Permalänk
Medlem

Min har fastnat på 10.0km och 5.0km flera gånger. Sjukt frustrerande. Brukar bara vara att irra runt lite så uppdaterar det för mig.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Mmhmmm. Jag hade enligt appen 3,6km kvar att gå. När jag kom hem hade jag 300m kvar, och precis när jag satte mig i stolen hoppade den upp till 90m. Enligt den har jag alltså gått 3,3km. Enligt Runkeeper som jag haft igång samtidigt har jag gått 5,44km. Såatte... Ja. Jag är inte bitter

Fick i alla fall plåster på såren, det stod en Mr. Mime nästan precis utanför när jag kom hem som jag kunde fånga.

De har verkligen en del buggar kvar att fixa...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Kollade ett gym igår, och ledaren var på level 35...!! Den totala XP'n som krävs för att komma dit är 6 miljoner. Spelet släpptes den 6:e juli, dvs ca 80 dagar sedan. Det betyder att denne spelare måste ha inbringat 75,000 XP om dagen sedan release, eller 3125 XP i timmen, förutsatt att man aldrig någonsin sover (eller ca 4700 XP i timmen om man antar att 16 timmar om dagen ägnas åt spelande).

Hur är detta ens möjligt?

Annars, för skeptikerna, kan jag tycka att det finns en hel del kul oväntade element i spelet! Som igår när jag tog 2 gym från samma spelare, för att några minuter senare se en kille komma rusande med panik i blicken i riktning mot dessa gym. 2 minuter senare var dom återtagna av densamme

Såg någon tråd för ett par månader sedan på reddit om en kille som drog in en mille på en helg, han hade sen skapat en ny tråd där han skulle försöka nå 1,5 mille. Streamade allt via Twitch så nog går det alltid.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Min har fastnat på 10.0km och 5.0km flera gånger. Sjukt frustrerande. Brukar bara vara att irra runt lite så uppdaterar det för mig.

Klickar du på ägget så är det oftast 9,99 eller något sånt. Bara avrundat uppåt i översikten.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Såg någon tråd för ett par månader sedan på reddit om en kille som drog in en mille på en helg, han hade sen skapat en ny tråd där han skulle försöka nå 1,5 mille. Streamade allt via Twitch så nog går det alltid.

Var inte det killen som fick en softban efter att ha fått ihop 600k på en dag?
Sen gick han vidare och snurrade pokestops :-P.

Permalänk
Medlem

Magmar fick jag igår från mitt 10km ägg, 1300cp så inte helt fel, bättre än jävla eeve eller jynx men man vill ju fan ha en lapras eller snorlax alla verkar ju fan ha den

Permalänk
Hedersmedlem

Fick en Electabuzz i mitt, det hade jag redan en sedan innan. Högre CP men hade sämre attacker än den jag hade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är IV för något egentligen? Och varför har några pokemon en mer eller mindre blå bakgrund i listan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

@L'ombra: IV är en pokemons Individual Values, eller stats på ren svenska. Högre IV= högre max CP.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Vad är IV för något egentligen? Och varför har några pokemon en mer eller mindre blå bakgrund i listan?

Blå bakgrund = nyligen fångade/kläckta pokemon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Och de olika IV-värdena utifrån Appraise-funktionen kan du tolka med detta: http://pokemongohub.net/pokemon-go-appraisal-chart/#147211509...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Wifi: Tack för den länken.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Blå bakgrund = nyligen fångade/kläckta pokemon.

Jaha, så enkelt bara. Tack!

Skrivet av Wifi:

Och de olika IV-värdena utifrån Appraise-funktionen kan du tolka med detta: http://pokemongohub.net/pokemon-go-appraisal-chart/#147211509...

Hm, okej, men då fattar jag inte riktigt. Hur hänger den där bågen/mätaren som finns i detaljerade vyn ihop med detta? Kollar jag på en electabuzz på 335 CP som ser ut att ligga på ca 60% på mätaren så säger hon "certainly caught my attention" (67 - 80%), men kollar jag på en 308 CP slowpoke som ser ut att ligga på drygt 80% så säger hon "not likely to make much headway in battle". (0 - 49%) Hmm, fast kollar jag på en slowpoke med lite lägre CP och ligger lite lägre på mätaren så är den "breathtaking", så hur ska man tolka mätaren egentligen? Det ser ju ut att vara samma skala för en given pokemon-art oavsett IV?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av L'ombra:

Hm, okej, men då fattar jag inte riktigt. Hur hänger den där bågen/mätaren som finns i detaljerade vyn ihop med detta? Kollar jag på en electabuzz på 335 CP som ser ut att ligga på ca 60% på mätaren så säger hon "certainly caught my attention" (67 - 80%), men kollar jag på en 308 CP slowpoke som ser ut att ligga på drygt 80% så säger hon "not likely to make much headway in battle". (0 - 49%) Hmm, fast kollar jag på en slowpoke med lite lägre CP och ligger lite lägre på mätaren så är den "breathtaking", så hur ska man tolka mätaren egentligen? Det ser ju ut att vara samma skala för en given pokemon-art oavsett IV?

IV avgör hur stark en pokemon är vid en viss CP. Om två likadana har samma CP så kan de ändå skilja cirka 10% beroende på hur olika IV de har. Det spelar alltså knappt någon roll för de flesta spelarna, men vill man ligga på topp så evolvar man endast de med 100%.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

CP och IV är två skilda värden specifika för varje enskild Pokémon som tillsammans avgör hur bra din Pokémon är och kan bli. Med andra ord har CP-mätaren över din Pokémon ingen direkt koppling till procenten i IV enligt Appraise-funktionen. De procentenheterna baseras på individuella stats i olika kategorier (Attack, Defense och Stamina). Det du kan använda detta till är att jämföra samma sorts Pokémon med varandra för att avgöra vilken som är värd att spara samt evolva. Till exempel om du har två likadana med jättehög CP så kan IV avgöra vilken av de två som du ska behålla.

En Eevee med CP 500 och IV 82.2%-100% ("... is a wonder") är lämpligare att spara, då den har högre potential att bli bättre (typ i gym-battles), än en Eevee med CP 550 och 66.7% – 80% ("... has certainly caught my attention"). Sedan måste man också väga in de andra faktorerna. Om gymledaren säger att dess bästa attribut är "Attack, Defense och HP" samt "Its stats exceed my calculations. It’s incredible!" betyder detta att din Pokémon har 15 (högsta möjliga poäng) i alla tre kategorier.

Det som är bäst är såklart en Pokémon som ligger högt på CP-mätaren samt har väldigt hög IV, alltså "wonder" och många kategorier som är "incredible".

Utöver denna halvröriga information rekommenderar jag att läsa dessa hemsidor för ytterligare kunskap om CP och IV:
http://www.ign.com/wikis/pokemon-go/Individual_Values_(IV)_an...
http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-23-pokemon-go-cp-me...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Okej, då är jag med.

Fungerar power up som direkt substitut för hög CP, eller är det av någon anledning bättre att ha högre basstats? (förutom att det går åt godis)

Hur bra är "overall IV" jämfört med "stats"? Eller alltså.. ja, jag fattar inte riktigt. Hur ska man värdera stats? Är den fortfarande värdelös om den har hög overall men lägsta stats?

Ursäkta noobfrågor!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Okej, då är jag med.

Fungerar power up som direkt substitut för hög CP, eller är det av någon anledning bättre att ha högre basstats? (förutom att det går åt godis)

Hur bra är "overall IV" jämfört med "stats"? Eller alltså.. ja, jag fattar inte riktigt. Hur ska man värdera stats? Är den fortfarande värdelös om den har hög overall men lägsta stats?

Ursäkta noobfrågor!

Ingen fara. Fråga på! Det är vad sådana här trådar är till för.

Power up är direkt mot din CP, alltså att den Pokémon får högre CP-värde, inget annat påverkas. IV och stats är bestämda när du fångar den och kan inte ändras i efterhand.

Självklart är det bäst att få en med hög CP, högsta möjliga IV-beräkning från gymledaren ("wonder") och även ha alla tre stats (Attack, Defense och HP) på högsta ("incredible"). Dock brukar det vara svårt att hitta sådana Pokémon.

Personligen, med tanke på hur svårt det ändå är att få candy till de lite mer sällsynta Pokémon, så brukar jag resonera att den måste ha riktigt hög CP (nära max) och vara ett wonder för att det ska vara värt med evolve. Sedan får statsen vara som de är, men positivt om något är incredible i alla fall! Jag själv har i dagsläget fortfarande inte hittat ett wonder med alla tre stats som incredible.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med Telia? På mitt wifi funkar spelet (inte telia) men när jag går ut å använder mobil data kan jag inte logga in. Varit så hela dryga dagen.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR6 | Asus 3080ti | Samsung 980 m.2 500 + 2000 + några 1tb 870s | Alienware 34 ultrawide | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

IV avgör hur stark en pokemon är vid en viss CP.

Nej. IV avgör CP vid en viss Pokémon-level.

Skrivet av Dunder:

Om två likadana har samma CP så kan de ändå skilja cirka 10% beroende på hur olika IV de har.

IV påverkar väldigt olika mycket för olika pokemon-"raser" och vid olika level.

Skrivet av Wifi:

CP och IV är två skilda värden specifika för varje enskild Pokémon som tillsammans avgör hur bra din Pokémon är och kan bli.

Nej, endast IV är de specifika värdena, vilket "avgör hur bra din Pokémon är och kan bli", dvs CP. Sen påverkar pokemon-level och "rasens" base stats.

Skrivet av Wifi:

Med andra ord har CP-mätaren över din Pokémon ingen direkt koppling till procenten i IV enligt Appraise-funktionen.

Jo, det är direkt kopplat. Tillsammans med level. Power up ökar sedan din pokemons level med 0,5 i taget. Där du max kan höja den till 1,5 över din egen level.

Permalänk
Medlem

@Darkie: Har samma problem. Tradigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Wifi:

Jaha, här blev jag orolig för att jag hade gjort mig av med många pokemon med låg CP utan att kolla upp deras IV, men då har jag inte begått något misstag trots allt!

Då har jag lite mer kött på benen inför framtida gymerövringar. Tackar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Jo, det är direkt kopplat. Tillsammans med level. Power up ökar sedan din pokemons level med 0,5 i taget. Där du max kan höja den till 1,5 över din egen level.

Jaha, fast jag får ju högre appraisal för en pokemon med lägre CP än en annan av samma art, utan några powerups inblandade?

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pre-dator:

Nej. IV avgör CP vid en viss Pokémon-level.
IV påverkar väldigt olika mycket för olika pokemon-"raser" och vid olika level.
Nej, endast IV är de specifika värdena, vilket "avgör hur bra din Pokémon är och kan bli", dvs CP. Sen påverkar pokemon-level och "rasens" base stats.

För vilka är det väldigt mycket mer än 10% skillnad?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av L'ombra:

Jaha, fast jag får ju högre appraisal för en pokemon med lägre CP än en annan av samma art, utan några powerups inblandade?

För att den då har en lägre level. Får den en bättre appraisal kommer du kunna höja den mer än den andra i slutändan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

För att den då har en lägre level. Får den en bättre appraisal kommer du kunna höja den mer än den andra i slutändan.

Okej.. nu blev det tillbaka till ruta ett känner jag. Det finns alltså även en pokemon-level som är osynlig?

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av L'ombra:

Okej.. nu blev det tillbaka till ruta ett känner jag. Det finns alltså även en pokemon-level som är osynlig?

Jao, av någon anledning har de gömt levels och visar CP istället... Det ska väl bli enklare för den stora breda massan, på något sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mjae, helt gömt är det ju inte. Mätaren ovanför ens pokémon visar ju leveln i förhållande till ens egen level.

Tillsammans med hur mycket stardust det krävs för en powerup så kan man bestämma den. Genom att jämföra två pokémon så kan man ju också få reda på om den ena är högre/lägre än den andra.

Permalänk
Inaktiv

Nu finns det bekräftelse på vad många av oss redan visste vid lanseringen: Niantic hade grovt underskattat hur populärt Pokemon GO faktiskt skulle bli: https://cloudplatform.googleblog.com/2016/09/bringing-Pokemon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Som jag skrev, "tillsammans med level". Den med högre CP men sämre IV har bara en högre level. Power up levlar upp, som DunderKlumpen också skrev.

Skrivet av Dunder:

Jao, av någon anledning har de gömt levels och visar CP istället... Det ska väl bli enklare för den stora breda massan, på något sätt.

De vanliga spelen visade level istället för CP. Tanken är nog att CP lite tydligare visar hur stark en mon är, för den breda massan som du säger, då två olika arter vid samma level kan ha kraftigt olika CP.

Skrivet av Dunder:

För vilka är det väldigt mycket mer än 10% skillnad?

Det skrev jag inte. Jag skrev att skillnaden mellan max/min CP var väldigt olika mellan olika arter och även olika level. Vid lvl 25 är max CP för Dragonite 14% högre än min CP. För Onix är det 33% och Diglett 65%.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pre-dator:

Det skrev jag inte. Jag skrev att skillnaden mellan max/min CP var väldigt olika mellan olika arter och även olika level. Vid lvl 25 är max CP för Dragonite 14% högre än min CP. För Onix är det 33% och Diglett 65%.

Okej, då misstolkade jag det du skrev. Tråkigt är det i alla fall att de inte kör med det gamla beprövade systemet, likadant med striderna.

Visa signatur