En fortsättning på förra posten
Efter timmar och återigen timmar så är “bas-delarna” klara
Har polerat kanterna med 240, 400, 800, 1200, 2000 våtslippapper och sen “metall polish” från Biltema vilket gav en hissnande effekt. Trodde verkligen inte det skulle ge en sån magnifik effekt.
Beställde först en liten bit kolfibervinyl från Ebay, givetvis räckte inte det, vad fan tänkte jag egentligen?!?!
Så freakade ut som sjutton och gick på nätet som en galning. Efter någon timme hittade jag en firma från Irland som hade vad jag letade efter. White polished Carbon Fiber vinyl.
Det är dyrt, mycket pengar. Men egentligen inte om man tänker efter vad man får. Absolut bästa produkten och rätt stor bit som räcker. 4 dagar tog det till dörren.
Biten ni ser på bilden, borra, gängtappa, slipa och polera och wrappa tog väl kanske 25 timmar. Har en bit till, så som ni först så är det mycket tid som läggs ned.
Är fantastiskt nöjd med resultatet! Så ni negativa jävlar, jag lyssnar inte på Er Ni får stå avundsjuka i något hörn och kolla på.
Svårt att ta bilder som ger något, men försökte så gott det går, svårt att återspegla effekten av kolfibern och poleringen som för ögat ser hundra gånger bättre ut
Hade först tänkt lackera kanterna vita eller wrappa dem. Men helvete vad läckert vitt och silver är tillsammans. Jag vet, jag vet! Det skulle enbart vara vitt med ett par svarta detaljer, men får väl tänja på gränserna här…
Så nu ska jag arbeta vidare
Tack för all support och stöd jag får! Ni är guld värda <3