Permalänk
Medlem

Startar om sig själv.

Hej ni som kan.
Behöver hjälp med att finna vad som är trasigt. Har googlat provat donat och ringt. Utan framgång.

Datorn började efter uppdatering till win10 att helt random starta om sig. I början alltid i samband med "multitasking". Typ tabba ur wow o trycka på chrome va ett säkert kort för reboot. Höll på så ett tag. sen började den starta om sig i situationer i wow när det hände mycket samtidigt. Nu dör den om jag dubbelklickar wow ikonen på skrivbordet.

Temperaturerna är inga problem
Tror att dom flesta drivrutinerna är uppdaterade (Tog ner nått som hete Slimdrivers, som ska fixa det)
Kryssat ur starta om vid systemfel för att försöka få en orsak, utan resultat.
Uppdaterade Bios genom Ai Suite (dock ai suite för typ win8 lr nått skit) fick massa fel då och bluescreens (stod saker i who crashed om minnena då) gick tillbaka till det säkerhetskopierade bioset och det slutade. Bytte även minnen.

Vad mer kan jag göra innan jag måste börja köpa saker för att hitta orsaken? Tanken är att jag ska köpa ett uppgraderingskit inom kort, men har ingen lust att göra det om det då visar sig att det är samma fel även efter det.

http://valid.x86.fr/f1gnbx
Ovan är vad cpu z säger om min dumbörk.

Ps. ska försöka köra memtest idag om jag lyckas för att kolla minnena ordentligt. Ds.

edit. Fractal Design 1000w modulär PSU, kan ju vara den

Permalänk
Medlem

Prova testa minnerna i ett och ett. Efter det kan ju en nyinstallayiob aldrig skada.

Permalänk
Medlem

Random Reboot

Jag har nästan samma problem.

För mig så kan jag starta datorn och om jag gör något på chrome som tittar youtube eller om jag bytar tabs på chrome så börjar ljudet hacka och ibland kan datorn starta om sig själv när jag spelar och tabbar ur eller liknande men när den startar efter den rebooten så kan jag inte använda min mus eller tangentbord dem lyser inte längre och min skärm är på standby och inget händer.

Om jag gör en hardreset så bootar den som vanligt och fungerar men ljudet hackar ibland.

Själv tror jag det är tid för en ny dator men har aldrig haft dessa problem innan och den har funkat felfritt i 4 år fram till nu.
Har försökt hitta problemet men har inga andra datordelar att testa med så jag kan titta vilken hårdvara som skapar problemet för något är inte som det ska.

Har uppdaterat alla drivrutiner och precis instrallerat om till windows 10 från 7 men samma sak hände med windows 7.

Visa signatur

Gainward GeForce GTX 770 4gb | NZXT Hades
Intel Core i5 680 3.6Ghz (Noctua NH-U9B SE2) | Corsair CX 750M
Gigabyte GA-P55A-UD3 | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 4x2048 MB 8GB
Logitech G502 | Corsair K70 | Logitech Speakers X-230
Eizo Foris F2331 | Corsair Force 3 SSD 120gb |

Permalänk

Har ni uppdaterat moderkorts drivisar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mooseslayer:

Har ni uppdaterat moderkorts drivisar?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes har uppdaterat alla drivrutiner jag kan komma på.
Använde mig av Driver Booster.

Visa signatur

Gainward GeForce GTX 770 4gb | NZXT Hades
Intel Core i5 680 3.6Ghz (Noctua NH-U9B SE2) | Corsair CX 750M
Gigabyte GA-P55A-UD3 | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 4x2048 MB 8GB
Logitech G502 | Corsair K70 | Logitech Speakers X-230
Eizo Foris F2331 | Corsair Force 3 SSD 120gb |

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ny PSU och den har inte dött sedan dess. Hoppas det håller i sig!

Zemtex: Min gav ingen varning alls utan bara tvärdog.