köpråd Premium gaming PC. max 30k med skärm

Permalänk
Medlem

köpråd Premium gaming PC. max 30k med skärm

Tjena.
Skulle behöva lite råd.
Jag är på jakt efter en premium gaming PC ink skärm.
Min första fråga är.
Är det dumt att bygga något nu? Intel processor på väg ut i års slutet. AMD kommer med sin ZEN? nya grafikkort på G?

om ni tycker det är värt att bygga något nu, sätt gärna ihopa något:)
tacksam för alla tips!

Tack på förhand!
PS. Ser gärna ett bygge hos inet då jag vill att dem skall bygga den till mig!

Permalänk
Medlem

@Linusn1: Det här är en början.

Skärm osv är mitt val, klart finns det billigare etc, visste inte vilka spel du kör, om du behöver en 144hz IPS-skärm eller inte.
6850k Istället för 6800K pga lanes, kommer du köra SLI vill du inte att grafikkortet klockar ner sig vilket det kommer göra med mindre än 6850K.
1080-kort, går självklart att köra med 1070 likaså om du känner att det är för mycket för dig
CX750M har även stöd för Corsair Link om du vill skapa en direktlänk mellan kylaren och agget.
M2 SSD för snabb uppstart av datorn och en 3TB HDD för lagring.
Bra solid kylare med 140mm fläktar istället för 120mm som klarar att flytta mer luft, rekommenderar Fractal design Venturi HF-14 fläktar till dem.
Två bra snabba ramstickor, vill du hellre köra 2x16GB hade jag rekommenderat det för att du kan då maxa ut alla slots på mobo vid uppdateringar.
Bra ljuddämpad låda i neutral färg, du behöver inte lägga 3000kr på ett chassi om du inte känner att du vill ha extra mycket plats för dina "Dreamhack 2004-stickers" eller har en sjukt avancerad vattenkylning. Det här är bra och basic.
Kundvagn

Det är alltid dumt att bygga dator om man tänker så, iom att det alltid kommer ny teknik. Det här kommer hålla dig flytande de närmsta 5 åren i alla fall, sen är det alltid bra att byta med jämna mellanrum. Men ett 1080 eller två är bra för att hjälpa dig inför kommande VR-releaser.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

@Captain_Spock:
Tackar för uppsättningen.

jag känner att jag aldrig kommer köra SLI, Hade en dator förr med det och hade för stora problem:)

Vad det gäller skärmen så har många sagt att det inte är lönt att lägga 6500kr på en TN panel utan att det är mer värt att lägga till lite och få en ISP.

Mina spel kommer vara BF1, WoW och självklart andra nya releaser.
kommer ett nytt spel ut, vill jag njuta av det på max grafik.

Jag satte själv ihopa denna. Undrar om jag har valt något fel?
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9767726/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusn1:

@Captain_Spock:
Tackar för uppsättningen.

jag känner att jag aldrig kommer köra SLI, Hade en dator förr med det och hade för stora problem:)

Vad det gäller skärmen så har många sagt att det inte är lönt att lägga 6500kr på en TN panel utan att det är mer värt att lägga till lite och få en ISP.

Mina spel kommer vara BF1, WoW och självklart andra nya releaser.
kommer ett nytt spel ut, vill jag njuta av det på max grafik.

Jag satte själv ihopa denna. Undrar om jag har valt något fel?
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9767726/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/9767726/

Ditt val känns bättre än första förslaget, x99 är lite overkill, bättre att snåla lite där och få en bra gsync skärm.

Edit: Glöm inte en bra kylare typ noctua 15 eller vad den heter. Kanske en extra chassifläkt också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Wiczor:

Självklart!=)

Permalänk
Medlem

@Linusn1: Dock var ju den skärmen jag länkade en IPS-skärm, hade du gått in på kundvagnen och kollat så hade du sett det

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

@Captain_Spock:

Såg det nu! tack!

Tror du att G-synk är värt? misstänker att du inte tycker det eftersom du länkade en annan!