Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Covetous:

Är det en sak man kan vara säker på nu för tiden är att det alltid kommer en ny rea eller ett nytt erbjudande. Är inget fel att vänta till black friday, antingen hittar man något eller så får man vänta lite till.

Precis, mycket handlar ju också om hur länge man kan vänta. Är det värt att vänta flera månader på att spara 200-500kr på exempelvis ett grafikkort som kostar flera tusen kronor?

Lite trist att kampanjerna som drar igång vid lönehelgerna på senare tid har blivit rätt lama. Innan var det ofta den tiden i månaden de intressantaste erbjudandena dyker upp.

Permalänk
Medlem

Några åsikter om denna?
Är ute efter en större skärm med högre upplösning än 24" 1080.
https://www.komplett.se/product/873424/datorutrustning/bildsk...
Spelar lite men mest surf odyl. En del foto....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danielc:

Några åsikter om denna?
Är ute efter en större skärm med högre upplösning än 24" 1080.
https://www.komplett.se/product/873424/datorutrustning/bildsk...
Spelar lite men mest surf odyl. En del foto....

Du bör nog undvika den, det är en TN-panel. Syns dels på de dåliga vinklarna i specifikationerna hos Komplett men tydligare på exempelvis Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3555695

Det finns en hel del recensioner på skärmen men hittade ingen som jag fann extra värd att länka. Men finns en hel del att läsa igenom om du fortfarande är nyfiken på den.

Jag var också rätt sugen tills jag såg detta. I övrigt ser den ju bra ut. Men för bildhantering/behandling så är det nog värt att titta vidare, tyvärr. :/

Permalänk
Medlem

Sitta och hoppas på att Black Friday ska ge något känns som att hoppas på jultomten typ, i alla fall de senaste årets s.k reor. Finns väl ett fynd här och var, men överlag njeee. Mest mellandagsrean som är intressant.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Sitta och hoppas på att Black Friday ska ge något känns som att hoppas på jultomten typ, i alla fall de senaste årets s.k reor. Finns väl ett fynd här och var, men överlag njeee. Mest mellandagsrean som är intressant.

Vet inte om jag håller med där. Proshop hade djävligt bra deals.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Vet inte om jag håller med där. Proshop hade djävligt bra deals.

Beror ju så klart på vad man är ute efter, det finns definitivt fynd här och var absolut. Tycker dock mer att det känns som rena spontan-inköp mer än planerade inköp för egen del då den vara man hållit koll på länge oftast inte sänks nämnvärt, typ 5% eller nåt och så hittar man istället andra produkter.
Det är min erfarenhet av de 2 senaste årens Black Friday, håller mina ögon öppna definitivt detta år också. Men jag räknar inte direkt med att hitta något.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad det är folk är så besvikna över... Lampor på 90% rea, hår produkter på 40%, Lite lyxigare Deo för 50% plus en hel del fina deals på möss, tangentbord osv vad är det som är dåligt med det? jag fick varor för ca 15 k för MINST 40% rabatt .

Jag är hel nöjd...

Väntar ni er ett komplett VR set inklusive top of the line bärbar dator för 2k eller?

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Förstår inte vad det är folk är så besvikna över... Lampor på 90% rea, hår produkter på 40%, Lite lyxigare Deo för 50% plus en hel del fina deals på möss, tangentbord osv vad är det som är dåligt med det? jag fick varor för ca 15 k för MINST 40% rabatt .

Jag är hel nöjd...

Väntar ni er ett komplett VR set inklusive top of the line bärbar dator för 2k eller?

Då prisjaktade du inte direkt va? Deras % är ju inte direkt rättvis när man ser till andra ÅF.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha, okej.

Själv tycker jag Komplett ofta har rätt bra kampanjer med bra prissänkningar på vissa produkter. Möss och spelkontroller har jag ofta köpt från dom då det varit bra priser. Vissa produkter ser vi dock väldigt små skillnader på idag och då tänker jag speciellt på lagringsenheter. Priserna, speciellt på mekaniska diskar, har stått still i ett par år nu. Delvis tack vare värdeförändringar på våra och andra länders valutor samt diverse extra avgifter. Copyswede eller vad det nu heter.

Som jag skriver nedan, mycket av reorna blir vad man gör det till. Inget företag kan sälja GTX 1080 för 4000kr styck och liknande. Många förväntar sig orimligt mycket men det sagt så sköter butikerna deras reor väldigt tveksamt.

Alltid så när det är reor av alla möjliga slag, många förväntar sig priser som gör att butiken förlorar på varje såld vara. Men har man inte så höga förväntningar så kan man ofta göra bra klipp.

Själv plockade jag blandannat hem ett billigt EVGA G2 750W nätagg, Xbox One-kontroller + batteripack samt en 24" FreeSync-skärm på Black Friday 2015. Nu var det samtidigt bland de bättre erbjudandena och speciellt EVGA-nätdelen var extremt begränsat antal exemplar av. Man måste själv hålla koll på butikerna och vad de har, uppdaterar med för de riktigt bra erbjudandena är borta när man läser något tips från någon annan.

Det blir vad man gör det till.

Absolut, de där 6h reorna tycker jag det ganska ofta dyker upp ganska intressanta erbjudanden, förra årets BF hade de väl 4690k för 1.5k och nano till vrakpris vill jag minnas? Nu finkammade jag inte denna rea men tycker att det borde dykt upp fler tips, det i kombination med kritiken här gör att just denna verkar ha varit lite pannkaka.

G2 från inet för 699kr om jag minns rätt (eller var det 799kr), la själv belsag på evn 850 EVO 250gb för 599kr.

Jag tror att många har på tok för höga förväntningar, men några grymma lockpriser vore inte otänktbart.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kronwalled:

Absolut, de där 6h reorna tycker jag det ganska ofta dyker upp ganska intressanta erbjudanden, förra årets BF hade de väl 4690k för 1.5k och nano till vrakpris vill jag minnas? Nu finkammade jag inte denna rea men tycker att det borde dykt upp fler tips, det i kombination med kritiken här gör att just denna verkar ha varit lite pannkaka.

G2 från inet för 699kr om jag minns rätt (eller var det 799kr), la själv belsag på evn 850 EVO 250gb för 599kr.

Jag tror att många har på tok för höga förväntningar, men några grymma lockpriser vore inte otänktbart.

Jo, inte bra priser på alla produkter men på vissa kan det vara riktigt bra.
Det var ju bra pris på den CPU'n faktiskt. Minns inte hur det såg ut med Nano'n men mycket möjligt, den reades rätt duktigt ett tag.
Jag har för mig att någon butik sålde PS4'or för typ 2000-2500kr under förra Black Friday. Vilket var ett bra pris för den då.

Lite osäker även jag, har för mig det var 799kr. Priset kändes riktigt bra iallafall, och själv var jag halvt tvungen att byta nätdel så var riktigt perfekt för min del.

Instämmer i sista stycket med. Men kan ändå vara klokt att se till att hålla ögonen öppna och betallösningarna nära till hands ifall något riktigt bra dyker upp.

Permalänk
Avstängd

@Lyktgubben:

Årets fynd jag gjort va på elgigantens sommarrea Audio PRO T3 för 1190kr det slår ingen black friday

Permalänk
Medlem

Bra fynd i år i maj: i7 6700k 2999:-, Asus Z170 pro gaming 1290:-
Så nej vänta på BF tror jag inte är lönt.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

En polare är lite sugen på denna skärm...Värt att köpa?

https://www.komplett.se/product/886848/datorutrustning/bildsk...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

@RedbullF1: Så länge personen i frågan inte kör med navida grafikkort med en sådan free-syns skärm så är det bara deal för att få ut allt maximala förmåga ifrån skärmen

Permalänk

Han sitter på ett Gtx 960^

Skrivet av Aunron:

@RedbullF1: Så länge personen i frågan inte kör med navida grafikkort med en sådan free-syns skärm så är det bara deal för att få ut allt maximala förmåga ifrån skärmen

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Han sitter på ett Gtx 960^

Det är lite som att tanka disel i en bensinbil.

Om han är villig att gå AMD vid nästa uppgradering, så kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Luxor LXi45
Golvhögtalare (Bluetooth, 3.5mm)
https://www.netonnet.se/GetFile/ProductImagePrimary/ljudbild/bluetooth-hogtalare/luxor-lxi45-black(228394)_3_Normal_Large.jpg

Pris: 299 kr hos NetonNet
Närmast: 499 kr, Siba och Teknikproffset
Finns också i blå och röd.

Antar inte att ljudet är fantastiskt, men billig var den.

Var och köpte en och det blir retur direkt. Förväntade mig ingenting egentligen med tanke på priset, men den nådde inte ens upp till det. Köp på egen risk

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk

Då blir det inget

Skrivet av kronwalled:

Det är lite som att tanka disel i en bensinbil.

Om han är villig att gå AMD vid nästa uppgradering, så kanske...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RedbullF1:

Han sitter på ett Gtx 960^

Det grafikkortet fungerar med skärmen. Det enda han missar är FreeSync-biten då Nvidia vägrar stödja VESA-standarden Adaptive Sync. Skärmen fungerar som vilken annan skärm som saknar FreeSync/G-Sync dvs.

Permalänk
Medlem

125:- inkl moms för NZXT Kraken X31, riktigt billigt men lär vara ett fel? Går det att lita på hemsidan?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2722520

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk

Ingen annan skärm han kan klippa på Kompletts rea?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

125:- inkl moms för NZXT Kraken X31, riktigt billigt men lär vara ett fel? Går det att lita på hemsidan?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2722520

Provade att beställa. Får se va som händer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av pyroo:

Provade att beställa. Får se va som händer

Skickades från m.sweclockers.com

Same. Jag beställde två. En till CPU och en till GPU då

Permalänk
Medlem
Skrivet av pyroo:

Provade att beställa. Får se va som händer

Skickades från m.sweclockers.com

Vad landade det på med frakt, och vad fanns det för betalningsalternativ?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Vad landade det på med frakt, och vad fanns det för betalningsalternativ?

99kr frakt. Betala med kort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det finns Asus PG248Q för 3990kr på Komplett. Borde man?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pyroo:

99kr frakt. Betala med kort

Skickades från m.sweclockers.com

Ok tack! Skumt, verkar bli 125 kr frakt ifall jag skulle beställa. Tveksamt till om det blir någon upgrade gentemot min nuvarande Noctua..

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

125:- inkl moms för NZXT Kraken X31, riktigt billigt men lär vara ett fel? Går det att lita på hemsidan?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2722520

Det är väl rätt uppenbart att det är fel pris.

Permalänk
Medlem

what about komplett, all hype, satt å stirrade på kompletts nedräkning i nästan tio minuter, sidan uppdaterades men möttes icket av 20 års jubileums megarea

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nickecs:

what about komplett, all hype, satt å stirrade på kompletts nedräkning i nästan tio minuter, sidan uppdaterades men möttes icket av 20 års jubileums megarea

Du är ett dygn sen tror jag; den slutade precis...