Permalänk
Medlem

Skärmen flashar till ibland ?

Hej , precis fått igång min nya dator , och koppla in mina båda skärmar och min Benq XL2430T flashar till ibland helt random när jag är på den andra skärmen , för jag tror aldrig de har hänt när jag är å gör saker på min Benq skärm , förstår inte varför riktigt :S sjukt irreterande , någon som haft liknande som fick bort de på nåt vis ??

Permalänk
Medlem

Det är inte så att den gör det när du t.ex. startar en film, youtube, spel eller annat som är accelererat av GPU?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Vilket läge kör du i? Kolla / ändra med WIN + P.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

@Ferrat: ehm haha jofan de kan ligga nåt i de testade sätta på en yt film å då börja den flasha typ 3 gånger på raken sen sluta de vet du vad de beror på ? eller hur man fixar de rättare sagt

Permalänk
Medlem

@OldComputer: Dem är "utvidga" hehe

Permalänk
Medlem

@Kp57:
Har för mig det beror på vilken skärm som är primära och inte, samt något annat som gör att när du startar accelerering så typ laddar den andra om eller något, hade liknande men minns inte exakt hur man löser det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat: jag satte den andra skärmen som primär och den har inte flashat till ännu , spelar de äns ngn roll vilken som är primär ? eller vad gör skillnaden ?

Permalänk
Medlem

@Kp57: okej nvm de där var ju aids för nu kommer ju alla spela osv på fel skärm xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kp57:

@Ferrat: jag satte den andra skärmen som primär och den har inte flashat till ännu , spelar de äns ngn roll vilken som är primär ? eller vad gör skillnaden ?

Kan vara beroende på portarna, vilken port som ligger för vilket på grafikkortet eller så som påverkar men helt ärligt är det bara en gissning men om du bytt och det funkar så

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat: nja asså de funkade ju om jag ändrade primär skärm , men då startades ju alla spel osv på fel skärm , sen bytte jag tbx å nu verkar de kommit tbx :S

Permalänk
Medlem

@Kp57:
Jo men jag menar ordningen på uttagen på kortet, testa byta dem?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

asså får de inte att funka , scrollar jag upp å ner på internet eller kollar yt eller liknande de är då de kommer , å de är inte ngn flimmer som kommer konstant över hela skärmen , utan de flashar bara till flimmer i små prickar över en ganska stor yta typ såvitt jag kan se under den korta tiden de inträffar :S sjukt störande

Permalänk
Medlem

Kör du över DP, och har du i sådana fall testat med nån annan kabel?

DP verkar mycket känsligare för det där med kablarnas kvalitet än DVI och HDMI, även vid de lägre datarates som de äldre gränssnitten klarar också. Lägre toleranser gällande signalen kanske?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!