Är Hallon en bra operatör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Har nu haft Hallon Liten i drygt ett år.
Priset är bra och täckningen har varigt kanon i Skåne, har varit i fjällen utan täckning i en vecka. Men då hade ingen ur familjen med Telenor, Telia eller Wifog heller täckning.

Har bara snackat med supporten en enda gång, det var i somras och handlade om en utlandsresa. Fick svar efter 40 timmar vilket jag var nöjd med.

Överlag är jag väldigt nöjd, har aldrig strulat för mig

låter osannolikt att ni inte ens hade gsm täckning ifjällen ? är det så illa där..

Permalänk
Medlem

Haft hallon i ungefär ett och ett halvt år nu. Här i Norrköping funkar det kanonbra, aldrig några problem och alltid jättebra täckning. Märker dock att när jag åker tåg norröver så är det sällan jag har täckning längs banan, lite tråkigt att man inte kan prata i telefon då medan man sitter på tåget. I Sundsvall har jag bra täckning, inga problem. Åker jag inåt landet från Sundsvall så går det sämre. Inne i Ånge har jag i stort sett ingen täckning alls, går inte att ringa/smsa ibland och internet är bara att glömma. I fjällen (Vemdalen) funkar det kanonbra dock.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

låter osannolikt att ni inte ens hade gsm täckning ifjällen ? är det så illa där..

Tre har inget GSM nät överhuvudtaget, därför dom kallar sig 3 för dom hade, innan dom började med 4G, bara 3G nät.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Tre har inget GSM nät överhuvudtaget, därför dom kallar sig 3 för dom hade, innan dom började med 4G, bara 3G nät.

Dom hade 2G tidigare då de hyrde in sig på Telenors nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Dom hade 2G tidigare då de hyrde in sig på Telenors nät.

Dom har inte haft det avtalet på över 5 år nu. Dock så hade dom ju inte själva byggt det 2G nätet, då dom, som du säger, hyrde in sig. Men som sagt, det avtalet har dom inte haft på över 5 år

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på hur Hallon står sig mot Vimla (som använder Telenors nät)?

Permalänk
Medlem

Använder själv Vimla, deras oändligt SMS/Samtal + 7GB surf (Student), och det fungerar riktigt bra här i Västmanland. Hastigheten varierar mellan 20-120Mbit, med enstaka platser mitt ute i skogen där det inte är täckning. Mycket nöjd!
Dock ett problem som jag inte vet om det är min LG G3 eller Vimla, den är lite seg på att koppla upp sig mot nätet vid ex. omstart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oppwall:

Är det någon som har koll på hur Hallon står sig mot Vimla (som använder Telenors nät)?

Beror ju helt på vart du vill veta. Det jag brukar säga är att under Gävle så fungerar 3, och alla andra operatörer bra, men åker du mycket uppåt i landet så är 3/Hallon inte o rekommendera enligt mig. 3 har väldigt lite täckning ovanför Sundsvall. Sedan så nämner du inte om du undrar över 3G eller 4G. Om det gäller 4G så enligt mig, så har Tele2/Telenor, som bygger 4G nätet tillsammans, ett mycket större nät än 3

Visa signatur

Permalänk

Hej hej, jag undrar om man tecknar Hallons stor abonnemang, får man 22gb nytt varje månad då? eller är det de 22gb man får för resten av tiden man har abonnemanget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Kom ju en ny operatör för ett tag sen, Hallon. Jag undrar om någon har någon erfarenhet med dem? Deras fastpris abonnemang är ju ganska bra ser det ut som, men hur är täckningen? Står att de använder 3:s n't, har ingen aning om hur bra det är. Använder Comviq just nu och är nöjd med täckningen, men jag skulle kunna spara 100kr i månaden om jag tar Hallon istället.

Jag är lite mesig, men jag vågar bara bli blåst av statliga företag, så jag kör Telia.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Hej hej, jag undrar om man tecknar Hallons stor abonnemang, får man 22gb nytt varje månad då? eller är det de 22gb man får för resten av tiden man har abonnemanget?

Det förnyas varje månad

Permalänk
Medlem

VARNING! Hallon har skickat bluff-fakturor till flera av sina kunder. Jag har själv blivit drabbad ang. ett abonnemang som var avslutat för över ett år sedan. De har inte svarat på något att mina kundtjänst ärenden, och nu skickar de mail och hotar med inkasso på en summa som inte finns ..

Permalänk

Hallon har ju ingen täckning någonstans. Kör på Vimla. billigt och bra

Permalänk

Jag har hallon (Kalmar). Fungerar bra men jag anänder inte så mycket bandbredd så jag vet inte hur bra täckningen är.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenom:

VARNING! Hallon har skickat bluff-fakturor till flera av sina kunder. Jag har själv blivit drabbad ang. ett abonnemang som var avslutat för över ett år sedan. De har inte svarat på något att mina kundtjänst ärenden, och nu skickar de mail och hotar med inkasso på en summa som inte finns ..

Samma för morsan, avslutat abonnemang från kanske ett år tillbaka. Nu drogs det pengar från hennes konto till hallon. Förövrigt sa hon upp hallon för att det va helt värdelöst.

Avstå hallon, bara haft problem med det. Även supporten är ett skämt, går inte ringa in utan det är chatt/mail som gäller..

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Jag har haft hallon i ca ett år, och har aldrig haft några problem med de, ganska okej med data och så. Har dock aldrig haft med supporten och göra.

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

@xenom: Tack för varningen. Blir att kolla kontoutdragen för att se så de inte lyckats med något skumt, har nämligen till och från haft deras mobila bredband senaste åren.

Permalänk
Medlem

Ska kanske byta till Hallon från tele2 men ska kika in i tråden senare

Permalänk

Första mötet med Hallon blev en besvikelse, och då har jag inte ens satt SIM-kortet i routern än (skulle ha ett kontantkort för semestern). Eftersom julen är på väg kontaktade jag deras chat och frågade om kontantkortet jag tänkte beställa började gälla och ticka ner när de skickade det eller när jag satte det i telefonen, fick svaret att det var när jag satte det i telefonen. Nu dagen efter jag fått SIM-kortet tittade jag på antalet dagar kvar på det som var laddat på kortet, och till min förvåning är det 29 av 30, SIM-kortet har inte varit i någon enhet utan ligger i sin förpackning på bordet. Blev ett mail till kundtjänst nu direkt så får man väl se vad de har att säga, annars blev det ett väldigt dyrt SIM-kort

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Vimla = Rekommenderas
Själv har jag kört Vimla sedan slutet av sommaren. Använde Comviq innan. Älskar att man kan spara det som blir över av surf, samtal, meddelanden. Plus att man får 20 GB surf när man tecknar för första gången. 50% rabatt i 3 månader, därefter vanliga priset, men går att få billigare ju fler man tipsar med sin länk. Jag kör med 2 GB/mån och räcker ypperligt för mig. Har i skrivandes stund 25.35 GB kvar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk

Har testat Hallon och blev extremt missnöjd och förbannad på dem. Beställde abonnemang första månaden skulle vara grattis. Vad kommer först jo en räkning för abonnemanget som jag inte ens fått hem. Kontaktar dem via mall enda sättet väntar 3 dagar inget svar mallar igen och igen under 3 veckor inget svar från dem. Då fick jag nog så jag vände mig till 3 på fb och de tog cirka 5 min så stängde de abonnemanget och makulerade räkningen från hallon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man väljer underbolag som dessa då det i dem flesta fallen ger tveksam service och väldigt dålig täckning utanför städer, så mycket billigare är dem inte heller, lura inte er själva nu.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Skrivet av AmdX2:

Förstår inte varför man väljer underbolag som dessa då det i dem flesta fallen ger tveksam service och väldigt dålig täckning utanför städer, så mycket billigare är dem inte heller, lura inte er själva nu.

149 kr för 20 GB i en månad är ganska mycket billigare än 199 för 5 GB eller 299 för 30 GB... Ingen av konkurrenterna hade något att konkurrera med i pris när det gällde ett kontantkort för en semesterresa.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Inaktiv

"bra" är väl att ta i men billigt är det i alla fall.

betalar 99kr för 2Gb, 60 samtal varje månad, obegränsat med sms, det räcker för mig som använder minnet i telefonen och inte streamar. (använt 0,6Gb denna månad än så länge)

Om du är tillräckligt IT kunnig att inte behöva ringa supporten fungerar det utmärkt, om du är en sån person som ringer supporten helatiden tror jag någon av de dyrare operatörerna med telefon-support är att föredra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AmdX2:

"Underbolagen" har ju samma nät som "överbolagen" så det är inget problem med täckning mer än om man valt Tre (eller Telia, Tele2) istället för Hallon (eller Halebop, Comviq).

Jag har kört Hallon ett par år nu och har inget att klaga på. Jag fick erbjudande om att förbetala fem månader och få en extra på köpet, så blev det ännu billigare. Vimla är ett alternativ annars, fördelen är att oförbrukad datatrafik flyttas till nästa månad, men istället får man färre sms på lägsta nivån. Jag har WiFi hemma och på jobbet och ringer inte så mycket så för mig finns det ingen anledning att betala en massa extra för mer data eller samtal som jag inte använder, jag har heller inget direkt behov av support då telefonabonnemang brukar funka utan problem för mig, så då var det ett självklart val att ta budgetalternativet. Jag köper också hellre min telefon själv än tar en från operatörerna av flera anledningar, främst för att jag vill välja telefon helt själv och för att jag inte vill bli fast i långvariga avtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

"Underbolagen" har ju samma nät som "överbolagen" så det är inget problem med täckning mer än om man valt Tre (eller Telia, Tele2) istället för Hallon (eller Halebop, Comviq).

Jag har kört Hallon ett par år nu och har inget att klaga på. Jag fick erbjudande om att förbetala fem månader och få en extra på köpet, så blev det ännu billigare. Vimla är ett alternativ annars, fördelen är att oförbrukad datatrafik flyttas till nästa månad, men istället får man färre sms på lägsta nivån. Jag har WiFi hemma och på jobbet och ringer inte så mycket så för mig finns det ingen anledning att betala en massa extra för mer data eller samtal som jag inte använder, jag har heller inget direkt behov av support då telefonabonnemang brukar funka utan problem för mig, så då var det ett självklart val att ta budgetalternativet. Jag köper också hellre min telefon själv än tar en från operatörerna av flera anledningar, främst för att jag vill välja telefon helt själv och för att jag inte vill bli fast i långvariga avtal.

Min sambo har full täckning här på sitt 3G kort medan vår granne har lägsta möjliga hon använder Hallon, dessa ska dessutom använda 3G nätet båda 2

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon40704:

"bra" är väl att ta i men billigt är det i alla fall.

betalar 99kr för 2Gb, 60 samtal varje månad, obegränsat med sms, det räcker för mig som använder minnet i telefonen och inte streamar. (använt 0,6Gb denna månad än så länge)

Om du är tillräckligt IT kunnig att inte behöva ringa supporten fungerar det utmärkt, om du är en sån person som ringer supporten helatiden tror jag någon av de dyrare operatörerna med telefon-support är att föredra

De flesta supportärendena verkat ju handla om felaktiga fakturor och man ska ju vara jävligt IT-kunnig för att lösa ett hot om inkasso själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AmdX2:

Min sambo har full täckning här på sitt 3G kort medan vår granne har lägsta möjliga hon använder Hallon, dessa ska dessutom använda 3G nätet båda 2

Menar du Tre (operatören) när du säger 3G (som är en teknik som alla operatörer använder) så låter det väldigt konstigt. Det är samma nät och täckningen är därför exakt samma. Grannens hus kanske ligger i radioskugga eller så kanske hon har sämre antenner på sin enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Menar du Tre (operatören) när du säger 3G (som är en teknik som alla operatörer använder) så låter det väldigt konstigt. Det är samma nät och täckningen är därför exakt samma. Grannens hus kanske ligger i radioskugga eller så kanske hon har sämre antenner på sin enhet.

Blev lite fel där, men menar givetvis Tre (Operatören) Samma sorts mobil och samma resultat både hos grannen och oss.

Visa signatur