Tips på äventyrsspel "för sämre dator"

Permalänk
Avstängd

Tips på äventyrsspel "för sämre dator"

Tjena jag ska snart få en ny dator men tills dess vill jag gärna tips på gratis lätt krävande spel som är äventyr för vill inte lägga ner pengar på
spel som jag slutar spela om 2 månader när jag har en bra dator
(OBS) Riktigt gammal!
Specsen:
Ram: 2 GB
Windows Vista 32 bit
Processor: ngn typ av Intel 2 kärnor o 3 Ghz
Grafikkort: Nvidia GeForce 8600 GT 256 MB
Alla spel ni skickar kollar jag så vet ni något spel så "kanske" jag inte gillar det men uppskattas ändå!
Om ni vet något likt ett skut spel eller likt äventyr får det oxå gärna skickas med!!

TACK FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights 1 och 2 ?

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Oblivion och Morrowind är båda spel som går att sänka många timmar i.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7-6700K 4.0ghz l Kylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC l Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming
Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB 3000mhz l Lagring: Samsung SSD 750 EVO 500GB, WD Green 3TB l Chassi: Fractal Design R3
Skärm: Acer 27" XB270H 144hz Nätagg: Seasonic s12ii 620w

Permalänk
Medlem

diabĺo 2 och tibia kanske funkar?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd

Tack alla! <3

Permalänk
Medlem

Grim Fandango
Monkey Island 1-3
Day of the Tentacle
The Dig
Grim Fandango

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Avstängd

sitter och spelar risen 3 titan lords som verkar rätt ok vilket borde gå att köra hela serien på den datorn

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Ser att några sagt Morrowind och Oblivion.
Jag skulle även vilja tillägga Gothic 1, Gothic 2, Gothic 3 (om din dator klarar av det), Divine Divinity, Beyond Divinity, Risen, Postal 2 (ett rätt kul men osmakligt spel), Titan Quest (har inte spelat det själv, men hört rätt gott om det), Dragon Age: Origins, KotOR I, KotOR 2.

Samtliga av dessa är RPGs (kanske inte Titan Quest), så gillar genren borde du gilla ett par av spelen.

Permalänk
Avstängd

Haha tack igen! Är trött o använder en laptop som är sämre för spel men bättre för nätet men kollar upp de nu!

Permalänk
Medlem

Prova även klassikerna Baldur's Gate 1 och 2, de har just kommit i remake med uppdaterad grafik, UI osv. som dock inte är speciellt krävande, bara moderniserat. Kanske även Icewind Dale 1 och 2+Planescape: Torment, om du tycker Baldur's Gate är kul

Några nämnde redan KOTOR 1+2 (Restored-modden borde funka utan problem för 2:an), prova även Jade Empire, inte lika stats-baserat RPG som vissa andra kanske, men helt klart skojig mytologi osv. och inte krävande.