-DJIs hemsida någon timma efter press-realesen
-Cirka 13.000kr med ett års DJI CARE REFRESH
-Har inget att jämföra mot, men blev lite konfundersam för fläkten drog igång bara när jag hade på den, inget som stör mig dock. Den låter inte så mycket i själva flygningen när jag tänker efter hur min kompis Phantom 3 låter.
-Framsensorerna funkar så jävla bra, provade att köra in den på fasaden i huset, tvärstannade ungefär 2 meter ifrån. Helt sjukt vad bra, den undvek också träd och liknande mycket bra.
-Den landade 1½cm från Homepointen jag konfa den mot.
-Bilderna och videorna jag tog är bra men jag tror den har betydligt mer all leverera, den hade tusen inställningar och jag pillade inte på något, ville mest bara känna hur det var att flyga drönare då jag aldrig gjort det tidigare. Men ska testa mer under morgondagen med manuella inställningar. Autofokusen var perfekt, såg inte alls så dassig ut som Caseys första video innan han visste hur man AF.
-Benen syns inte det minsta. Den har egentligen bara "backben"
-Om jag vågar ska jag testa lite mörkfotografering över Göteborg ikväll! Vi får se, fortfarande läskigt att flyga!
Ångrar inte en sekund även om det är en jävligt dyr leksak. Hela grejen för mig är smidigheten och den är så jädra liten vilket är viktigt när jag åker och hikar i bergen och liknande.
EDIT! Polaren ska köpa en Inspire Prof, så kan jämföra med den, men är det fläktljudet du tänker på först och främst?
Tänk på att det råder flygförbud i merparten av Göteborg, kolla drönarkarta om du tänker flyga eller sök tillstånd hos Landvetter respektive Säve flygtorn. Ser någon dig innanför säkerhetsområdet måste dom stänga Landvetter eller Säve. Det kan bli dyrt.
http://daim.lfv.se/echarts/dronechart/
Antar att man inte behöver säga att det sedan i fredags är förbjudet med kamera monterad.