Permalänk
Medlem

Idéer till webhosting

Hej,
Jag har hyrt ett webhotell på 15gb och jag har gjort lite saker på hotellet men jag undrar om ni har några grymma idéer på vad man kan göra? Jag funderar på en URL förkortare men vi får se om ni kommer på något bättre!
Ps jag har också en domän(ofc).

Permalänk
Inaktiv

Beror ju mycket på vad du har för domän. syltahemma.se är kanske inte rätt domän att köra URL-förkortning på

Permalänk
Medlem

@MickeMM:
Domänen är inget problem, para finns

Permalänk
Medlem

Känns väldigt krystat. Gör något du känner för? Din egna hemsida kanske?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Hur är det med bandbredd? 15Gb utrymme är ju i minsta laget för att göra något med. Men en sida typ fuldans kanske skulle vara kul.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

@Tomika:
Inga begränsningar med bredband.
Vad menar du med fuldans?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Hur är det med bandbredd? 15Gb utrymme är ju i minsta laget för att göra något med. Men en sida typ fuldans kanske skulle vara kul.

15GB är ju hur mycket som helst egentligen. Med tanke på att en startsida bör vara max 3-4MB stor så tvivlar jag på att någon normal sida någonsin kommer behöva 15GB utrymme. Men ja, om sajten innebär uppladdning av filer/bilder är 15GB för lite, i längden.

@mimc Troligen finns det begränsningar. Inget billigt webbhotell har gränsfri data. Dom har regler för vad som är tillåtet. Men "unlimited" säljer bra!

Men Har du en egen hemsida? Har du gjort något på webben förut? Vad har du erfarenhet av i kodväg?
Köpte du ett webbhotell bara för att det var billigt utan någon som helst plan alls?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti