom ja handlar på firman blev det samma pris

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Bra där. Fick den för samma peng ja med fast eftersom ja handlar på firman blev det samma pris

Har nu hämtat ut äpplet och fan vilken snygg mobil! Den mattsvarta baksidan skulle dem ha släppt för längesedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumli:

Har nu hämtat ut äpplet och fan vilken snygg mobil! Den mattsvarta baksidan skulle dem ha släppt för längesedan

Ligger bredvid mig ja inte öppnat 2016 års prestandakung än dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Galactus:

Fick sms runt 1300 idag om att någon telefon INTE finns att hämta imorrn, väntar på leverans säger Telia.

EDIT: Mattsvart 7 32GB

Samma för mig!
Varför i helvete ska man reservera telefonen för om dom ändå inte kan leverera?

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Bra där. Fick den för samma peng ja med fast eftersom ja handlar på firman blev det samma pris

Telia kan väl inte sälja saker utan moms. I det här fallet borde det ju vara att de har tagit 5992kr inkl moms för telefonen. Så med momsen borträknad borde det bli 4793kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjärter Kung:

Telia kan väl inte sälja saker utan moms. I det här fallet borde det ju vara att de har tagit 5992kr inkl moms för telefonen. Så med momsen borträknad borde det bli 4793kr

Så kan man tänka absolut. Men när jag tittade så stod det 5992kr ex moms (företagssidan).
Så det var nog den privata delen som var annorlunda där man glömt momspåslaget.
Firman i mitt fall kommer totalt få betala 2880kr för min 7a.

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut minförbokade 7:a idag hos Telia, de gjorde bort sig dubbelt upp. I mailet jag fick skulle jag betala 7752kr för 256GB versionen. Men det blev ännu billigare, på kvittot står det att priset ska vara 9690kr sedan har Telia dragit av resten som rabatt.
Säljaren skämtade om att han som gjorde felet från början nog hade fått sparken, och så gör han samma tabbe själv.
Så när säljaren sa att det blir 6 201,60kr så sa jag bara precis, betalade glatt och gick. Han drog alltså av momsen en gång till och utgick från att priset i mailet var inklusive moms...😂😂

Skickades från m.sweclockers.com