Nätaggregat eller grafikkort luktar bränt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RollBolt:

Datorn går fint och allt fram tills jag startat upp world of Warcraft och gått in i världen. Från det tar det kanske 3 min så börjar det lukta illa från grafikkortet. Har precis bytt nätagg om det hjälper er. Har ett nvidia GeForce Gtx 670. Tack på förhand

Nu ändrar du dig, nu luktar det illa från grafikkortet. Låter som det luktar illa från någon annan del... Lycka till!

Permalänk
Inaktiv

Jag har varit med om nåt liknande när jag flashade in Bios från ett HD 6970 på mitt HD 6950 kort, det funkade att köra på maxbelastning i nån minut och sen började det lukta bränt och datorn stängdes av. Felet var att strömkontakterna som ansluter till moderkortet hade bränts sönder, jag märkte det efter att ha fått en kortslutning på nytt vid ett omstartsförsök och rök kom ut nätagget vilket kanske bara berodde på att fläkten på nätagget sög in röken från grafikkortet. Nätaggregatet fungerar fortfarande bra iaf. efter flera år nu.

Permalänk
Medlem

Har löst det tillfälligt till vidare med hjälp från ett proffs. Tack till alla som skrev och ville hjälpa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Skrivet av RollBolt:

Har löst det tillfälligt till vidare med hjälp från ett proffs. Tack till alla som skrev och ville hjälpa!

Skickades från m.sweclockers.com

.. och vad var lösningen så att andra personer med liknande problem kan få hjälp utan att skapa nya trådar...?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haidailai:

.. och vad var lösningen så att andra personer med liknande problem kan få hjälp utan att skapa nya trådar...?!

Riktigt usel lösning, kopplat ur ena skärmen och har öppet chassi för att inte gkortet ska överhettas. (Väntar till black Friday)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]