Gamdia Hermes Mechanical tangentbord problem- Någon mer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Gamdia Hermes Mechanical tangentbord problem- Någon mer?

Nappade på detta erbjudande i Dagens Fynd-tråden: https://www.inet.se/produkt/6100097/gamdias-hermes-ultimate-m...

Har dock fått 2 exemplar med exakt samma problem, där ena knappen upprepar sig om man håller inne en annan knapp, trots man släppt den som upprepar sig.

Tex, jag håller inne "W" och trycker snabbt på "E", då fortsätter den att registrera "E" långt efter jag släppt den knappen om jag fortfarande håller inne "W". Ser ut som följande:

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Grymt irriterande i spel, tex MMO där jag använder QEWASD för movement. Man måste släppa W för att "E" kommandot ska upphöra.
Någon mer här med samma tangentbord som har samma problem? Är det en bug i detta tangentbord eller bara jag som haft väldigt otur att fått två stycken dåliga exemplar? Knapparna "weruiop" i olika kombinationer med varandra ger detta problem.

Provat på flera datorer, samt använt senaste uppdateringarna från utvecklarens hemsida. Såg även denna posten på Reddit, den sista posten förklarar problemet lite bättre kanske: https://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/1xejot/...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Tjena!

Mitt gör samma sak, bra att du nämnde det!

i Nkeyrollover mode så har jag inte de, bara i 6key

Hej! Är du ett rödljus?

BastuClockers hobby moderator!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av SwedenVirre:

Tjena!

Mitt gör samma sak, bra att du nämnde det!

i Nkeyrollover mode så har jag inte de, bara i 6key

Vad lustigt, mitt gjorde det i båda lägena. Detta kan väl inte vara menat att det ska vara så? Fabrikationsfel eller vad?
Antar att vi inte är ensamma, men att majoriteten inte upptäcker detta då man sällan använder W+E för movement i de flesta spelen.

Är du helt säker på att du inte kan framkalla det i Nkeyrollover? Är inte hemma så jag kan prova nu igen, blev ju bra sugen på att testa på nytt haha. Men är iaf rätt säker på att jag provade både fram och tillbaka mellan de båda lägena och upplevde problemet på båda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av -Pulma-:

Vad lustigt, mitt gjorde det i båda lägena. Detta kan väl inte vara menat att det ska vara så? Fabrikationsfel eller vad?
Antar att vi inte är ensamma, men att majoriteten inte upptäcker detta då man sällan använder W+E för movement i de flesta spelen.

Är du helt säker på att du inte kan framkalla det i Nkeyrollover? Är inte hemma så jag kan prova nu igen, blev ju bra sugen på att testa på nytt haha. Men är iaf rätt säker på att jag provade både fram och tillbaka mellan de båda lägena och upplevde problemet på båda.

Skulle kan inte få fram det där, kommer ett e, sen går där en rätt lång period och så kommer där ett till och sen slutade det.

Edit: testade igen och nu kvittar det vilket läge. Aja då är alla likadana!

Hej! Är du ett rödljus?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av SwedenVirre:

Skulle kan inte få fram det där, kommer ett e, sen går där en rätt lång period och så kommer där ett till och sen slutade det.

Edit: testade igen och nu kvittar det vilket läge. Aja då är alla likadana!

Tack för att du testade, då vet man iaf att det inte är sju års olycka som gjort man fått dåliga exemplar.
Riktigt trist att det är så, för gillade verkligen tangentbordet i övrigt. Men f*n obrukbart om det ska vara sådant störigt fel på dem. W och Q i kombination funkar ju liksom.

Undra om återförsäljarna då kan skicka tillbaka alla, för detta kan ju omöjligt vara något som är "working as intended"? Verkar ju vara hårdvarubaserat också så säkert inget som drivrutiner kan lösa.

Aja, bara hålla ögonen öppna i dagens fynd tills det kommer något annat tangentbord som ser intressant ut då, snål som man är då man går på föräldrapenning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av -Pulma-:

Tack för att du testade, då vet man iaf att det inte är sju års olycka som gjort man fått dåliga exemplar.
Riktigt trist att det är så, för gillade verkligen tangentbordet i övrigt. Men f*n obrukbart om det ska vara sådant störigt fel på dem. W och Q i kombination funkar ju liksom.

Undra om återförsäljarna då kan skicka tillbaka alla, för detta kan ju omöjligt vara något som är "working as intended"? Verkar ju vara hårdvarubaserat också så säkert inget som drivrutiner kan lösa.

Aja, bara hålla ögonen öppna i dagens fynd tills det kommer något annat tangentbord som ser intressant ut då, snål som man är då man går på föräldrapenning.

Det är lite trist att det är på det viset. å andra sidan vad kan man förvänta sig för 499kr ink frakt och en pingvinstång

Personligen har inga problem med detta felet. gillar dock inte cherry mx red så skall skaffa ett annat. brorsan får nog detta.

Hej! Är du ett rödljus?