Permalänk
Racingkonstnär

Mini BartopArcade

Här kommer ett galleri/bygglog över mitt andra arkadspelsbygge.

Baseras på samma plattform som för det tidigare bygget, Raspberry pi3 med Retropie och Emulationstation.

Denna gång byggde jag i limstav furu 18mm (mindre dammigt...)

19 " LCD med bortplockat antireflexfilter.

Raspberry pi 3

1x Sanwa joystick med Sanwa knappar och zero delay usb encoder.

4 " Bilhögalare

Roxcore stereoförstärkare

3 x noctua fläktar (insug i botten med dammfilter och utblås på baksidan)

USB-hub för infällnad

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Denna faller mig i smaken bra mycket mer än den förra (fast den var också cool) Bra jobbat!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Super snyggt! Det märks verkligen att du har ansträngt dig genom hela bygget, inget slarv inte.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag önskar jag hade utrymme till något sånt här. Blir när man bor större.

Permalänk
Racingkonstnär

Tack för alla snälla kommentarer

Permalänk
Medlem

wow!!

vill ha

Permalänk
Medlem

Extremt snyggt!

Hur går man från skiss till ritning med mått? Återigen riktigt snyggt gjort! ^^

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt AkP86. Jag föredrog den första arcaden, den var lite mer som bruksmaskin medans denna ser mer ut som en ''utställnings'' version :).

Jag tänkte inom två veckor börja med min andra arcadbyggen och då tänkte jag täcka alla delar förutom bakdelen med venylklistermärken. Även köpa till en tunn plastskiva för att sätta under joystick och knapparna ( som förr i tiden ).

Tack för din tips med att ta bort vinylfil från skärmen, blev VÄLDIGT starka färger och tack för inspirationen !

Bra jobbat.

Permalänk
Medlem

Blev väldigt inspirerad och kommer bygga en arkad-maskin på raspberry pie. Hur gjorde du med powerknappen? stänger du av datorn manuellt innan du stänger av strömmen?

Hur funkar det med säkringen. Är nybörjare i detta

Permalänk
Racingkonstnär

Jättekul att man inspirerat några till o bygga sina egna maskiner! Hoppas att man får se galleri på dessa oxo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Racingkonstnär
Skrivet av bowseerz:

Blev väldigt inspirerad och kommer bygga en arkad-maskin på raspberry pie. Hur gjorde du med powerknappen? stänger du av datorn manuellt innan du stänger av strömmen?

Hur funkar det med säkringen. Är nybörjare i detta

Hej!

Man stänger av systemet i retropie, start-quit-shutdown system-sen brytaren.

Fas går över säkringen innan den kommer in i maskinen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Racingkonstnär
Skrivet av foffie:

Extremt snyggt!

Hur går man från skiss till ritning med mått? Återigen riktigt snyggt gjort! ^^

Inget avancerat, tumstock o vinkelhake. Rita ut sidopanelen direkt på skivan som ska användas och mät. Då ser du vad det blir för mått med vinklarna på alla bitar. Såga ut båda sidopanelerna på samma gång så dom blir identiska. Det underlättar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt bygge! Helt omöjligt att avgöra vilken som är snyggast, båda är 10-poängare.

Jag är nyfiken på hålmönstret på sidorna, ser så proffsigt ut, hur gjorde du det?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Grymt snyggt bygge! Helt omöjligt att avgöra vilken som är snyggast, båda är 10-poängare.

Jag är nyfiken på hålmönstret på sidorna, ser så proffsigt ut, hur gjorde du det?

Jag vet att detta är inte fråga som är riktad till mig men jag håller på att göra exakt samma bygge. Vet inte hur AkP86 gjorde men jag googlade på drill templates ( radiating rows of dots ), sen så skriver du ut dom på ett papper i den storlek du vill ha och klistrar pappret på din arkad eller på en träplanka som du vill borra hål i. Sen så borrar du igenom hålen som är ritade på pappret, så blire hål i arkadenmaskinen :).

Tadaaa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigris:

Jag vet att detta är inte fråga som är riktad till mig men jag håller på att göra exakt samma bygge. Vet inte hur AkP86 gjorde men jag googlade på drill templates ( radiating rows of dots ), sen så skriver du ut dom på ett papper i den storlek du vill ha och klistrar pappret på din arkad eller på en träplanka som du vill borra hål i. Sen så borrar du igenom hålen som är ritade på pappret, så blire hål i arkadenmaskinen :).

Tadaaa

The Google Fu is strong in you!

Bra tips, tackar! Antar att man bör köra med pelarborr för att få det snyggt.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Racingkonstnär
Permalänk
Racingkonstnär

@Henrik-W:

Tackar! Såg att du fick svar, inte svårare än så faktiskt. sylade ordentligt i mitten där hålen ska vara. kom ihåg att använda en träborr (vass spets innan skären kommer) använder du vanlig metallborr kommer du garanterat att hamna fel några ggr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkP86:

@Henrik-W:

Tackar! Såg att du fick svar, inte svårare än så faktiskt. sylade ordentligt i mitten där hålen ska vara. kom ihåg att använda en träborr (vass spets innan skären kommer) använder du vanlig metallborr kommer du garanterat att hamna fel några ggr!

Bra tips. Jag har gjort något liknande på metall till mitt bygge och resultatet blev för djävligt. Trots att jag körnat innan så tog borret lite där det ville och det blev vingliga rader med hål (se TEB bygget i min signatur om du vill beskåda eländet). Hade inte en tanke på att Googla fram snygga mallar heller.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge 5 av 5 möjliga.
Får inspiration till att göra liknande men drar mig för el och kabeldragning. Både till ström och joystick, följde du någon guide?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ännu ett snyggbygge!!

@AkP86: Riktigt snyggt en klar 5:a (igen)

Måste ta mig i kragen och bygga klart mitt också. Det är ju bara lite deprimerande att du håller på o höjer ribban hela tiden
Måste fråga en sak också T-kantslisten, var 17 hittade du (i Sverige) den jag har googlat ihjäl mig. Har varit nära att beställa från UK flera gånger, men frakten avskräcker, det är ju ändå ett budgetbygge.

/F

Permalänk
Medlem

Skulle du tänkta dig bygga fler och sälja? Om ja, vad ska du ha för att bygga ihop en?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Racingkonstnär

@BrusE: hejsan!

Tror jag har lite för ont om tid för att ta några beställningar tyvärr Nybliven tvåbarnspappa så det tar sin lilla tid

Permalänk
Racingkonstnär

@Oakhill: Halloj

Kuntze har kantlist med spårfjäder, dock bara vit svart och grå (kråmade lister skulle jag velat haft)
Ville heller inte beställa från Usa eller Uk med tanke på att frakten blir rätt så dyr på ett stort paket.

Permalänk
Racingkonstnär

Stort tack till alla som röstade på mitt bygge i månadens galleri

Permalänk
Avstängd

Wow så snygg, sån hade man velat ha i vardagsrummet

Permalänk
Medlem

Tja, har byggt ett fullsize cab med i7 PC + hyperspin. Ser att du monterat en JLF på en tjock träpanel. Jag hade samma problem att pinnen inte sticker upp tillräckligt genom panelen. Det finns förlängningsstavar att köpa på arcadeworld.co.uk och även på ebay fungerade helt ok. Jag fräste till slut ut min panel från 10mm till 3mm, lite kortare stav än med en metalpanel som den ska sitta i men fungerar riktigt bra.. Hur många GB ligger din installation på?

Visa signatur

I7 2700k@5Ghz, 980 GTX ,12gb DDR3 ripjaw 2133Mhz, Benq 24"144hz