Nvidia släpper drivrutin för Oculus Touch lanseringstitlar

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Oculus Touch lanseringstitlar

Oculus rörelsekontroll Touch har nyligen lanserats med tillhörande speltitlar. I samband med detta släpper Nvidia en ny drivrutin med optimeringar för dessa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en drivrutin för vissa VR-spel, tror ni att den kommer ge bättre prestanda i andra VR-spel eller funkar det precis som med vanliga spel och gameready drivare?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

AAARRGGH!!! Jag börjar tröttna på de alltför frekventa uppdateringarna. Det börjar bli som i mobilen nu! Ständiga strömmar med downloads. Jag tror jag stänger detta flöde. Känns inte som jag är målgrupp för uppdateringarna längre med mitt gamla 660ti

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Medlem

Tja första blåskärm i Windows 10, dessutom orsakad av Nvidia drivare, tja ytligare en buggad drivare för min del, tror jag rullar tillbaka, har ändå inte fått Touch kontrollerna än, inte heller är de ens skickade.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.