Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trickeh2k:

Ordlek kanske? Top Believer/Justin Beaver fans/Bulbasaur?

Aha så det är det som händer när man når level 40!

Skrivet av Doomfarer:

Är det inte Max Revive?

Tänkte det var något mer intressant än då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Det blir väll inte svårare för att du får extra candies?

Nej, såklart, det har du helt rätt i. Jag menade mer att vissa pokémon är så svåra att evolva pga sina 100 candy att det vore skönt att få lite hjälp på vägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Asså, att folk klagar, förrut kunde du gå 200km och inte få en ända candy, och då var det inte någon som klagade?
Grejen är ju mer att de ska vara kul med en "buddy" int att folk ska springa mil för att få candies, rätt mycket lättare att hitta tex en dratini och få 4 candies.

Tycker redan att det är sjukt enkelt att få svåra pokemons, finns folk som hitta hela pokedexen (int legendaries) inom några veckor. Vad är de kul för? Gör ju bara att folk tröttnar och spelet dör ut, när det inte är någon utmaning.

Poängen är att Niantic är lata som fan.
Det syns tydligt att de blivit överväldigade av populariteten. De har tjänat in enorma summor pengar och har nu tagit semester mer eller mindre. Inget av de spelmekanikerna som ger mer djup i spelet har kommit.

Spelets potential var/är enormt men de insisterar att lägga in skitgrejer. 1 candy för 3 km? Klart folk fuskar, och det talar för sig själv eftersom spelet har väldigt många fuskare. Jag vet flera personer irl som fuskat sedan dag ett och fortfarande inte blivit bannade.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det finns inte mycket incitament för att kämpa vidare efter att man har hittat alla (en bit kvar för min del dock). Jag kör numera bara på vägen till/från jobbet, det är en moderat mängd kul, men jag tänker mig att trägen vinner!

I nuvarande takt tar det inte mer än 16 år innan jag är level 40, ganska snabbt skulle jag säga ;-)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Vad tycker du om 0 candy på 10km? eller 0 candy för 100km?
Du ska va glad att du ens får något.

Visst är det väl bättre än inget alls.. Men 1 candy är som ett slag i ansiktet. Kan lika gärna skita i det

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Upplever ni att ni får den Pokémon ur äggen som ni har som buddy?

Jag har kläckt 2 2km ägg sen buddy kom och har båda gångerna fått Pikachu när jag hade honom som buddy

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Hur social är man när kikar på mobilen hela tiden och fånga pokisar?

Kollar bara på mobilen när den vibbar och så kollar jag på skärmen en halv sekund när jag är vid ett pokestop (vet vart dem är). Men om vi säger man går en runda på 3h så är kanske 1h av det "titta på mobilen"
Är väldigt social och pratar med andra personer som spelar PokeGO, tar över gym tillsammans och går tillsammans med en kompis på promenader och snackar en massa!

Skrivet av XPerion:

En promenad skall vara utan stress heller.

Aldrig varit stressad när jag spelar PokemonGo, PokemonGo är nyttigt för dig. Frisk luft, promenader, rensa tankarna, gå runt och se världen.

Skrivet av XPerion:

Sen ha med en väska för extra batterier för uppladdning.

En powerbank i framfickan med en lång sladd. Märker den inte ens.

Skrivet av multizooter:

Jag har kläckt 2 2km ägg sen buddy kom och har båda gångerna fått Pikachu när jag hade honom som buddy

Nope, haft Bulbasaour som buddy inte fått ngn i ägg eller hittat ngn.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Fattar inte folk som klagar att det är för lite candy man får för x-km från sin buddy.
Spelet går ut på att du ska gå ut och röra på dig..

Utöver när jag spelar på vägen till träningen/jobb/affären osv så springer jag varje dag 0.7km runt min stad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av multizooter:

Intressant, valde nämligen Magikarp och när mitt 2km-ägg hatchates så var det just en Magikarp i det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av fredrikkarlsson:

Fattar inte folk som klagar att det är för lite candy man får för x-km från sin buddy.
Spelet går ut på att du ska gå ut och röra på dig..

Utöver när jag spelar på vägen till träningen/jobb/affären osv så springer jag varje dag 0.7km runt min stad...

700m runt staden? Det var en väldigt liten stad

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av multizooter:

Jag har Pikachu och fick Ratata i mitt 2km ägg igår. Men det vore nice om det stämde!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Keeper of Traditions

För de som tyckte pokemon plus skulle göra det för enkelt:
https://m.reddit.com/r/pokemongo/comments/52ulu6/pokemon_go_p...

Verkar inte särskilt bra det där

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

För de som tyckte pokemon plus skulle göra det för enkelt:
https://m.reddit.com/r/pokemongo/comments/52ulu6/pokemon_go_p...

Verkar inte särskilt bra det där

Haha! Jag är faktiskt glad över att det inte blev ännu mer pay to win.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av multizooter:

Skrivet av trickeh2k:

Intressant, valde nämligen Magikarp och när mitt 2km-ägg hatchates så var det just en Magikarp i det.

Skrivet av Henrik-W:

Jag har Pikachu och fick Ratata i mitt 2km ägg igår. Men det vore nice om det stämde!

Jag har Pikachu som buddie, har hunnit kläcka 8 st 2km ägg och inte fått en enda Pikachu.
Så tyvärr så tror jag inte att den teorin stämmer

Permalänk
Skrivet av Dunder:

700m runt staden? Det var en väldigt liten stad

HAHAH, faan!
Andra gången jag skriver fel
7km så klart!
Skrev fel till en tjej på snap också, ba " asså brukar gå 0.7km per dag"
Hon ba, va det är ju as bra!

jag ba, eh nej.. jag menade 7km och inte 700meter xD men hon är blond o fatta ändå inte

Permalänk
Medlem

Dagens...

+
1st riktigt bra Dragonair och 3st Dratinis

-
En till djäkla Pinsir i ett 10 km ägg. Bah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Dagens...

+
1st riktigt bra Dragonair och 3st Dratinis

-
En till djäkla Pinsir i ett 10 km ägg. Bah!

Också trött på Pinsir i 10 km-ägg. Jag har fått två ur de fem jag totalt kläckt. Resten har varit Jynx, Onix och Lapras.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.1, §1.5 & §1.6*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Apropå 10 km ägg.
Jag har än så länge kläckt 242 ägg. Vad jag kan minnas så har 12 av dom varit 10 km. Det har gett mig: 2 Onix, 1 Hitmonchan, 1 Chansey, 1 Jynx, 1 Scyther, 1 Electabuzz, 3 Magmar, 1 Pinsir och 1 Aerodactyl.
Jag väntar fortfarande på min första Snorlax och Lapras.
Har ett 10 km på kläckning just nu, men det blir väl en Jynx eller min tredje Onix...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Apropå 10 km ägg.
Jag har än så länge kläckt 242 ägg. Vad jag kan minnas så har 12 av dom varit 10 km. Det har gett mig: 2 Onix, 1 Hitmonchan, 1 Chansey, 1 Jynx, 1 Scyther, 1 Electabuzz, 3 Magmar, 1 Pinsir och 1 Aerodactyl.
Har ett 10 km på kläckning just nu, men det blir väl en Jynx eller min tredje Onix...

Skulle också vilja ha något vettigt ur mitt 10km-ägg någon gång. Har ett på ruvning just nu, en Snorlax hade varit trevligt. Iofs spelar jag bara till och från jobbet och har attackerat och tagit över gymet på jobbet en gång, så det är väl mest bara för att ha en

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mr Mr:

Apropå 10 km ägg.

Du kan ju vara glad att du får 10km ägg överhuvudtaget, jag har inte fått ett på flera veckor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du kan ju vara glad att du får 10km ägg överhuvudtaget, jag har inte fått ett på flera veckor.

Ja, som sagt... 12 på 242, det blir ca 1 på 20 eller 5%.
Har säkert kläckt över 30 ägg i rad mellan det här 10 km ägget och det senaste.
Så visst får man jobba för dom. Hade tidigare en sjukt lång svacka på 10 km ägg och fick helt plötsligt två 10 km ägg samtidigt. En sån besvikelse när båda visar sig vara Onix!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag är snart lvl 22 och har bara fått ett 10km ägg

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag är snart lvl 22 och har bara fått ett 10km ägg

Stackare!
Hur många ägg har du kläckt totalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Stackare!
Hur många ägg har du kläckt totalt?

Inte jättemånga iofs, 62.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Json_81 och ni andra ni blir nog bara mest besvikna över dom satans 10km äggen när man inte får en snorlax eller en lapras som jag antar dom flesta vill få ut ? Verkar som alla typ har dom ändå men själv verkar man aldrig varken hitta och fånga en eller få från ett ägg.. Jag känner inte sån stor motivation gå 10km och sen hoppas på det bästa när det till 99% blir skit ändå.

Permalänk
Medlem

Motivation gå för att kläcka ägg.. haha den var bra.
Går gör ni ju med eller utan ägg. Så vad spelar sträckan för roll på den punkten?
Att det inte blir vad en vill ha, ja det kan kännas surt.
Men hur kul vore det om allt var som ett spel för barn på två år?
Just för att det kan bli så sällan ägg kläcker något intressant som gör det kul.

Tycker jag.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Json_81 och ni andra ni blir nog bara mest besvikna över dom satans 10km äggen när man inte får en snorlax eller en lapras som jag antar dom flesta vill få ut ? Verkar som alla typ har dom ändå men själv verkar man aldrig varken hitta och fånga en eller få från ett ägg.. Jag känner inte sån stor motivation gå 10km och sen hoppas på det bästa när det till 99% blir skit ändå.

Skrivet av SCORPIUS:

Går gör ni ju med eller utan ägg. Så vad spelar sträckan för roll på den punkten?
Just för att det kan bli så sällan ägg kläcker något intressant som gör det kul.

Tycker jag.

Jodå, jag är inte så brydd över sträckan. Men vore kul om man åtminstone fick några 10km ägg även om det blir skräp i dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tycker jag.

alltså när jag rör mig mellan pokestops har jag knappast mobilen igång hela tiden eller spelar så mycket ,dels drar batteriet satan så ja för mig är det en motivation att gå så långt och få skit inte speciellt högt.

Permalänk
Medlem

Får ni något annat än Rattata, Weedle och Pidgey i era 2 km-ägg? Jag har då aldrig fått något spännande i dem... överhuvudtaget.

Visa signatur