Permalänk
Medlem

@Bael:

Att jag är trött. Det är ju inte ens Excavator.

Det är bäst att vänta några timmar för riktiga resultat.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

@Bael:

Att jag är trött. Det är ju inte ens Excavator.

Det är bäst att vänta några timmar för riktiga resultat.

När har AMD sitt event?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

När har AMD sitt event?

http://www.amd.com/en-us/innovations/new-horizon

Permalänk
Datavetare
Skrivet av heatm:

I Cinebench 15, enkeltrådat, så skulle Zen, enligt mina snabba efterforskningar vara ungefär lika snabb som 4770k (åter igen i enkeltrådat). Detta om man multiplicerar FX 8370's resultat med 1,4 för en 40 procenting ökning. Problemet är att 8370 har en boost på hela 4,2 GHz och 4770k på 3,9 GHz. Så Zen skulle fortfarande vara en 8 % långsammare än en 4770k och avståndet skulle bara öka till Sky och Kaby Lake (inte för att Kaby Lake verkar ha bättre IPC än Sky Lake). En 8-kärnig Zen i 3 GHz skulle dock krossa en 4770k i flertrådade uppgifter.

Nu går det såklart inte att göra så här och ta resultaten på allvar men jag har tråååååkiiiiigt i min väntan!

Gillar inte alls Geekbench tidigare och även senaste versionen, Geekbench 4, har en del brister men är ändå ett rejält fall framåt jämfört med tidigare version. Det är fortfarande värdelöst att använda Geekbench för att jämföra x86 mot ARM, men fungerar nu OK som en x86 mot x86 jämförelse.

En annan trevlig sak med Geekbench är att både A12 9800 (topp-modeller med Excavator, 4,2 GHz max boost), i3 4370 (toppmodellen av i3 Haswell 3,8 GHz) samt i3 6350K (upplåsta Kaby Lake i3 med 4,2 GHz stock clock) finns i databasen.

Helt fel frekvens rapporteras för A12 9800, men jämför man den med t.ex. FX-4320 ser man att A12 9800 har den förväntade ~10-12 % högre IPC mot en lika klockad Piledriver. Geekbench har problem med vissa modeller, Intels Core M serie och många mobilmodeller får också helt galna rapporterade frekvensvärden.

Jämför man enkeltrådfallet mellan Excavator och Haswell är i3 4370 57 % högre prestanda @ 3,8 GHz så ungefär 73 % högre IPC. Att skala för frekvens är alltid lite vanskligt.

Är därför trevligt att A12 9800 och i3 6350K båda har en klockfrekvens på 4,2 GHz vid enkeltrådade fallet. Enligt Geekbench skulle då Kaby Lake ha 87 % högre IPC jämfört med Excavator.

Förhoppningsvis får vi mer konkret information i morgon, men från de läckta resultaten så här långt verkar det som om Zen är relativt sett starkare i flyttalsintensiva laster (som Cinebench och Blender) än heltalsintesiva (nu innehåller Geekbench både, för flyttal är det främst FTT testet som står ut, vilket är helt rimligt då det är enda testet som använder AVX2 där Haswell och senare i teorin är dubbelt så stark per cykel och kärna jämfört med Excavator och även Zen).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Får vibbar från optimismen runt Bulldozer

http://www.sweclockers.com/forum/trad/948597-amd-bulldozer-sa...

från 2010-08-26 22:18, startad av Enigma.

Men, som följdes upp 2016-04-23 00:03 av tråden

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1424389-ar-bulldozer-ve...

Jag vill inte att det skall bli så igen.

Haha, har suttit och läst några sidor från den tråden, insikten när allt har fallit på plats och känslorna kommer in samt ångesten och tomheten för en hel del medlemmar är jobbig och rolig på samma gång. Jag skrev inget då men var en av dom som hoppades på att Bulldozer skulle bli bra. Och jag kände likadant.

Ps. Såg AMD_PERA bland kommentarerna, var inte igår jag såg den medlemmen! Var det inte samma medlem som skrev hela tiden "Det blir nog bra när det är färdigt" eller nåt sånt? Hens orörliga positivtet var av högsta rang!

Fanns några härliga quotes också;

Skrivet av Ratatosk:

Så jäkla dålig är den inte, man skall inte överdriva.
Men det känns lite osexigt, med 2 miljarder transistorer som bara latar sig.

Skrivet av the squonk:

Det känns som att genidraget AMD gjort för att spara pengar är att inte ha anställt något utvecklingsteam för desktop processorer. Istället har man klurat ut att det blir billigare att paketera det senaste från server-teamet i en teburk. Det var ingen bra ide. Två höga chefer gick nyligen från AMD däribland VD som innan han var VD var chef för R&D för processorer. Det var under den perioden man beslutade vilken väg BD skulle gå, det fanns nämligen fler än ett alternativ. Nu verkar det som att pengarna de sparade då har bitit dem i svansen.

Tittar man på andra rena serverprocessorer som finns från ex Sun eller IBM så är det gigantiska monster med höga klockfrekvenser. Men de skulle suga på desktopapps, precis som BD gör. Hoppas att de åtminstone kommer att sälja bra av server modellerna.

Jag håller med om att en krympt Thuban hade varit bättre som ett budgetalternativ till Intel. Nu kanske vi måste vänta på 4-5 generationer framåt av ARM-processorer innan de kommer ikapp dagens desktop i ren prestanda. Meh!

Skrivet av Nikkop:

AMD FX-8150 på Ryska nyheter:

http://www.youtube.com/watch?v=CqTU4wVvZL0

Man blir lite besviken :/

Skrivet av Crill333:

Bulldozer kommer lätt slå Intels 2600k. Testerna är bullshit! Testa med gammal hårdvara o oäkta mjukvaror på en ny produkt och sedan slänger ut resultaten på nätet. Det är verkligen bull!
Okey då att bulldozer kanske inte skena precis, men den är klart bättre eller likvärdig 2600k. Så dumma är inte AMD och släpper en värdelös processor som är från 90 talet.
Och det andra om att den inte är bättre än AMD's phenom II. Det låter väldigt osmart av AMD att sälja en sådan produkt som är sämre än deras gamla produkter och dyrare. Nix... det är någon som har fått allt om bakfoten och inte orkat vänta på resultat eller rykte.
Troligtvis kommer det vara skillnader när vi väl få tag på bulldozer och gör tester med de nya maskinvarorna, såsom mjukvara och hårdvara.

Pratas om Onsdag den 12 oktober. Så då är det väl dags. Lär komma några Bios uppdateringar veckor efter för AM3+ (även AM3) som gör processorn 100% procentig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Blir det ett misslyckande så skiter jag i att uppgradera datorn för alltid. Jag köper ändå knappt några nya spel så egentligen vet jag inte varför jag ska uppgradera faktiskt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hjälpsam

@Bewise: Ja vart tog AMD_PERA vägen?
Vi får försöka fylla hans lucka.
Zen blir nog bra när den är färdig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Haha eller hur!

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Han smyger i bakgrunden någonstans. Han var i alla fall inloggad igår men har inte skrivit nåt sen i somras

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Det som jag inte sett nämnas i den här tråden.. Men Summit Ridge mretsarna borde ju bli ganska små jämfört med Intel Diton i och med att Summit inte har någon Integrerad grafikkrets.om jag inte missminner mig så tar grafikkretsen upp ganska många mm^2 på i5 och i7

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Största problemet är att man har en CPU så länge så det är svårt att avgöra vad det är som är viktigt att prioritet. Max antal kärnor eller en cpu med 4 starka kärnor som är "lätt" att oc. Intels nya 7700 levererar 5GHz med en bra kylare (Ej vatten). Så den ser mest intressant ut från det blå laget (för vem betalar +8000 för en CPU eller för den delen en GPU)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Holy shit nu läcks det. http://videocardz.com/64741/ryzen

Ser fantastiskt lovande ut!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Jag är iallafall fortfarande pessimist, jag tror inte AMD räcker ända fram.
Zen kommer att spöskiten ur ett 6700k i vissa aplikationer som kan utnyttja 16 trådar. Men för oss på Sweclockers kommer Zen att vara ett antiklimax, AMD kommer inte att vara i närheten av Intels IPC och det kommer att märkas i spel.
Min prediction är att Zen kommer hamna mellan ett 6600k och ett 6700k i spel och kommer ändå att vara dyrare eller lika dyr som ett 6700k.

Har ingen nytta av 16 trådar och 6700k klockar säkert bättre.

"MEN" om Zen är bättre och billigare ska jag förbeställa skräpet i morgon om det går.

Permalänk
Medlem

Jag är också pessimistisk men det skulle vara riktigt kul om AMD klämmer fram en produkt som presterar rimligt till ett bra pris.

Permalänk
Medlem

En sak är säker, det är orimligt att de sätter ett pris som spöar skiten ur Intel, det finns bara dom två på desktop-marknaden. Man kan lugnt räkna med att hur den är presterar så blir den prissatt nästan exakt som Intels processor som presterar likartat. Alltså osannolikt med en galen julstämning för hårdvarunördar, men det kan bli försiktigt positivt även prismässigt vilket det bara är att hoppas.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

En sak är säker, det är orimligt att de sätter ett pris som spöar skiten ur Intel, det finns bara dom två på desktop-marknaden. Man kan lugnt räkna med att hur den är presterar så blir den prissatt nästan exakt som Intels processor som presterar likartat. Alltså osannolikt med en galen julstämning för hårdvarunördar, men det kan bli försiktigt positivt även prismässigt vilket det bara är att hoppas.

Man kan ju kolla på hur de satte priserna på Fury när den kom. Snäppet billigare än nVidia vid likvärdiga prestanda.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Okej nu verkar vi ha landat lite angående optimismen kring prestanda. Något jag funderar över rätt mycket är dock prestanda/watt. Verkar lite som att Zen drar mindre per kärna och Hz än Skylake. Vilket skulle kunna borga för rätt god prestanda/watt. Någon som har tänkt i liknande banor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Okej nu verkar vi ha landat lite angående optimismen kring prestanda. Något jag funderar över rätt mycket är dock prestanda/watt. Verkar lite som att Zen drar mindre per kärna och Hz än Skylake. Vilket skulle kunna borga för rätt god prestanda/watt. Någon som har tänkt i liknande banor?

Men den har 3.4 GHz i basfrekvens, inte turboläge ; )

EDIT: Från länken som sectionX2 fixade

Det blir ju mer färgglatt med bilder, så här inför jul

6900K går från 3,2-3,7 GHz i SMT, med 4,0 på enskilda trådar, men för 12 000 Kr på Webhallen.

Kanske når Ryzen köpvärde, jag ryzer [kunde inte låta bli] av förväntan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@sAAb: Då lägger jag ut en annan länk där man läsa läsa om allt godis om Ryzen.

http://wccftech.com/amd-ryzen-desktop-zen-cpu-xfr/

Visa signatur

Rʏᴢᴇɴ 5800X3D / Tᴀɪᴄʜɪ X570 / 64Gʙ DDR4/ RX 6950XT Mᴇʀᴄʜ 319

Permalänk
Hjälpsam

Jag gissar på något lägre prestanda per kärna än Intel men fler kärnor till ett lägre pris.

"Amdahl's law only applies to cases where the problem size is fixed. In practice, as more computing resources become available, they tend to get used on larger problems (larger datasets), and the time spent in the parallelizable part often grows much faster than the inherently serial work. In this case, Gustafson's law gives a less pessimistic and more realistic assessment of parallel performance"
Amdahl's law.

Gustafson's law

För att paralellisera många spel gissar jag att man skedulerar det i en viss frekvens, man kan då som exempel, parallellt;
1. Beräkna vad en NPC hör ser känner eller stöter i nuvarande tidslucka (intryck).
2. Beräkna hur en NPC skall reagera för vad den råkade ut i föregående tidslucka (beslut).
3. Räkna på reaktionerna som beslutades i förgående (aktion).

Likadant för en massa övriga beräkningar, tror absolut inte att det är svårt att fylla samtliga kärnor.

Det är inte för inte som konsolportarna tickar i en viss frekvens, ofta 30 eller 60, där gäller det att nyttja alla svaga kärnor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Verkar som att den kan klocka sig själv o så högt som möjligt så länge man kan kyla den om jag förstod det rätt.
Verkar bli riktigt intressant.
Hoppas Zen o Vega kommer samtidigt o båda presterar bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramlösa:

Jag är iallafall fortfarande pessimist, jag tror inte AMD räcker ända fram.
Zen kommer att spöskiten ur ett 6700k i vissa aplikationer som kan utnyttja 16 trådar. Men för oss på Sweclockers kommer Zen att vara ett antiklimax, AMD kommer inte att vara i närheten av Intels IPC och det kommer att märkas i spel.
Min prediction är att Zen kommer hamna mellan ett 6600k och ett 6700k i spel och kommer ändå att vara dyrare eller lika dyr som ett 6700k.

Har ingen nytta av 16 trådar och 6700k klockar säkert bättre.

"MEN" om Zen är bättre och billigare ska jag förbeställa skräpet i morgon om det går.

Väldigt många på sweclockers jobbar inom It och har behov av långt fler än enbart 16 kärnor. Det finns dock problem som att det för vanligt folk med begränsad ekonomi inte finns snabbare hårddiskar än dubbla Samsung 960 Pro m.2 ssd att köpa och de ska klara av att leverera data till alla kärnor. Förhoppningsvis kommer det väl snabbare ssd diskar snart som ej flaskar.

Men 16käriga Zen lär bli som Intels motsvarande cpu, där ingen av dem riktar sig till folk som använder datorn mer som en webbklient och liknande. Det intressanta för AMD ekonomi är hur den presterar emot de vanliga i5orna som de flesta köper, kan man för motsvarande pris få en 8 cores AMD som presterar lite bättre så kan AMD tjäna mycket pengar på detta.

Om vi tar gamers så köper de flesta inte en 6700k utan en i5, kommer då AMDs Zen att prestera bättre för just detta till ett lägre pris är en stor fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Väldigt många på sweclockers jobbar inom It och har behov av långt fler än enbart 16 kärnor. Det finns dock problem som att det för vanligt folk med begränsad ekonomi inte finns snabbare hårddiskar än dubbla Samsung 960 Pro m.2 ssd att köpa och de ska klara av att leverera data till alla kärnor. Förhoppningsvis kommer det väl snabbare ssd diskar snart som ej flaskar.

Men 16käriga Zen lär bli som Intels motsvarande cpu, där ingen av dem riktar sig till folk som använder datorn mer som en webbklient och liknande. Det intressanta för AMD ekonomi är hur den presterar emot de vanliga i5orna som de flesta köper, kan man för motsvarande pris få en 8 cores AMD som presterar lite bättre så kan AMD tjäna mycket pengar på detta.

Om vi tar gamers så köper de flesta inte en 6700k utan en i5, kommer då AMDs Zen att prestera bättre för just detta till ett lägre pris är en stor fråga?

Har du länk på när 2 stycken SSD flaskar?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sAAb:

Har du länk på när 2 stycken SSD flaskar?

Det är väl bara att testa själv. Gör en app som kopierar en fil, beroende på vilket realtidskrav man har så flaskar det. När man kommer upp i 16 kärnor som ska arbeta i nästan 100% så ställer det extrema krav på övrig hårdvara för att man ska kunna utnyttja dessa 16kärnor. Det är därför det för vanliga hobbypersoner inte det är praktisk att köpa en dator som kör precis allt, utan det kanske är bättre att köpa 2 helt separata 8 kärriga dator som kör sina egna program.

Det är just detta som är det stora problemet med processorer med väldigt många kärnor, vi teknikintresserade har inga som helst prooblem att lägga på laster som skulle behöva 16cores, men för att alla kärnor ska gå i 100% så krävs det övrig hårdvara därefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är väl bara att testa själv. Gör en app som kopierar en fil, beroende på vilket realtidskrav man har så flaskar det. När man kommer upp i 16 kärnor som ska arbeta i nästan 100% så ställer det extrema krav på övrig hårdvara för att man ska kunna utnyttja dessa 16kärnor. Det är därför det för vanliga hobbypersoner inte det är praktisk att köpa en dator som kör precis allt, utan det kanske är bättre att köpa 2 helt separata 8 kärriga dator som kör sina egna program.

Det är just detta som är det stora problemet med processorer med väldigt många kärnor, vi teknikintresserade har inga som helst prooblem att lägga på laster som skulle behöva 16cores, men för att alla kärnor ska gå i 100% så krävs det övrig hårdvara därefter.

Jag ser mer användbar nytta av mer RAM här och tvivlar på att SSD skulle vara flaskhals.

Men visa gärna med exempel.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sAAb:

Jag ser mer användbar nytta av mer RAM här och tvivlar på att SSD skulle vara flaskhals.

Men visa gärna med exempel.

XCOPY C:\utils\* D:\Backup\utils /s /i
Beroende på vilka realtidskrav man har så flaskar en m.2 ssd disk. När det är 16 kärnor så blir det ofta en hel del hårddiskaktivitet.
Angående ramminnet så har du helt rätt, det krävs att man oftast har väldigt snabbt och väldigt mycket minne.

Så min poäng är ska man som vanlig privatperson köpa en 16core processor och verkligen utnyttja den för helt vanliga applikationer, bara det att man kör lite fler appar samtidigt än Agda 98 och Bertil 105 år, så krävs det extrem övrigt hårdvara.

Så 8 core Zen lär bli den processorn som vanliga datornördar har som ett bra val att köpa för deras laster.

Permalänk
Medlem

När kan man förvänta sig lite testresultat?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n: Ikväll när New Horizon-eventet hålls lär AMD visa upp benchmarks. För obereonde tester; Strax efter CES2017 då den ryktas lanseras.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Stoff3th3m4n:

När kan man förvänta sig lite testresultat?

Skrivet av Peking:

@Stoff3th3m4n: Ikväll när New Horizon-eventet hålls lär AMD visa upp benchmarks. För obereonde tester; Strax efter CES2017 då den ryktas lanseras.

Klockan 22:00 ikväll, vi får se vad som visas under evenemanget.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Skrivet av Jonssown:

Klockan 22:00 ikväll, vi får se vad som visas under evenemanget.

Ah tack. Ska bli spännande

Visa signatur