Permalänk
Skrivet av GalaxyS:

Är helt novis på detta spel så undrar om någon har en bow till mig, level 58. Betalar givetvis har 8C att lägga som max standard league

Gå in på poe.trade och sök efter bows som matchar din level med ett "max-pris" och sortera på pdps eller edps beroende på build

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Okej, så man har ingen nytta med gearet i form av PVP eller något. Då blir jag inte motiverad att grinda.

Personligen har jag noll intresse av PvP i ARPG-spel. För mig är målet hela tiden att döda flera och svårare fiender snabbare och/eller på ett roligare sätt. Gear är inte allt, men det finns minimikrav för att klara visst innehåll.

PvP-spel som inte är gear-baserade har jag dålig koll på. Andra ARPG-spel (typ D3 eller Marvel Heroes) har i alal fall inte så mycket mer att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av misguided:

Gå in på poe.trade och sök efter bows som matchar din level med ett "max-pris" och sortera på pdps eller edps beroende på build

Tack så mycket. Blev en skaplig upgrade haha ^^

Permalänk

Jag har precis börjat lira PoE men en polare. Spelet är F2P! Vad är egentligen hållhaken där? Blir det "paywall" efter level 20 eller behöver man köpa till expansioner? Egentligen inget stort problem eftersom vi båda gillar spelet men man blir ju nyfiken ändå.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Jag har precis börjat lira PoE men en polare. Spelet är F2P! Vad är egentligen hållhaken där? Blir det "paywall" efter level 20 eller behöver man köpa till expansioner? Egentligen inget stort problem eftersom vi båda gillar spelet men man blir ju nyfiken ändå.

Enda som du kan köpa för riktiga pengar är mest kosmetiskt. Det enda som kan ge en fördel är extra stash tabs, annars är det helt och hållet F2P. Detta är en modell som uppskattas av många

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Jag har precis börjat lira PoE men en polare. Spelet är F2P! Vad är egentligen hållhaken där? Blir det "paywall" efter level 20 eller behöver man köpa till expansioner? Egentligen inget stort problem eftersom vi båda gillar spelet men man blir ju nyfiken ändå.

Det finns absolut inga paywalls. Jag spelade spelet runt 800 timmar innan jag köpte mer plats i ens privata stash (Premium stash tab). (20 dollar eller vad det nu kostade för 6 stycken). Det är det enda jag rekommenderar att man köper om man tänkt tradea i spelet då du kan sälja direkt från premium stash tabs-"flikarna".
Annars är det kosmetiska saker som inte ger dig några som helst fördelar (Förutom att du kanske ser lite bättre ut).

Vad spelar ni för builds i Breach allihopa? Själv började jag med en BF raider. Tröttnade runt level 80 och började med en CI Occultist istället. Kör BV med massa poison och chaos. Kör även quad curse. Ligger just nu på runt 9200 ES och det mesta smälter framför mina ögon (Level 84 nu). Tier 10 är det högsta jag kört och det var 0 problem.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Skrivet av Gavelinus:

Det finns absolut inga paywalls. Jag spelade spelet runt 800 timmar innan jag köpte mer plats i ens privata stash (Premium stash tab). (20 dollar eller vad det nu kostade för 6 stycken). Det är det enda jag rekommenderar att man köper om man tänkt tradea i spelet då du kan sälja direkt från premium stash tabs-"flikarna".
Annars är det kosmetiska saker som inte ger dig några som helst fördelar (Förutom att du kanske ser lite bättre ut).

Vad spelar ni för builds i Breach allihopa? Själv började jag med en BF raider. Tröttnade runt level 80 och började med en CI Occultist istället. Kör BV med massa poison och chaos. Kör även quad curse. Ligger just nu på runt 9200 ES och det mesta smälter framför mina ögon (Level 84 nu). Tier 10 är det högsta jag kört och det var 0 problem.

Jag spelar en Elemental Blade Flurry Inquisitor, lvl 81 nu och högsta map jag körde nyss var en 13 beacon där bossen var galen, hade massa mods dock så.

Har nu funnit två stycken Bino's denna liga, valde ele inq för att slippa köpa en dyr så med den turen man har finner man två stycken när man inte behöver dem då men 5 exa totalt för dem

Permalänk
Medlem

Spelar CI SRS med 3 auras + 3 vaal (clarity/haste/disp). Är intresserad av att utöka min mappool (T10+). Nickar Vauxite#0645 på discord om ni är intresserad att lira. Har givetvis ett fåtal egna T10+ maps att dela med mig av.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem

Tjena alla !!

Va år o dar sen ja spelade detta känns de som så har noll koll på vad man ska köra.
Vad hade ni rekommenderat att köra för klass ?

Mvh eas

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Nu ska ni få höra. Jag tror jag använt upp precis all min tur denna liga...
Jag hittade en Belly of the beast. 4 socket, ingen länkad. Funderade på att sälja den som den var men jag tänkte vad fan, testar att köra 6s då den är värd några chaos extra.

10 jewellers senare hade den plötsligt 6s och priset hade stigit från 35c till 60c.
Tänkte, kan ju iaf försöka 5-länka den. 5 fuses senare var den 5-länkad. Priset var nu uppe på runt 70c.
Tänkte då, några fuses till kan jag ju försöka med. Värsta som kan hända är att den inte längre är 5l och jag "bara" får 60c.
Cirka 30 fuses senare var min Belly plötsligt värd runt 9 ex (billigaste på poe.trade).

Detta är min första 6 link (som jag länkat själv) efter 1237 timmar i spelet enligt Steam. Spelar bara softcore men förbannat roligt för mig iaf.

Edit: Och ja, jag vet att jag glömde köra quality innan. Men det gick ju bra ändå!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Skrivet av e@s:

Tjena alla !!

Va år o dar sen ja spelade detta känns de som så har noll koll på vad man ska köra.
Vad hade ni rekommenderat att köra för klass ?

Mvh eas

Det finns bra alternativ bland alla klasser, så det beror mer på vilken spelstil du gillar. Personligen brukar jag mest spela Shadow, Ranger, eller Witch med en snabbare spelstil, oavsett om det är attacker eller spells, där min överlevnad mest bygger på att inte bli träffad.
Hittar du en skill som verkar tilltala dig så kan vi säkert rekommendera en klass och build som passar den.

Skrivet av Gavelinus:

[...] Jag tror jag använt upp precis all min tur denna liga [...]

Grattis! Modigt (och egentligen ganska dumt) att fortsätta med fusings efter du redan fått en 5L.

Jag tröttnade lite på min Oro's Flicker Slayer, så jag började levla upp en meta-build: Assassin Blade Flurry. Den är level 63 efter 9 timmars levlande och lustigt nog har jag hittat bättre saker under den tiden än vad jag gjort under tidigare 9 timmars map grind med slayern. Hittade en 6L båge (dålig bas och ilvl 63 så den är bara värd 20-30c) och en perfekt Witchfire Brew (värd över 1 ex).

Permalänk
Medlem

@formerself: Earthquake Build ser ju rätt roligt ut att köra.. Vet dock ej om de e nått för nybörjare

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Skrivet av e@s:

@formerself: Earthquake Build ser ju rätt roligt ut att köra.. Vet dock ej om de e nått för nybörjare

Earthquake är både bra och billig, Definitivt en nybörjarvänlig build.

Permalänk
Medlem

@formerself: finns de nån bra guide som är lätt att följa då jag inte ha en aning om vad för grejer man ska ha

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Skrivet av e@s:

@formerself: finns de nån bra guide som är lätt att följa då jag inte ha en aning om vad för grejer man ska ha

Denna är bra.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1596320

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Okej, så man har ingen nytta med gearet i form av PVP eller något. Då blir jag inte motiverad att grinda.

Well, när det var pvp seasons var HLD(high level) och LLD(low level) rätt aktivt. Jag var #1 i EU och #3 i US på PvP. Gear gör markanta skillnader för PvP, dock är det ofta väldigt dyrt. Mest kostnadseffektivt är Explosive Arrow, nobrainer skill och har insane groundcontroll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claews:

Spelar CI SRS med 3 auras + 3 vaal (clarity/haste/disp). Är intresserad av att utöka min mappool (T10+). Nickar Vauxite#0645 på discord om ni är intresserad att lira. Har givetvis ett fåtal egna T10+ maps att dela med mig av.

Tjena! Jag kör en Fireball witch. clearar T9 själv med ease. inte testat högre faktiskt, hade varit skönt med någon som kan hantera Elemental Reflect maps så man slipper rolla om dom, underlättar en hel del! Skulle kunna testa å lira några ihop? spelar du igenom steam? isf PMa mig med namn.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Avstängd

24 utmaningar i breach gjorda.
Köpte Abyss kartan T15 körde Twin bossar och det var enkelt, testade Core twin tidigare men fy vad elaka de var med mig.
passade på att ge mig själv nytt mtx portal skin på födelsedagen

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Hejsan!

Är det någon som vet en bra guide på en Vaal Spark build?

Har så svårt att bestämma mig vad jag vill köra

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag spelar softcore breach och söker ett guild, helst svenskt... finns det något? Level 63 BF shadow.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Inaktivt här. Är folk redan klara med ligan?

Jag håller just på att avslutar challenge #40 (Endgame Grinds). Ska döda 17 Guardians och 7 Breachlords till. Efter det så måste jag få Zana till level 8 så jag kan använda Chance Orbs på mina 1800 Leather Belts i en Nemesis map. Får se om det lyckas bli någon Headhunter!

Permalänk

Och där var 40 av 40 challenges avklarade!

Vilket jag firade med att slänga en Vaal Orb på en 6L Kintsugi...

(Var värd 6-7 exalts)

Permalänk
Avstängd

För den som aldrig har lirat detta spel, hur funkar acconts, mm är det subskription, eller in game shop, osv, om hur fungerar upplägget?
Hur är det jämfört med tex WoW, AoC och liknande?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

För den som aldrig har lirat detta spel, hur funkar acconts, mm är det subskription, eller in game shop, osv, om hur fungerar upplägget?
Hur är det jämfört med tex WoW, AoC och liknande?

Har inte spelat det så mycket och inte på flera år, men spelet i grunden är gratis och det finns ingen månadskostnad osv. Det enda man kan betala för vad jag minns är större "stash" och olika kosmetiska grejer i spelet.

Spelet i sig är ju ett s k action-RPG, dvs utformningen är ganska exakt som Diablo 3. Det är inget MMO som de alternativ du tar upp.

Permalänk
Avstängd

Ok, låter iaf som man kunde ge det en omgång och testa med andra ord.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Breach kommer in i spelet sen? Hade varit riktigt najs

När är ligan slut? Kommer 3.0.0 efter ligan?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Någon som vet om Breach kommer in i spelet sen? Hade varit riktigt najs

När är ligan slut? Kommer 3.0.0 efter ligan?

Inget officiellt har sagts än. Mest sannolika är att det blir en Zana map mod. Jag skulle hellre se det som en Prophecy eller Nemesis mod (öppnar en breach när den dör).

Nästa heter 2.6 och borde dyka upp 3:e mars (om de håller sina planer med ny liga var 13:e vecka).

"At the moment, most of our team is working on the major 3.0.0 expansion which contains Act Five and some other surprises. We have three goals in mind as we plan the timing of 3.0.0's release:
To create our best expansion ever, with a higher quality level than any previous release.
To ideally not disrupt our existing 13-week schedule.
To have flexibility with the date that we start the Beta.

When the Breach league ends, we'll be launching another challenge league (2.6.0) in line with the above schedule. The Beta for 3.0.0 will start at some point during this league (likely near the middle). We expect that the Beta would run until the end of the 2.6.0 league.

So for the 2.6.0 update, we're planning:
Some balance changes to keep the metagame fresh. An example is that we have lined up significant buffs to one-handed melee weapons.
A new challenge league. We don't want to spoil what it is yet, but it's certainly appropriate for the last league before the new era of 3.0.0.

We're planning to formally announce full details of these various releases in mid-February. All of the dates in this post are provisional - we want to be transparent with what we have in mind, but please expect stuff to change as various things are finished earlier or later than expected. "

Permalänk
Medlem

Längtar till nästa liga, varit massa snack om bot's vad jag kunnat läsa mig till och kollat streams.

De har dragit ner Exalt priset till det lägsta någosin i nångon season ( var under 40c ) verkar klättra uppåt nu igen dock. var tydligen nåt exalt kort man kunde farma redan på cruel ( tror jag ) som tydligen ska fixas eller har fixats har inte spelat på 2-3 veckor.

iallfall längtar till nästa season, tycker det är som roligast att spela första månaden, sen resterande när man fått lite currency leka med lite andra builds.

Lite kul händelser denna season var, min spel kompis köpte en Belly, 6l inom 15 fusings. Två dagar senare köper den 3dje personen vi spela med en top rollad Daresso's Defiance Full Dragonscale, kompis nr1 säger jag har tur ge mig grejerna och inom 25 fusing 6l han den med.

Jag fick en ilvl84 Vaal Regalia av Formerself (tack igen) sänkt minst 900 fusing i den inge 6l :(.

Köpte oxå en Daressos och försökte länka själv, gick inge vidare 300+ fusings, gav den till polaren 6l iom 10 fusings.

Rng är en jävel , men kul e det.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Skrivet av plexx:

Jag fick en ilvl84 Vaal Regalia av Formerself (tack igen) sänkt minst 900 fusing i den inge 6l :(.

Typiskt. Smittar min otur av sig?

Fast sån otur har jag nog inte haft. Har mina 40 challenges avklarade och det ligger ca 50 exalts i min currency tab.

Info om nästa liga och 3.0 om ca 1 vecka. Ska bli intressant!

Permalänk
Medlem

https://www.pathofexile.com/oriath

6 nya akter känns verkligen behövligt, börjar tröttna litegrann på att rejsa de vi har nu. Jag har personligen aldrig riktigt varit helt 100% nöjd med det klassiska "Content via Difficulty", inte i något spel egentligen. Är glad att de siktar på att försöka gå ifrån detta så mycket som möjligt.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."