Permalänk
Medlem

Den absolut störigaste missen/buggen är ju att Quit-knappen försvinner i medaljutdelningen efter en match, just precis i ögonblicket som man behöver trycka på den. Jag blir fan lite provocerad varje gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Frux:

Den absolut störigaste missen/buggen är ju att Quit-knappen försvinner i medaljutdelningen efter en match, just precis i ögonblicket som man behöver trycka på den. Jag blir fan lite provocerad varje gång.

Ja det är helt sjukt att man måste vänta på följande match när man tänkt sluta spela.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Skrivet av fantomsmurfen:

Ja det är helt sjukt att man måste vänta på följande match när man tänkt sluta spela.

Det ni kan göra är att trycka continue, se om den kommer fram annars trycker ni previous round så borde den komma fram, man kan behöva clicka fram och tillbaka några gånger

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Entusiast

Fem saker jag stör mig på...

1.Revive-buggen... man blir revivad, vet precis var fienden befinner sig. Men istället för att plocka han och hans två polare så står du där som ett jävla fån med ett vapen som inte går att skjuta med...
2. Att man emellanåt måste alt-tab för att kunna styra ett fordon...
3. Att man 50% av gångerna inte får se scoreboard efter avslutad runda...
4. Att joina vänner och party fortfarande har små buggar...
5. Att man inte kan se tidigare spelade rundor och statistik från dessa.

Bortsett från dessa saker är jag fortfarande nöjd med spelet och nöter med jämna mellanrum

Permalänk
Medlem

Hoppas med den stora patchen dom implementerar mera statistik för din soldat, för jag tycker det är för lite. Och att man måste ladda ner en App till sin smartphone för att få se mera statistik vilket jag tycker är dåligt.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Alt+F4 är ju ett alternativ också

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Laddar ner nu. Undvikit alla recensioner, all hype, alla åsikter. Dvs, ganska nollställd på vad jag har att (för)vänta. Spelat Singleplayer medans resten laddat (att bara kunna göra det - fantastiskt!) i en stund.

Än så länge, satan i gatan så jävla fantastiskt. Som att se samt vara med i en film (cutscenes är djävulens påfund men hittills funkar de). Dock svårt att avgöra något om spelmekaniken. Läste nyss någon kommentar här i tråden om att man ganska snart låser upp "bästa" vapnen - fantastiskt. Det fungerade på 90-talet, då kanske det handlar om mer skill än timmar. Om den största drivkraften i ett spel är att låsa upp vapen/skins/fluff är det i mina ögon ett behov av att kompensera för tråkigt gameplay, alternativt tillgodose någon form av attention-whoreness. I övrigt hoppas jag att tanks osv är lika långsamma som i singleplayer. De ska vara meckiga, sega, tuffa och skjuta hårt men inte mer.

Återkommer när jag lirat några timmar i MP, vilket är anledningen till köpet. Gammal Codename Eagle-fantast som man är. De verkar dock ha lyckats få till lite mer realistisk fysik än då. Nåja. Time will tell, sooner or later, time will tell.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hur joinar man vänner smidigt? Ibland kommer det upp join player med en play knapp, men ibland är där ingen... finns det inget sätt man kan köa på, på dom servrarna som vänner spelar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hur joinar man vänner smidigt? Ibland kommer det upp join player med en play knapp, men ibland är där ingen... finns det inget sätt man kan köa på, på dom servrarna som vänner spelar på?

Starta spelet. Ta fram Origins overlay (är väl bindat på ALT+F1 som standard tror jag?)
Sen tar du fram vänlistan och trycker på den blåa pilen som syns på spelaren du vill joina och går in den vägen.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Spelet är otroligt roligt och det det kommer betas av många timmar innan man tröttnar. Mindre roligt däremot är att jag upplever dålig prestanda med min dator, speciellt när man läser vad andra får ut. Jag kör 1080p@60Hz och köpte ett 1070 eftersom 1060 var rekommenderat för "intensive battles on high settings". Jag kör just nu på Ultra, v-sync off, gpu restrictions off FOV 55 (men vill ha 90) och när jag springer för mig själv har jag 60-120 fps (medel 70 skulle jag säga, mitt fraps har slutat fungera av någon anledning), men allt för ofta vid närstrider så droppar fps ner till 40-55 fps och är där en bra stund. Känner också att oavsett inställning så följer de där fps dropsen med.

Största anledningen till att jag tror det inte är något som stämmer är att min kamrat som kör ett 970 och en i7 2600k verkar ha bättre flyt än mig.

Jag har formaterat om datorn, slagit av shadowplay och den där xbox-overlayen. Prestandan var urusel första gången jag spelade, så gjorde dessa åtgärder då som gjorde spelet lite mer stabilt.

Min dator:
i5 6600k 3,5 GHz (körde först med 4,6 GHz, men skulle se om det blev stabilare med stock)
Gigabyte GeForce GTX 1070 WF 2x OC 8GB (Samsung-minnen)
16GB DRR4

Jag kör 64 spelare conquest och har oftast en ping på 58. Har Comhem 250/10 med 25 ms svarstid enligt bredbandskollen. Vet inte om det är min uppkoppling som är boven i dramat.

Upplever ni stora fps drops oavsett inställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Laddar ner nu. Undvikit alla recensioner, all hype, alla åsikter. Dvs, ganska nollställd på vad jag har att (för)vänta. Spelat Singleplayer medans resten laddat (att bara kunna göra det - fantastiskt!) i en stund.

Än så länge, satan i gatan så jävla fantastiskt. Som att se samt vara med i en film (cutscenes är djävulens påfund men hittills funkar de). Dock svårt att avgöra något om spelmekaniken. Läste nyss någon kommentar här i tråden om att man ganska snart låser upp "bästa" vapnen - fantastiskt. Det fungerade på 90-talet, då kanske det handlar om mer skill än timmar. Om den största drivkraften i ett spel är att låsa upp vapen/skins/fluff är det i mina ögon ett behov av att kompensera för tråkigt gameplay, alternativt tillgodose någon form av attention-whoreness. I övrigt hoppas jag att tanks osv är lika långsamma som i singleplayer. De ska vara meckiga, sega, tuffa och skjuta hårt men inte mer.

Återkommer när jag lirat några timmar i MP, vilket är anledningen till köpet. Gammal Codename Eagle-fantast som man är. De verkar dock ha lyckats få till lite mer realistisk fysik än då. Nåja. Time will tell, sooner or later, time will tell.

Gillar din inställning! Återkom gärna

Permalänk
Medlem

Min packetloss ikon lyser gul väldigt ofta, är det ett vanligt fenomen ? Pingen är runt 40 hela tiden och ändras ej när det lyser gult.
Ska iof byta från ADSL till fiber snart men vet inte om det är problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Spelet är otroligt roligt och det det kommer betas av många timmar innan man tröttnar. Mindre roligt däremot är att jag upplever dålig prestanda med min dator, speciellt när man läser vad andra får ut. Jag kör 1080p@60Hz och köpte ett 1070 eftersom 1060 var rekommenderat för "intensive battles on high settings". Jag kör just nu på Ultra, v-sync off, gpu restrictions off FOV 55 (men vill ha 90) och när jag springer för mig själv har jag 60-120 fps (medel 70 skulle jag säga, mitt fraps har slutat fungera av någon anledning), men allt för ofta vid närstrider så droppar fps ner till 40-55 fps och är där en bra stund. Känner också att oavsett inställning så följer de där fps dropsen med.

Största anledningen till att jag tror det inte är något som stämmer är att min kamrat som kör ett 970 och en i7 2600k verkar ha bättre flyt än mig.

Jag har formaterat om datorn, slagit av shadowplay och den där xbox-overlayen. Prestandan var urusel första gången jag spelade, så gjorde dessa åtgärder då som gjorde spelet lite mer stabilt.

Min dator:
i5 6600k 3,5 GHz (körde först med 4,6 GHz, men skulle se om det blev stabilare med stock)
Gigabyte GeForce GTX 1070 WF 2x OC 8GB (Samsung-minnen)
16GB DRR4

Jag kör 64 spelare conquest och har oftast en ping på 58. Har Comhem 250/10 med 25 ms svarstid enligt bredbandskollen. Vet inte om det är min uppkoppling som är boven i dramat.

Upplever ni stora fps drops oavsett inställning?

Har följande:

6600k @4.5 GHz
Nvidia 960 GTX 2GB överklockat en hel del
16 GB DDR4 @3300 MHz

Kör 1080 HIGH med Ultra på mesh och texture filtering, TXAA och SSAO. v-sync off.

Vet inte vilken fps jag har, är inte jättekänslig då jag är van vid lite lägre. Men flyter i mina ögon på bra och har inga drops utan stabil fps om än absolut inte 60 fps hela tiden.

Kör du Windows 10???

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Starta spelet. Ta fram Origins overlay (är väl bindat på ALT+F1 som standard tror jag?)
Sen tar du fram vänlistan och trycker på den blåa pilen som syns på spelaren du vill joina och går in den vägen.

Ska testa sen. Går det att ställa sig i kö om servern är full då?
Hur görs det på konsolerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ska testa sen. Går det att ställa sig i kö om servern är full då?
Hur görs det på konsolerna?

Du får köplats automatiskt om det är fullt.

Konsoll vet jag tyvärr inte då jag spelar på PC.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av emil_fh:

Har följande:

6600k @4.5 GHz
Nvidia 960 GTX 2GB överklockat en hel del
16 GB DDR4 @3300 MHz

Kör 1080 HIGH med Ultra på mesh och texture filtering, TXAA och SSAO. v-sync off.

Vet inte vilken fps jag har, är inte jättekänslig då jag är van vid lite lägre. Men flyter i mina ögon på bra och har inga drops utan stabil fps om än absolut inte 60 fps hela tiden.

Kör du Windows 10???

Jag har win 10, och kör dx12. Märker ingen nämnvärd skillnad mellan dx11 och dx12. Vad har du för CPU-användning? Jag har 99%, varav 95% går till bf1.exe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Du får köplats automatiskt om det är fullt.

Konsoll vet jag tyvärr inte då jag spelar på PC.

Ok, ska göra det nästa gång jag ska joina nån
Bara undrar hur det va på ps4... sen bad company2 har jag dubbelköpt bf till både pc och playstation, för att vissa jag känner kör på pc, och andra på playstation... får se om det blir köp till ps4 också senare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Jag har win 10, och kör dx12. Märker ingen nämnvärd skillnad mellan dx11 och dx12. Vad har du för CPU-användning? Jag har 99%, varav 95% går till bf1.exe

Okej, kör dx11 här, har läst om tester som visar att dx12 inte verkar ge några fördelar, tvärtom mycket lägre minstafps även om medel är ungefär detsamma, drops det vill säga. Så skulle prova dx11 ett längre tag och se om det är skillnad. Vet inte vilken CPU-användning jag ligger på, ska faktiskt provspela lite nu och kolla.

EDIT: CPU ligger mellan 75-100% totalt.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har behövt mycket tid att justera sig till den knappt existerande bulletdroppen ?

Så van i BF4 att alltid sikta en bra bit över på avstånd för att inte tala om longshot med sniper. I BF1 är det som railgun i jämförelse hehe. Tog ett par veckor men nu börjar det gå bättre. *edit* Läste att bulletdroppen i BF1 är mer realistiskt. Antar man bara är van vid hur det varit i BF3 och BF4 när man snipa över halva banan och sikta jättehögt över gubben.

BF3 var väl ännu mer bulletdrop har jag för mig. Minns att man sikta nått galet framför och över fienden när dom sprang långt borta.

Aja, kul är det iaf. Lirar alldeles för mycket

Permalänk
Medlem

Stör mig verkligen på folk som inte lirar som ett lag. De gånger man får spela med en squad som håller ihop och hjälper varandra så är det så mycket roligare. Vad är vitsen med att bara springa runt som yra hönor. Spelade precis med en squad där spelarna var individuellt hyfsat bra men det kom inte en enda order på två matcher, blev heller inte revivad en enda gång trots sjukvårdare i squaden. Som supportspelare jagar jag alltid efter och matar ut ammo, om jag är sist kvar i squaden söker jag skydd i närheten av objective för att folk ska kunna spawna snabbt. Sorry för rant, tråkigt bara eftersom det blir så mycket roligare att spela som ett lag.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wounds:

Stör mig verkligen på folk som inte lirar som ett lag. De gånger man får spela med en squad som håller ihop och hjälper varandra så är det så mycket roligare. Vad är vitsen med att bara springa runt som yra hönor. Spelade precis med en squad där spelarna var individuellt hyfsat bra men det kom inte en enda order på två matcher, blev heller inte revivad en enda gång trots sjukvårdare i squaden. Som supportspelare jagar jag alltid efter och matar ut ammo, om jag är sist kvar i squaden söker jag skydd i närheten av objective för att folk ska kunna spawna snabbt. Sorry för rant, tråkigt bara eftersom det blir så mycket roligare att spela som ett lag.

But muh K/D!? How am I gonna youtubemoney without K/D!?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av greyleef:

Gillar din inställning! Återkom gärna

Blev ett par timmar idag i mp. Kul, gillar mapsen över lag, lätt att få en idé om var man ska osv. Spelat mest scout, gillar gevären, ljudet och de minimalistiska scopesen. Gillar också avståndsinställningen (blir liiite mer arma-känsla). Kul att de är användbara på relativt korta avstånd vilket gör sig fint med spotting-granaterna.

Tanks verkar vara hyfsat balanserat, som jag tänkt mig. Farliga om de överraskar en, men annars verkar de gå att utmanövrera.

Är inte riktigt hemma på det här med upplåsningar mm, känns som det saknas någon meny för det utöver mellan spawns?
Verkar som att supportrollen inte är särskilt populär. Försökte lite med den, kul med mortar men ställer nog krav på map-kännedom.

Finns mycket kvar att utforska, men kul och roliga överraskningar hela tiden :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Är inte riktigt hemma på det här med upplåsningar mm, känns som det saknas någon meny för det utöver mellan spawns?
Verkar som att supportrollen inte är särskilt populär. Försökte lite med den, kul med mortar men ställer nog krav på map-kännedom.

Support blir roligare när man låser upp lite bättre vapen, standardvapnet suger röv. Ang. mortar så behövs det att någon spottar. Då rasslar det in kills. Då är det riktigt kul. På Operations är mortar ovärderlig som försvarare

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

But muh K/D!? How am I gonna youtubemoney without K/D!?

Ha ha... Ja, sånna finns det nog några stycken men många verkar inte ha koll på värdet av samarbete eller är för blyga för att ta kontakt helt enkelt. Skulle gärna se ett spelläge där de som gillar att spela i lag fick lite tid innan att gå igenom kartan gemensamt och kanske tom planera lite tillsammans med de andra squadsen också. Man kanske skulle kunna ha någon "överbefälhavare" som koordinerade squadsen också.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Jag har fått bilden av att många matcher är mycket mer balanserade i BF1 jämfört med BF3/4. Kollat en del olika streams på spelet och det är ofta som det skiljer runt 100 poäng bara. Hur är eran bild av balansen och har någon en aning om vad det beror på, delar spelet upp lagen bättre eller är det något spelet gör annorlunda jag missat?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har fått bilden av att många matcher är mycket mer balanserade i BF1 jämfört med BF3/4. Kollat en del olika streams på spelet och det är ofta som det skiljer runt 100 poäng bara. Hur är eran bild av balansen och har någon en aning om vad det beror på, delar spelet upp lagen bättre eller är det något spelet gör annorlunda jag missat?

Tycker att det oftast är bra och väldigt jämnt precis som du skriver. Ibland misslyckas det men det är inte så vanligt, har spelat någon match som slutade 141-1000 men då var vi typ 5-20 och motståndaren låg och spawncampade det var inte så roligt. "Behemothsen" kan ha extremt stort inflytande om det är duktiga personer som använder dem. Spelade en match på Monte Grappa där vi dominerade totalt ända tills luftskeppet kom och spelplanen vändes helt, när det väl var borta räckte inte tiden till för att komma igen, det var en väldigt rolig match även om vi förlorade, kändes realistiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Verkar funka bättre nu än i början. Förmodligen för att det behövs lite speltid för att få korrekt uträkning på stats ock skilllevel kanske. I början hade jag et tag nästan 10 förluster på raken ibland för att sen få lika många wins. Gick som en jojo. Nu har det inte hänt längre och min winratio har stabiliserats på runt 50%. Förut gick kunde den gå mellan 30-60% typ

Nu känns det faktiskt oftast bra balanserat. Bättre än BF4 där det är endel problem på den biten fortfarande. Vad dom ändrat till BF1 vet jag ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Ja eller hur! Sjukt irriterande, typ nu är rundan klar, vänta måste bara ladda nästa runda för att stänga av. Vad tänkte dom där?

Och man kan BARA öppna chests medan en bana laddar, inte när man väl är inne, och inte från huvudmenyn. Man kan inte heller ändra sin utrustning utan att gå med i spel. Detta är desto mer irriterande för fordon, för där är inte alltid en ledig.

Permalänk
Medlem

Flyter det bra på ps4 versionen? Har det på PC, men ska köpa det på ps4a med, för att lira med bla sonen här hemma...
Köper på min psn användare, sen laddar jag ner det på 2 ps4or, så kan vi lira online ihop fast bara köpt en gång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ja eller hur! Sjukt irriterande, typ nu är rundan klar, vänta måste bara ladda nästa runda för att stänga av. Vad tänkte dom där?

Och man kan BARA öppna chests medan en bana laddar, inte när man väl är inne, och inte från huvudmenyn. Man kan inte heller ändra sin utrustning utan att gå med i spel. Detta är desto mer irriterande för fordon, för där är inte alltid en ledig.

Du kan ändra loadout här: https://www.battlefield.com/companion/career

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”