Egen maildomän giltlig vid registrering på websidor.

Permalänk
Medlem

Egen maildomän giltlig vid registrering på websidor.

Hej
Jag skapade en egen mail kopplad till min domän, men denna mail är inte giltlig att använda vid registrering på websidor eller vid e-handel.
Hur får jag den till att bli giltlig?
Måste den regas någonstans?

Har gjort en sökning men inte hittat vad jag letar efter, kan vara jag som formulerat frågan dåligt.

Permalänk
Medlem

Låter lite som om att sidorna du försöker registrera dig på med koppling till din egna domän ej tillåts för att sidorna endast godkänner vissa domäner, t.ex hotmail, gmail m.fl.

Men kan ha fel här. Dock så är ju en e-post adress inget som skall godkännas eller aktiveras annars förutom hos din eventuella leverantör av domänen och den som förser dig med mail servern.
Dvs e-post adressen måste ju slussa e-mailen på något vis.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Låter lite som om att sidorna du försöker registrera dig på med koppling till din egna domän ej tillåts för att sidorna endast godkänner vissa domäner, t.ex hotmail, gmail m.fl.

Men kan ha fel här. Dock så är ju en e-post adress inget som skall godkännas eller aktiveras annars förutom hos din eventuella leverantör av domänen och den som förser dig med mail servern.
Dvs e-post adressen måste ju slussa e-mailen på något vis.

Det du säger om att bara visa domäner godkänns verkar finnas på rätt många webbplatser.
Därför jag tänkte att det kanske finns ett sätt att lägga upp den som en giltlig domän, företag som har sina egna domäner borde ha samma problem.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit med om problem att registera mig någonstans med egna domäner. Var har du köpt domänen? Är dess MX-records korrekta? Svarar SMTP-servern de pekar på?

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem

Jag har egna domäner och har aldrig haft strul med det. Har du en IDN-domän?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

jag har några domäner kopplade till min exchange server och jag har aldrig någonsin stött på det problemet... enda gången jag haft problem är med min hotmail som är förnamnefternamn-@hotmail.com... just - gillas inte på alla sidor

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk1n:

Jag har aldrig varit med om problem att registera mig någonstans med egna domäner. Var har du köpt domänen? Är dess MX-records korrekta? Svarar SMTP-servern de pekar på?

Visa forum går den att rega, största problemet jag har haft med den är i olika webbutiker.
Domänen är köpt via wopsa och just nu kör jag webbhotell via dem med.
SMTP verkar det inte vara något problem med.

Utan det verkar vara så att domänen inte godtas som en äkta mail domän

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Jag har egna domäner och har aldrig haft strul med det. Har du en IDN-domän?

Nej, valde inte det för att undvika problem.

Permalänk
Medlem

Enda gången jag har haft problem med liknande är när man använder ex mailinator.com som domän för att regga sig för att slippa skräpmail. Men en vanlig domän som du själv har reggat borde inte vara några problem.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Det är kanske som så att du inte har rätt reversepekare och SPF records inlagda för din domän?

Visa signatur

Arbetar på www.beebyte.se
Högpresterande och högtillgängliga servrar i molnet

Permalänk
Medlem

Ingen direkt lösning och säkert något du övervägt själv, men om du inte får det att funka kan du skapa en Gmail-adress och sedan ställa in vidarebefordring av alla mail därifrån till din egna adress. Som sagt inte en lösning, men du får iaf all mail till din egna inkorg.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG