@Anhjo: Samtidigt får jag känslan att fler gör precis som du nu, ignorerar vad som faktiskt står där och hellre pratar om något de finner mer aktuellt, så lägligt!
Edit: Din smått aggressiva attityd finner jag tämligen otrevlig. Men jag frågar dig igen, tycker du inte att SD är rasistiskt?
Det är exakt vad som händer, men det ignoreras och får såklart påhopp och irrelevanta svar från andra i tråden.
Det är förnekandet som är problemet, varför det är så vet jag inte. Lite som det där klippet på Trump när han påstår att Obama står o skäller på en scen mot en Trumpsupporter, så är det inte alls och allt finns på film. Tror Trumpisarna på det? Nope, Trumps ord är lag!
Likadant är det över resten av Europa med dessa så fint beskrivna "högerpopulister"
Rasister javisst, men det förnekas och vrids till något annat. Tänk på våldsamheter i historien, ta kommunisterna som exempel, tro fan att dom förklarade det dom gjorde för sig själva och andra. Knappast så att dom "erkände" sig onda osv, utan dom försökte med halvlogiska argument att rättfärdiga det dom gör. Nu som då. Vad resultatet blir vet vi inte, förutom att det såklart blir dåligt för dom som inte passar in.
Hur länge ska vi diskutera innan vi faktiskt handgripligen agerar?
Min hjärna går bananas på den jävla dumhet som finns. Att förneka det som finns rakt framför en. Som att säga att solen inte finns.