Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tack Theo! Mycket värmande att höra i dessa tider

Har stått helt still sen sist, fick nya glasrör av Mayhems, men dessa skiljer sig helt och hållet från Alphacools rör, så får vackert invänta nya från Aquatuning. De är inte riktigt de snabbaste att ha o göra med, så tar lite väl lång tid detta. Mycket lång tid.

Hoppas va på banan om ett par veckor.

Ingen fara:)

Tråkigt att sådana egentliga små problem ställer till det så mycket... Hoppas det fortsätter som du har tänkt dig

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Nice work Sebastian. Keep up the good work

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:

Riktigt grymt bygge!

Fick en idé när jag kollade på videon med dina RGB LEDs, OM det är så att du kan styra dem individuellt så kan du ju simulera en "motor som är igång", eller tändföljden med RGB LEDs, hade kunnat se riktigt coolt ut!

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Min första idé var att försöka hitta ett gammalt V8 motorblock, dock inte så himla enkelt. Men ett mindre block kanske är enklare att finna. Kan inte så mycket om motorer, men vore häftigt att bygga utifrån blocket och istället för kolvar och kamaxel så stoppar man ner feta reservoarer

Ett begagnat Cheva smallblock går att få tag på relativt billigt, de användes bland annat i Chevas vans. Byggdes från 1955, och byggs fortfarande i mindre skala. Över 100 miljoner exemplar tillverkade. Väger dock en bit över 100kg, renplockad och tömd på delar invändigt. Komplett motor väger ca 260kg.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hukkel:

Nice work Sebastian. Keep up the good work

Woooooooow, Tim, have you found Sweclockers Cool! Great forum!

Let me guess, google translate is going warm hahaha

Thanks a a lot Aquatuning is sending me new glass tubes next week

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

@eucalyptus:

Riktigt grymt bygge!

Fick en idé när jag kollade på videon med dina RGB LEDs, OM det är så att du kan styra dem individuellt så kan du ju simulera en "motor som är igång", eller tändföljden med RGB LEDs, hade kunnat se riktigt coolt ut!

https://www.youtube.com/watch?v=NBxgDbvoeqE

Kan ej kontroller varje led ring individuellt tyvärr. Hade gått om man programmerat allting själv med Arduino, men det är lite över min kunskapsnivå

Har dock en Arduino mega 2560, men aldrig satt mig in i det. Suger på det tekniska, mer för det praktiska

Annars en mycket häftig idé! Aldrig ens tänkt tanken att visualisera kolvarnas slaglängd/rotationsmönster

Skrivet av JamesBanana:

Ett begagnat Cheva smallblock går att få tag på relativt billigt, de användes bland annat i Chevas vans. Byggdes från 1955, och byggs fortfarande i mindre skala. Över 100 miljoner exemplar tillverkade. Väger dock en bit över 100kg, renplockad och tömd på delar invändigt. Komplett motor väger ca 260kg.

Damn. Är ett helvete att flytta på datorer i dagsläget som ligger någonstans 30-40KG. En burk på 100kg+ lär ju kräva en mindre lift

En dag ska man iaf ha ett motorblock med glasskiva som vardagsrumsbord

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:

Aldrig försent att lära sig

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: riktigt snyggt!!! Har du tänkt kyla en dator med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

@eucalyptus: riktigt snyggt!!! Har du tänkt kyla en dator med den?

Yes, precis Ska kyla mitt Tristellarbygge med denna, kopplas på med 1.5m långa slangar med "quick connection fittings" Ena 560'n till CPU och den andra 560'n till GPU

Sure, overkill som satan, men har varit väldigt roligt att bygga och framförallt få designa allting helt själv från grunden

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: borde det inte vara jobbigt att släpa med allt till dh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

@eucalyptus: borde det inte vara jobbigt att släpa med allt till dh?

Spelar inte på DH (ingen bordsplats), lastar bara bagageutrymmet för att delta i moddningstävlingarna o visa upp grejerna

Nästa vinter kommer bli något alldeles extra då denna och en ny maskin som ska byggas i sommar ska med Blir att fälla säten t.om. hahah

Brukar ha ett par kompisar som åker med som är schyssta och ställer upp med att bära och köra fram bilen till entrén, så det går ganska smidigt

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: ok, kanske ser den och dig på dhs 2017

Permalänk
Medlem

Hej,

Kommer ni ihåg mig? Efter denna långa tid? Jag minns iaf er!

Det är med glädje jag kan meddela att bygget ni följt under det senaste halvåret som stått still i flera månader ÄNTLIGEN är slutfört!

Alphacool skickade till slut det saknade glasröret så att projektet kunde ifärdigställas.

Bilder tagna, filmer inspelade, ja, det är mycket som behövts göra. Även fått heltidsjobb som tar upp vardagarna så tiden är knappt dessa dagar.

Men ansträngt mig för att få ut detta till er så fort som möjligt. Och idag 1a April, nej det är inget skämt, det är nu klart! Vad vi startade tillbaks i Augusti förra året har kommit till ett slut.

faaaaan va bra! Vad tycker ni?

Gallerier finner ni här på forumet:
V8 Ocean - in sunlight - eucalyptus
V8 Ocean - by night - eucalyptus

Filmer:
V8 Ocean in the Dark with RGB
V8 Ocean by night with Lennart Rosenborg

Permalänk

Grymt bygge som fick ett avslut!
Och bra jobbat!

Permalänk
Medlem