Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spel dator för 15.000 ~ kr! Köphjälp!

Permalänk
Medlem

Spel dator för 15.000 ~ kr! Köphjälp!

Hej gott folk!

Nu när det ''snart'' är jul tänkte jag unna mig en ny dator! Tyvärr kan jag inte så mycket om datordelar osv, hoppas att ni på Sweclockers kan hjälpa mig !:)

Jag tänkte att ett grafikkort i höjd med 1070 borde bli bra ?

-Spelar olika spel som t.ex. WoW, CSGO, BF1
-Vill gärna kunna spela t.ex BF1 på ultra på minst 60 fps!
-Håller inte på med rendering, edit, livestreaming etc.

OBS: SSD på minst 256 gb och HDD på 1tb. Behöver INTE chassi eller OS!

Visa signatur

Grafikkort:GTX 660ti Processor:I5 3570k 4.2 GHz Skärm:BenQ RL2450HT

Permalänk
Medlem
Skrivet av BamBoyah:

Hej gott folk!

Nu när det ''snart'' är jul tänkte jag unna mig en ny dator! Tyvärr kan jag inte så mycket om datordelar osv, hoppas att ni på Sweclockers kan hjälpa mig !:)

Jag tänkte att ett grafikkort i höjd med 1070 borde bli bra ?

-Spelar olika spel som t.ex. WoW, CSGO, BF1
-Vill gärna kunna spela t.ex BF1 på ultra på minst 60 fps!
-Håller inte på med rendering, edit, livestreaming etc.

OBS: SSD på minst 256 gb och HDD på 1tb. Behöver INTE chassi eller OS!

Vad har du för chassi så vi vet vad vi har att jobba med?:)
Vidare undrar jag om du har lvar 3570k som det står om i sign om så är fallet kanske vi kan bygga runt den då det är en rätt bra processor än odag för spel.

Förövrigt så är mitt nästa inlägg mitt 1000:de så ska försöka göra det minnesvärt!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Vad har du för chassi så vi vet vad vi har att jobba med?:)
Vidare undrar jag om du har lvar 3570k som det står om i sign om så är fallet kanske vi kan bygga runt den då det är en rätt bra processor än odag för spel.

Förövrigt så är mitt nästa inlägg mitt 1000:de så ska försöka göra det minnesvärt!

Har Fractal Design Define R4. Vill gärna förnya burken helt!

Visa signatur

Grafikkort:GTX 660ti Processor:I5 3570k 4.2 GHz Skärm:BenQ RL2450HT

Permalänk

Jag tror att ditt grafikkort har åldrats mycket mer än din cpu. En idé är att endast uppgradera GPUn och se om det blir bra nog.

Edit: Såg precis att du vill ha ett helt nytt bygge förutom chassi, ingår ny skärm i budget? Med en 1070 kan du spela i 1440p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yunithium:

Jag tror att ditt grafikkort har åldrats mycket mer än din cpu. En idé är att endast uppgradera GPUn och se om det blir bra nog.

Håller med där. Kör själv samma cpu och ett 1070 utan problem.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yunithium:

Jag tror att ditt grafikkort har åldrats mycket mer än din cpu. En idé är att endast uppgradera GPUn och se om det blir bra nog.

Edit: Såg precis att du vill ha ett helt nytt bygge förutom chassi, ingår ny skärm i budget? Med en 1070 kan du spela i 1440p.

har en 120 hz benq skärm så ny skärm behövs inte! Kommer inte min processor flaska då ?

Visa signatur

Grafikkort:GTX 660ti Processor:I5 3570k 4.2 GHz Skärm:BenQ RL2450HT

Permalänk

@BamBoyah: Mycket möjligt. Sen beror det ju på spelet också. Skulle tro att det finns spel idag som en 6600k också skulle flaskhalsa en kraftig gpu i, speciellt i 1080p.