Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Det jag inte fattar är hur jag får GoW 4-koden??

Det kommer en kod till ditt konto på Webhallen. Lär dyka upp ett mail relativt snart när du kan hämta koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morphond:

Det kommer en kod till ditt konto på Webhallen. Lär dyka upp ett mail relativt snart när du kan hämta koden.

Är du helt säker? För han i kassan visste inte och nu håller jag på med något skit: http://www.asus.com/event/vga/gears-of-war-4/forget.aspx
Får det dock inte att funka via denna sida.

Permalänk
Medlem

Funderar på detta också, vad säger folket är det värt 700kr extra för oc versionen??

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eztra:

Funderar på detta också, vad säger folket är det värt 700kr extra för oc versionen??

Nej.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

@Mainman: gå till rätt sida och regga ditt kort så fungerar det. länken finns ju på webhallens sida under ditt korts länk.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/247898-asus_r...
http://www.asus-promotion.eu/mafia3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

@Mainman: gå till rätt sida och regga ditt kort så fungerar det. länken finns ju på webhallens sida under ditt korts länk.

Inte för Gears of War 4.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Är du helt säker? För han i kassan visste inte och nu håller jag på med något skit: http://www.asus.com/event/vga/gears-of-war-4/forget.aspx
Får det dock inte att funka via denna sida.

Hämtade själv mitt Palit-kort igår och fick ett mail ganska sent på kvällen med en länk till mitt konto på Webhallen där jag kan aktivera/hämta koden. Stod samma text som det gör på Asus-kortet du köpt: "Vid köp av denna produkt får du en kod till Gears of War 4. För att få koden måste du orderlägga online (även om du ska handla i butik)."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morphond:

Hämtade själv mitt Palit-kort igår och fick ett mail ganska sent på kvällen med en länk till mitt konto på Webhallen där jag kan aktivera/hämta koden. Stod samma text som det gör på Asus-kortet du köpt: "Vid köp av denna produkt får du en kod till Gears of War 4. För att få koden måste du orderlägga online (även om du ska handla i butik)."

Stort tack, fick det nu.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

@Oneone

Skapligt pris, förväntar mig ännu lägre under black friday dock. Saken är det att det kortet kan ha micron minnen istället för Samsung. Och det verkar som 1070 närmar sig End of the Line, i och med att grossister inte verkar köpa in mer kort. Betyder att NVIDIA kommer säkert vräka ut med nytt snart.

Skickades från m.sweclockers.com

1070 end of line?
Ja om ett år ungefär..

Bristen bygger snarare på att efterfrågan är fortfarande större än tillgången.
Sen kommer säkert något nytt snart också, men inte som skall ersätta 1070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohengy:

Colorful NVIDIA GeForce GTX iGame 1070 GPU Graphics card 8GB 256bit GDDR5 PCI-E X16
439 USD
Fri frakt
https://www.aliexpress.com/item/2016-Colorful-NVIDIA-GeForce-...

Detta kan bli ett kostsamt "fynd"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MunchiZe:

Samsung 50" 4K UHD Smart TV UE50KU6075XXE

5990;- verkar bara finnas på elgiganten för jämförelse just nu men enl prisjakt har den legat på minst 6990 och över hela året.

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE50KU6075XXE/s...

Någon som vet om den här är helt kompatibel med PS4 Pro och dess HDR-stöd?
Intressant isåfall om priserna börjar närma sig den här nivån.

Permalänk
Medlem

@Benedict: Den har stöd för hdr, thats it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

@Benedict: Den har stöd för hdr, thats it.

Finns olika typer av HDR, så det har viss betydelse.

To properly enjoy HDR (High Dynamic Range) features on you PS4, please ensure you have the following:

2K or 4K HDR capable TV that supports the HDR10 format.
PS4 connected with a Premium HDMI cable.
HDR enabled content such as a game title or streaming video service.
PS4 updated to system software 4.0 or later.

Permalänk
Medlem

Det finns väl 2st olika typer som är ledande idag...

http://www.howtogeek.com/260962/hdr-format-wars-whats-the-dif...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

@Dreijer: Köpte Urbanears Hellas träningslurar för att ha på jobbet sitter riktigt fint. Men en fördel om man tvättar kuddarna innan användning så att de blir mjukare. Sitter bra på huvudet och är riktigt nöjd. Går att få tag i ett par på Tradera ibland för runt 700 (nya)

Permalänk
Medlem

Till den här tv:n kan man tillägga att den fått omdömet Bäst I Klassen av brittiska hdtvtest:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue65ks9500-201606274305.htm

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Westman87:

@Dreijer: Köpte Urbanears Hellas träningslurar för att ha på jobbet sitter riktigt fint. Men en fördel om man tvättar kuddarna innan användning så att de blir mjukare. Sitter bra på huvudet och är riktigt nöjd. Går att få tag i ett par på Tradera ibland för runt 700 (nya)

Har ett par likadana och är riktigt nöjd, inga störningar med bluetooth heller om man inte springer på andra sidan gymmet :). Ljudet har jag inget emot heller, är så bra som man begära ur ett par BT lurar.

Enda jag stör mig på är att jag pausar låtar om jag drar upp armarna.

Skrivet av Näbbdjuret:

Till den här tv:n kan man tillägga att den fått omdömet Bäst I Klassen av brittiska hdtvtest:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue65ks9500-201606274305.htm

Hur står sig Qdots mot OLED?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sitrus:

Hur står sig Qdots mot OLED?

¤ Det är oerhört individuellt.
¤ Det beror på ditt rum.
¤ Det beror också på användningsområde/insignal.
Bäst är att kolla själv.
Den perfekta tv:n finns inte (generaliserat, jag vet), utan det handlar om att hitta tv:n som har minst fel/tillkortakommanden baserat på punkterna ovan.

Sen är det såklart bättre att läsa recensionerna på hdtvtest, avforums, flatpanelshd och rtings istället för att lita till personliga omdömen på prisjakt osv.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av sitrus:

Har ett par likadana och är riktigt nöjd, inga störningar med bluetooth heller om man inte springer på andra sidan gymmet :). Ljudet har jag inget emot heller, är så bra som man begära ur ett par BT lurar.

Enda jag stör mig på är att jag pausar låtar om jag drar upp armarna.

Hur står sig Qdots mot OLED?

Riktigt bra batteritid med Jaså? Det har jag inte upplevt ännu. Dock har jag lite svårt att pausa/playa med touchen.

Permalänk
Medlem

om någon hittar bra deal på nätagg i framtiden så blir jag glad för tips 1000+ w, gärna mer, hade ett corsair ax1500 som smällde utan garanti... så man betalar inte för kvalité med corsair...
snyltar på en kompis nätagg och bara ett grafikkort nu så det är inte jättestress

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

@Benedict: Den har stöd för hdr, thats it.

Nej, enligt Elgiganten har den inget stöd alls för HDR dessvärre, trots vad som stod i specifikationerna...

TV:n och erbjudandet är borttaget från deras hemsida men övriga storlekar i samma modellserie verkar finnas kvar och där står det att den har stöd för HDR. Undrar om det verkligen stämmer @elgiganten?
Känns som att Elgiganten inte har riktigt koll på alla specifikationer på produkterna de säljer, vilket inte är bra för konsumenterna alls.
Fick svaret nedan från deras support när jag ställde en fråga på produktens sida.

"Hej! Denna TV har 4k uppskalning men inget HDR stöd så den stödjer inte PS4 pro fullt ut. Mvh Viktor -Elgiganten"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Nej, enligt Elgiganten har den inget stöd alls för HDR dessvärre, trots vad som stod i specifikationerna...

TV:n och erbjudandet är borttaget från deras hemsida men övriga storlekar i samma modellserie verkar finnas kvar och där står det att den har stöd för HDR. Undrar om det verkligen stämmer @elgiganten?
Känns som att Elgiganten inte har riktigt koll på alla specifikationer på produkterna de säljer, vilket inte är bra för konsumenterna alls.
Fick svaret nedan från deras support när jag ställde en fråga på produktens sida.

"Hej! Denna TV har 4k uppskalning men inget HDR stöd så den stödjer inte PS4 pro fullt ut. Mvh Viktor -Elgiganten"

Vill minnas att 6xxx serien kan ta emot en HDR-signal, men den kan inte egentligen visa HDR.
Så man får inte egentligen ut något vettigt av HDR-läget.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

om någon hittar bra deal på nätagg i framtiden så blir jag glad för tips 1000+ w, gärna mer, hade ett corsair ax1500 som smällde utan garanti... så man betalar inte för kvalité med corsair...
snyltar på en kompis nätagg och bara ett grafikkort nu så det är inte jättestress

Ingen garanti = köpt begagnat?

Annars har ju AX 7 års garanti, och det har ju inte ens funnits på marknaden så länge än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Ingen garanti = köpt begagnat?

Annars har ju AX 7 års garanti, och det har ju inte ens funnits på marknaden så länge än.

Trodde garantin följde med produkten från corsair men så verkar det inte vara. Ingen garanti för andra än den som ursprungligen köpte varan från butik alltså.

Blir några pluspoäng för evga i slaget mellan g2 vs rmx, pga andrahandsvärdet.

Finns några godhjärtade företag där ute som ger garanti på produkten oavsett vem som köpte den från början. Vet bara att Evga och msi gör det. Måste ta reda på om det finns några andra som är så bra.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Ingen garanti = köpt begagnat?

Annars har ju AX 7 års garanti, och det har ju inte ens funnits på marknaden så länge än.

10 år till och med enligt prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2639373

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Stämmer nog bra, bara inget jag har lagt på minnet, skulle gissa på att även AX1200 har 10 års garanti.

Precis som med EVGA där G2 <= 650w - 7 års, och G2 >= 750w - 10års.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Stämmer nog bra, bara inget jag har lagt på minnet, skulle gissa på att även AX1200 har 10 års garanti.

Precis som med EVGA där G2 <= 650w - 7 års, och G2 >= 750w - 10års.

Jag menade inte att vara en besserwisser utan mer att det var konstigt att han inte hade garanti men det kanske är så att Corsair inte har andrahandsgaranti. Känns som sålänge kvitto finns så borde det gå men jag vet ingenting om det här faktiskt.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Jag menade inte att vara en besserwisser utan mer att det var konstigt att han inte hade garanti men det kanske är så att Corsair inte har andrahandsgaranti. Känns som sålänge kvitto finns så borde det gå men jag vet ingenting om det här faktiskt.

Tolkade det absolut inte som det. Vare sig 7 eller 10 år har passerat så tidsmässigt bör agget fortfarande vara inom garantiperioden.

Corsair ger inte garanti på andrahandsägda produkter, kvitto krävs oavsett. Men säger man att man är förstahandsägare och har kvitto borde det ju kunna gå iaf.

Fick just svar på detta, gällande just ett AX850 agg: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1447012-garanti-som-aga...

Permalänk
Mattecoach

@kronwalled:

Du har frågat den tidigare ägaren om han kan vara så schysst att driva ärendet mot Corsair? Han kan ju t.o.m. få en peng för besväret om du slipper köpa nytt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Trodde garantin följde med produkten från corsair men så verkar det inte vara. Ingen garanti för andra än den som ursprungligen köpte varan från butik alltså.

Blir några pluspoäng för evga i slaget mellan g2 vs rmx, pga andrahandsvärdet.

Finns några godhjärtade företag där ute som ger garanti på produkten oavsett vem som köpte den från början. Vet bara att Evga och msi gör det. Måste ta reda på om det finns några andra som är så bra.

Missade inlägget först. Håller helt med, mycket goodwill i att stå bakom sina produkter oavsett (inte som att produktens skick plötsligt försämras vid ägarbyte...).

Skrivet av PuMaH:

@kronwalled:

Du har frågat den tidigare ägaren om han kan vara så schysst att driva ärendet mot Corsair? Han kan ju t.o.m. få en peng för besväret om du slipper köpa nytt...

Vet inte om jag orkar, hade hoppats att de skulle vara villiga att lösa det iaf. Det fungerar ju till fullo bortsett från tjutet, har även ett extra agg på hyllan för närvarande som jag skulle kunna köra istället men gör inte det då det är väl överdimensionerat (även det AX, ta i trä hehe).