Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Flyter det bra på ps4 versionen? Har det på PC, men ska köpa det på ps4a med, för att lira med bla sonen här hemma...
Köper på min psn användare, sen laddar jag ner det på 2 ps4or, så kan vi lira online ihop fast bara köpt en gång...

Är du säker på att det där funkar? Är det ett kryphål som funkat så är dom nog snabba med att laga det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

@Zpnk: När du inte kan styra fordon eller stationära vapen för den delen, de går snabbare och enklare att öppna och stänga consolen så fungerar de igen, default keybind på "§".

Detta har iaf fungerat felfritt för mig

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är du säker på att det där funkar? Är det ett kryphål som funkat så är dom nog snabba med att laga det.

Har gjort så med otaliga spel... bla cod spelen och bf3, bf4 så ska nog funka nu med

Permalänk
Medlem

Någon som är har lust att lira? Heter ShirtlessHobo på origin. Spelar helst i squad för objectives och kör mest Assault/Medic

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem

Jag har fått bilden av att många matcher är mycket mer balanserade i BF1 jämfört med BF3/4. Kollat en del olika streams på spelet och det är ofta som det skiljer runt 100 poäng bara. Hur är eran bild av balansen och har någon en aning om vad det beror på, delar spelet upp lagen bättre eller är det något spelet gör annorlunda jag missat?

Japp det är jämnare eftersom de nu kör en diskret team scramble mellan varje bana. "You were assigned to Team X based on your skill".

Äntligen verkar detta vara standard och jag har alltid tyckt att det är helt korkat att INTE köra servrar med team scramble. För det slår aldrig fel annars, förr eller senare så börjar ena sidan bli överkörd, folk lämnar och det förlorande laget får färre spelare och så rullar det på i en spiral nedåt. Till sist är det förlorande laget helt nertryckt i sin bas och kommer ingenstans, vilket händer regelbundet i BF3/BF4. Med team scramble så nollställs detta varje bana och problemet är rätt litet nu i BF1. De gånger jag har spelat med vänner så har vi fått fortsätta spela ihop även efter banbyte.

Permalänk
Medlem

Fan jag är så besviken. Vill verkligen gilla spelet men nej. Lyckas spela en runda eller två sen stänger jag av. Vet inte varför men något känns bara skit. Kanske är det "arkadkänslan", kanske är det hela WW1-eran. Oavsett vilket funkar det inte för mig. Hoppas verkligen att jag vänjer mig för spelet är snyggt som fasen och jag har (med få undantag) älskat varje släpp sedan BF 1942.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Fan jag är så besviken. Vill verkligen gilla spelet men nej. Lyckas spela en runda eller två sen stänger jag av. Vet inte varför men något känns bara skit. Kanske är det "arkadkänslan", kanske är det hela WW1-eran. Oavsett vilket funkar det inte för mig. Hoppas verkligen att jag vänjer mig för spelet är snyggt som fasen och jag har (med få undantag) älskat varje släpp sedan BF 1942.

Om det inte blir bättre kan du kanske kika på Squad. Kombo av Arma och Battlefield typ. Har inte testat själv men hade jag inte gillat BF1 skulle jag definitivt pröva.

http://store.steampowered.com/app/393380/

Förresten flygplan tycker jag är riktigt skoj i BF1 jämfört med tidigare. Den där känslan och ljudet när man störtdyker och pangar mot gubbarna med kulsprutan som i nån gammal krigsrulle är riktigt skoj. Attack plane är min favvo
Dom har verkligen lyckats med den känslan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sprawler:

Fan jag är så besviken. Vill verkligen gilla spelet men nej.

tror det är roligare att spela mot enbart svenskar och sånna som man stöter på flera gånger under olika spel och då "känner igen".
att spela mot random peeps som kommer och går ger ju mindre tycker jag.
får hoppas på rena svenska servrar framöver så som webhallen/gotland osv?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Japp det är jämnare eftersom de nu kör en diskret team scramble mellan varje bana. "You were assigned to Team X based on your skill".

Äntligen verkar detta vara standard och jag har alltid tyckt att det är helt korkat att INTE köra servrar med team scramble. För det slår aldrig fel annars, förr eller senare så börjar ena sidan bli överkörd, folk lämnar och det förlorande laget får färre spelare och så rullar det på i en spiral nedåt. Till sist är det förlorande laget helt nertryckt i sin bas och kommer ingenstans, vilket händer regelbundet i BF3/BF4. Med team scramble så nollställs detta varje bana och problemet är rätt litet nu i BF1. De gånger jag har spelat med vänner så har vi fått fortsätta spela ihop även efter banbyte.

Det finns i BF4 också men funkar inte alls lika bra. Men jag måste säga att jag är grymt imponerad utav balansen i spelet trots att jag inte spelat själv utan bara sett streams och hört om era erfarenheter! Verkligen ett bra jobb att kunna balansera 64 spelare så bra!

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wounds:

Ha ha... Ja, sånna finns det nog några stycken men många verkar inte ha koll på värdet av samarbete eller är för blyga för att ta kontakt helt enkelt. Skulle gärna se ett spelläge där de som gillar att spela i lag fick lite tid innan att gå igenom kartan gemensamt och kanske tom planera lite tillsammans med de andra squadsen också. Man kanske skulle kunna ha någon "överbefälhavare" som koordinerade squadsen också.

Skickades från m.sweclockers.com

EAs PR Pojkar på Twitch och Youtube som Stodeh, Sacriel, Jackfrags osv lirar ju inte direkt med sina lagkamrater heller.
Sacriel campar hela matcherna med en sniper lite här och där, tar aldrig objectives eller hjälper till.

Så det är ju inte så förvånande att småpojkarna som köper BF lirar likt sina Gudar.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

EAs PR Pojkar på Twitch och Youtube som Stodeh, Sacriel, Jackfrags osv lirar ju inte direkt med sina lagkamrater heller.
Sacriel campar hela matcherna med en sniper lite här och där, tar aldrig objectives eller hjälper till.

Så det är ju inte så förvånande att småpojkarna som köper BF lirar likt sina Gudar.

Jag kollade mycket på Youtube förr och jag började spela för att vinna när jag såg att folk jag kikade på gjorde det. Jag var ingen småpojke och jag såg inte youtubare som Gudar men det påverkade faktiskt mer än man kunde tro.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Det är bortom min horisont men det kanske ligger något i det. Vi får väl öppna en gubbtwitchkanal där vi visar hur man PTFO.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd

Spelet är helt jävla grymt bra.
Jag är ingen mästare,men har jäkligt roligt.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Inaktiv

Jag provade Operations först denna vecka, galet kul. Spelläget borde ha varit med redan i tidigare spel och en klar förbättring över Rush på många vis i mitt tycke.

Permalänk

Kanske lite OT, men av er som beställde BF1 från Ica och valde att hämta den i butik, fick ni mail eller hur hämtar man paketet? Spelet har kommit till ICA för ett tag sedan men har inte fått mail om att jag kan hämta den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Kanske lite OT, men av er som beställde BF1 från Ica och valde att hämta den i butik, fick ni mail eller hur hämtar man paketet? Spelet har kommit till ICA för ett tag sedan men har inte fått mail om att jag kan hämta den.

Dra dit och lämna referensnumret. Det gjorde jag. Fick mail och sms om att hämta det när de kvitterade ut det.. Ligger säkert i en hög i deras inkorg..

Tog ju sin tid att få den sen fick jag vänta i butik 30 min också. Sista gången man beställer något där

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Kan nog hålla med här.. Vill verkligen älska spelet. Men det går fan inte att spela mer än några maps åt gången.
Jag tror mycket beror på att det inte ger nån känsla av att man låser upp någonting. Level är bara level och alla vapen är i stort sett samma skit (3 av varje eller vad det är)..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Adda mig på Origin om någon vill lira lite battlefield 1, mitt ''origin id'' är Ganaxa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Jag fick både ett sms och ett mail när det fanns att hämta.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Dajms:

Jag har win 10, och kör dx12. Märker ingen nämnvärd skillnad mellan dx11 och dx12. Vad har du för CPU-användning? Jag har 99%, varav 95% går till bf1.exe

DirectX 12 ger lägre och ojämnare FPS i BF1 enligt samtliga tester jag sett. Det borde kunna vara källan till dina problem.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan skapa 2 olika konton/profiler att spela med?
Dvs en dator, och 2 personer som spelar men inte samtidigt.
Syftet är väl att det vore kul att jämföra statistik osv.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

DirectX 12 ger lägre och ojämnare FPS i BF1 enligt samtliga tester jag sett. Det borde kunna vara källan till dina problem.

Har kört på dx11 på senare tid. Droppar fortfarande, men är någorlunda stabilt vid high settings (-.-). Känns som det är mapen Ballroom Blitz som strular mest, speciellt vid C. Brukar också bli kalabalik när jag går upp i rank och får massa bonus, då kan det bli riktiga fryslagg.

Kom gärna med fler förslag

Permalänk
Avstängd

För mig flyter spelet fint med allt på ultra.
Förutom,Antiallalising post har jag på Fxxa medium.
Och ambient occlusion på Hbao.
Dippar ner till minumum ca 100 fps.
Så ska testa lite mer,för att försöka hålla 120 fps konstant med min burk och skärm.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tips på intressant WW1-dokumentär om man vill få lite mer kontext till spelet: World War 1 in Color: http://www.youtube.com/playlist?list=PLgeJ6bGP6EDlgg1EB1_CDrv...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Funkar denna gång med
Men dipar en del i fps när det händer mycket i CQ... och jag har lite svårt att sikta med HK, trots jag spelat från och till FPS spel på konsol sen ps3 släpptes... går typ dubbelt så bra på PC... men kul och spela med bla sonen ibland på ps4a med...
Undrar hur bf1 blir på ps4 pro..?

Permalänk

Mitt spel "varnar" med den gula fps-ikonen när jag ligger runt 85 i fps. Går det att ändra värdet så att den isåfall lyser vid 60 fps eller liknande? Inget jätte störande men det blir att man sneglar till på ikonen när den dyker upp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Mitt spel "varnar" med den gula fps-ikonen när jag ligger runt 85 i fps. Går det att ändra värdet så att den isåfall lyser vid 60 fps eller liknande? Inget jätte störande men det blir att man sneglar till på ikonen när den dyker upp...

Är det den ikonen uppe till höger med gula rutor?

Jag har lärt mig att det är ping-ikonen alltså att det tappas paket mellan dig och servern.
Händer mig väldigt ofta också.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Skrivet av Blaxxor:

Är det den ikonen uppe till höger med gula rutor?

Jag har lärt mig att det är ping-ikonen alltså att det tappas paket mellan dig och servern.
Händer mig väldigt ofta också.

Du menar den med 4 små fyrkanter i en rad typ? Den kommer för mig med ibland, dock väldigt sällan.

Den jag pratar om är 4 rektanglar (som ser ut som filmen i gamla filmrullar) med ett Utropstecken inuti. Det ska, enligt google-sökningar, vara fps-drops.

Permalänk
Medlem

@Kastroullen: Det stämmer som du säger, att den ska indikera dålig fps. I BF4 kan det hända att jag får den trots att jag ligger låst och stabilt på 144fps dock, så jag misstänker att den kan spöka ibland (säkert också i BF1 som jag inte spelat så mycket ännu). Kolla ifall du verkligen lider av fps-drops genom kommandot: perfoverlay.drawfps 1

I BF4 vill jag minnas att man helt enkelt kan stänga av dessa varningar i HUD-inställningarna. Är inte helt 100% dock, men vill minnas det.

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II