The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Då kan du inte ha spelat Skyrim speciellt ofta. Skillnad är det. Jag kände ett bättre flyt (mjukheten när man gick), dimman och ljuset (rays tror jag det kallas) fanns inte där förut och klart mer växter och gräs.

Köpa? det är ju helt gratis om det inte är konsol versionen du kör eller hade ofullständig Skyrim version innan denna släpptes

"Ser ingen anledning att köpa detta om en redan har Skyrim."
" konsol versionen "
"ofullständig Skyrim"

Kan tillägga= Ser ingen anledning att ladda ned detta även om du har en fullständig Skyrim även om detta är gratis pga alla moddar i gamla skyrim osv mm.

Det är en besvikelse.
Dom hade möjlighet att göra så mycket med detta spelet men sket i det.
Folk har gjort moddar i åratal som har förbättrat spelet på väldigt många sätt.
Och detta var det bästa dom kunde släppa själv?

Ja jag är glad att dom håller spelet vid liv. Det är ett underbart spel.
Men jag är också besviken på hur lite dom egentligen har gjort.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS: tror det vore fel att släppa ett nytt Skyrim, typ Elder Scrolls: Skyrim 2.0.
Det stora här är 64bit motorn som förhoppningsvis löser många problem samt att många som missat Skyrim för att det är gammalt nu kanske får upp ögonen för ett spel med flera patchar, moddar etc som redan är "klara".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

@SCORPIUS: tror det vore fel att släppa ett nytt Skyrim, typ Elder Scrolls: Skyrim 2.0.
Det stora här är 64bit motorn som förhoppningsvis löser många problem samt att många som missat Skyrim för att det är gammalt nu kanske får upp ögonen för ett spel med flera patchar, moddar etc som redan är "klara".

Du har helt rätt. Men det är galet att betala för ett helt nytt spel, när det enda man får är en motor som är 64bitars. Hade varit ärligare att kalla det en addon och tagit betalt efter det.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

"Ser ingen anledning att köpa detta om en redan har Skyrim."
" konsol versionen "
"ofullständig Skyrim"

Kan tillägga= Ser ingen anledning att ladda ned detta även om du har en fullständig Skyrim även om detta är gratis pga alla moddar i gamla skyrim osv mm.

Det är en besvikelse.
Dom hade möjlighet att göra så mycket med detta spelet men sket i det.
Folk har gjort moddar i åratal som har förbättrat spelet på väldigt många sätt.
Och detta var det bästa dom kunde släppa själv?

Ja jag är glad att dom håller spelet vid liv. Det är ett underbart spel.
Men jag är också besviken på hur lite dom egentligen har gjort.

Fast de på PC som är glada över det är ju det för att det verkar vara en mycket bättre plattform att modda ifrån, och inte alls lika instabil som gamla versionen...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Fast de på PC som är glada över det är ju det för att det verkar vara en mycket bättre plattform att modda ifrån, och inte alls lika instabil som gamla versionen...

Får betydligt bättre atmosfär än vanilla Skyrim iaf. Volumetric Lighting, vatten som beter sig mer realistiskt, sun rays, skuggor som inte lider av pixelartefakter osv.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast de på PC som är glada över det är ju det för att det verkar vara en mycket bättre plattform att modda ifrån, och inte alls lika instabil som gamla versionen...

Det låter ju jättebra. Men det återstår att se.
Hoppas det blir så.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Det låter ju jättebra. Men det återstår att se.
Hoppas det blir så.

Varför skulle det inte bli så?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Det låter ju jättebra. Men det återstår att se.
Hoppas det blir så.

Är redan uppenbart att det är en stabilare plattform... sen får man se hur många som orkar porta över sina mods, men det är ju helt utan tvekan att en 64bit plattform i Dx11 är klart stabilare.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lothbrok:

Får betydligt bättre atmosfär än vanilla Skyrim iaf. Volumetric Lighting, vatten som beter sig mer realistiskt, sun rays, skuggor som inte lider av pixelartefakter osv.

Jo, som sagt, en bra plattform att modda ifrån, även om det inte ser speciellt fint ut nu, och extremt mycket i gameplayväg lämnar saker att önska.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

@AMD-FX: Har definitivt över 1k timmar i Skyrim, men men. Spelat större delen av det med mods, mest grafiska, men även en hel del utan.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Köpte du den sista efter att de släppt special edition? Då funkar det inte, så måste haft alla tre senast dagen innan eller vad det stod.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Turbonisse:

Lurad på 30 spänn!

Tänkte precis dra igång Skyrim och "spela" för första gången sedan 14 aug 2014, när jag till min stora glädje upptäckte att SSE fans i min spel meny på Steam. Så det gick att kompletera med den tredje expansionen efter de släppt SSE. Håller på att ladda ner den nu.

Skrivet av Turbonisse:

Vad tråkigt att jag såg om SE försent. Skilnad på 400kr, bara för att man inte var snabb nog.
Dragonborn och Dawnguard köpte jag när de släptes, såg dock ingen behålning av att bygga en egen koja, så den sista köpte jag aldrig.

Köpte "bygga koja" expansionen igår, två dagar efter SSE släptes...

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Tänkte precis dra igång Skyrim och "spela" för första gången sedan 14 aug 2014, när jag till min stora glädje upptäckte att SSE fans i min spel meny på Steam. Så det gick att kompletera med den tredje expansionen efter de släppt SSE. Håller på att ladda ner den nu.

Köpte "bygga koja" expansionen igår, två dagar efter SSE släptes...

Även om du inte använder Heartfire DLC i sig så brukar det vara ett krav för att kunna bygga andra moddade versioner som är mycket bättre från Nexus. Lite dumt var det att inte köpa den då

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Även om du inte använder Heartfire DLC i sig så brukar det vara ett krav för att kunna bygga andra moddade versioner som är mycket bättre från Nexus. Lite dumt var det att inte köpa den då

Jo jag vet det nu!
Men idag när jag skulle lira Skyrim, så fans den där i alla fall SSE, i steam's spel meny. Den sa att det skulle ta 3.5h att ladda ner den, men det gick på tio minuter. Kopierade mina gamla save's och har spelat så ögonen blöder i fyra timmar nu.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Jo jag vet det nu!
Men idag när jag skulle lira Skyrim, så fans den där i alla fall SSE, i steam's spel meny. Den sa att det skulle ta 3.5h att ladda ner den, men det gick på tio minuter. Kopierade mina gamla save's och har spelat så ögonen blöder i fyra timmar nu.

För mig så tog det över en timme. Har bara 24 Mbit ADSL. Men vi ska väl få fiber snart. Men idioterna här installerar fiber för en jävla digital TVs skull. Jag skiter fullständigt i TVn

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Nu blev affärs innehavaren i Witfell dödad av en vampyr. :/
Från början var det två, en kvinna på utsidan och gubben inne i huset. Nu är båda döda. Kommer det någon och tar över butiken? Eller måste man starta om en save och plocka vampyren (Traveler) innan han tar kål på Ulrik?

Har annars snart ingen att handla med, och den här stan är ju dessutom strategiskt placerad mitt i Skyrim.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Digital fyndjägare

Funkar "nya" Skyrim i 144Hz 1440p utan buggar med Gsync på?

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Nu blev affärs innehavaren i Witfell dödad av en vampyr. :/
Från början var det två, en kvinna på utsidan och gubben inne i huset. Nu är båda döda. Kommer det någon och tar över butiken? Eller måste man starta om en save och plocka vampyren (Traveler) innan han tar kål på Ulrik?

Har annars snart ingen att handla med, och den här stan är ju dessutom strategiskt placerad mitt i Skyrim.

Finns en mod som gör att civila inte ger sig in i strider eller så flyr dom när hälsan börjar bli för låg. Immersive Citizens http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/65013/?

Vet att det fanns en irriterande bug förut (har inte testat modden på ett tag). Jenassa som jag hyrde som merc sprang iväg innan hon hade blivit skadad ens, såg så sjukt ut när hon flydde fältet när hon sågen fiende, efter det fick jag springa och leta efter fanskapet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Nu blev affärs innehavaren i Witfell dödad av en vampyr. :/
Från början var det två, en kvinna på utsidan och gubben inne i huset. Nu är båda döda. Kommer det någon och tar över butiken? Eller måste man starta om en save och plocka vampyren (Traveler) innan han tar kål på Ulrik?

Lättare att svara på om man vet vilken handlare det är, men... En del av handlarna har en partner, eller en släkting som tar över butiken. I så fall ganska omedelbart, typ dagen efter. Om det inte sker, har de inte någon som tar över butiken, och den är ur spel, permanent.

Apropå den nya utgåvan, för PC... Fungerar saves från det gamla, på det nya, om man har kört "unofficial patches" men inga mods? Nya är rimligtvis o-patchad i dagsläget.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Lättare att svara på om man vet vilken handlare det är, men... En del av handlarna har en partner, eller en släkting som tar över butiken. I så fall ganska omedelbart, typ dagen efter. Om det inte sker, har de inte någon som tar över butiken, och den är ur spel, permanent.

Apropå den nya utgåvan, för PC... Fungerar saves från det gamla, på det nya, om man har kört "unofficial patches" men inga mods? Nya är rimligtvis o-patchad i dagsläget.
B!

Troligen smeden i Whiterun. Det är en inne och hon som gör vapnen. Vad fick han Witfell från? har inte hört talas om den staden

Har inte testat att ladda in en gammal savefil, så jag vet faktiskt inte

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ulfberth War-Bear, och Adrianne har samma inventory, inomhus, ute har hon en egen. Dör någon av dem ersätts de inte.
Så är det den butiken, då behöver han en ny save.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Borde finns en mod som gör att man inte kan ha ihjäl en oskyldig person i strid. Igår dödade jag en av tradekatterna av misstag som sprang i vägen när jag skulle attackera en spindel

Edit:
Ändrade i texten. Jag dödade katten av misstag, inte spindeln

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Funkar "nya" Skyrim i 144Hz 1440p utan buggar med Gsync på?

Nej det gör det inte. Enligt några trådar i steam forumet så ska man kunna sätta sin skärm på 120hz och kunna spela skyrim i 120 fps utan att det flyger hästar och salladshuvuden hit och dit. Men jag får 144 hz när jag sätter min skärm på 120hz. Jätteskumt..... och jag ska ha vsync på dessutom för ställer jag min skärm på 60 hz istället cappas det till 60 fps.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Borde finns en mod som gör att man inte kan ha ihjäl en oskyldig person i strid. Igår dödade jag en av tradekatterna av misstag som sprang i vägen när jag skulle attackera en spindel

Varför det? Open world. Du kan ge dig ut och döda allt som rör sig med "få" undantag, som redan är "essentials" och därmed odödliga i spelet. Oftast hänger de ihop med "main" quest storyn, och när de fyllt sin funktion kan du offa dem med. Att man kan "råka" döda oskyldiga är ganska naturligt, eftersom man trots allt kan välja att kniva sig igenom spelet, och titta efter vad alla har i fickorna, först efter att man haft ihjäl dem. Personligen anser jag att det är just svårigheten i att hålla de oskyldiga vid liv som gör spelet intressant. Vilken vits är det med drakar som anfaller byar om bara vakterna kan då, och de respawnar efter ett par timmar? Persistent world.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Apropå den nya utgåvan, för PC... Fungerar saves från det gamla, på det nya, om man har kört "unofficial patches" men inga mods? Nya är rimligtvis o-patchad i dagsläget.B!

Ja gamla saves fungerade för mej i alla fall, jag har bara använt de officiella expansionerna, plus high-res från Bethesda.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Ulfberth War-Bear, och Adrianne har samma inventory, inomhus, ute har hon en egen. Dör någon av dem ersätts de inte.
Så är det den butiken, då behöver han en ny save.
B!

Tack, så hette de, och staden

Då skall jag backa till när jag dundrade in i byn, skall gå in stealth och döda vampyr jävulen med bågen, innan han får en chans att hita på bus!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Ja gamla saves fungerade för mej i alla fall, jag har bara använt de officiella expansionerna, plus high-res från Bethesda.Tack, så hette de, och staden

Då skall jag backa till när jag dundrade in i byn, skall gå in stealth och döda vampyr jävulen med bågen, innan han får en chans att hita på bus!

En lösning för att slippa att civila dör av vampyrer är att aldrig gå in i städer på nätterna och att inte göra en fast-travle direkt till staden utan till en plats i närheten.

Permalänk
Skrivet av Turbonisse:

Ja gamla saves fungerade för mej i alla fall, jag har bara använt de officiella expansionerna, plus high-res från Bethesda.Tack, så hette de, och staden

Då skall jag backa till när jag dundrade in i byn, skall gå in stealth och döda vampyr jävulen med bågen, innan han får en chans att hita på bus!

Är så drygt när sånt händer i Bethesda-spel, de tillåter att sånt händer, men många gånger händer saker som bara förstör din sparning, och du måste i princip ladda din förra save, som när du råkar sno något inne hos Jarlen, och hela staden vill nu ha dig död, och vägrar låta dig bara betala för ditt brott.

Det bästa är dock i Fallout 4, om man bryter sig in på polisstationen och lockpickar upp låset på en cell för att få ut en fånge men blir upptäckt så attackerar hela polisstationen dig, inklusive fången du försöker bryta ut.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

En lösning för att slippa att civila dör av vampyrer är att aldrig gå in i städer på nätterna och att inte göra en fast-travle direkt till staden utan till en plats i närheten.

Fast Travel? finns inte i min värld. Jag går hellre hela sträckan. Allt kan ju hända på vägen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

En lösning för att slippa att civila dör av vampyrer är att aldrig gå in i städer på nätterna och att inte göra en fast-travle direkt till staden utan till en plats i närheten.

Generellt sett kör jag min fast-travel till stallet utanför alla större städer. Om det inte är möjligt, så ser jag åtminstone till att ha en save från precis innan min fast-travel.
Eventen är slumpade, så gör man om resan är det inte säkert det händer igen. Precis som med drakar, osv.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Är det bara jag som har prestandaproblem?

Började lira spelet igår kväll, och allting flöt på riktigt bra under de cirka två timmarna jag lirade. Hade inga problem med frameraten eller någonting öht.

Nu idag så uppskattar jag att min frame rate ligger på typ 25, om ens det... Det känns fruktansvärt laggigt och allmänt sloppy liksom. Vad fasen har hänt? Har kollat så inga program ligger o drar cpu eller ram, och t.om. uppdaterat drivrutiner till grafikkortet...

Specs:
z97-a
4670k @ 4.6 ghz
gtx770 4 GB
8 GB ram

/fuzz

Permalänk
Medlem

Fungerat bra så långt på z97 4790K 4.4GHz (Stock) och GTX970. Inget problem med lagg eller så, men...
Igår kom jag inte in igenom "Black Door" Rätt svars alternativ fanns inte.
Senare när jag kom in i Whitfell, så hade en massa texturer försvunnit. Smedens hus saknade dörr, Belathor likaså.
Spelade ingen roll att jag sprang in och ut i staden. Men efter en timmas spel, så fanns texturerna på plats igen.
IOM att jag viste var dörrarna skulle vara, så kunde jag spela på som vanligt, bara springa fram mot "väggen" så kom "Enter press E" fram som vanligt." Skall starta spelet igen nu, får se hur det fungerar idag.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!