Permalänk

CPU kylare problem!!!

Igår bytte jag ut min intel stock kylare med en Cooler Master V8.
Innan jag installerade den nya kylaren spelade jag en match i CS:GO för att kontrollera vilka temps jag fick med intel kylaren. Den högsta temperaturen jag fick var 91 ° C och i genomsnitt 84 ° C. Jag har en Intel Core i7 4790K.
Jag använde RealTemp att kontrollera alla mina temps och på thermal status stod det att alla 4 kärnor var på "OK"

När jag senare ersatte kylare med Cooler Master V8 startade jag CS: GO igen och förväntade mig en stor förändring i temperaturen men till min besvikelse temp var den ännu högre. Efter typ 30sek stod det att två av mina kärnor var på "LOG" och några minuter senare så var två av kärnorna på "HOT" och temperaturen var i 95-100 ° C. Jag fick verkligen rädd och stänga av spelet omedelbart.

Jag förstår inte vad fel. När jag bytte kylare hoppades jag på att kunna överklocka min processor!

Edit: Tack till alla som hjälpte mig med mitt problem.
Har nu bara 50° C max när jag kör CS

Permalänk

Inget överblivet skydd i botten på kylaren? Gjorde själv det misstaget en gång i tiden.

Permalänk
Medlem

Torkade du av gamla kylpastan och applicera på ny innan du bytte kylare ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

@Xvinfajtr: Har du monterat kylaren rätt? Ta bilder och ladda upp Hur mycket (eller lite) TIM hade du på processorn innan du satte på den nya kylaren? Gjorde du rent efter den gamla först?

Permalänk

@delete_home_end: OMFG! Ja såklart.... känner mig jätte dum just nu

Permalänk
Skrivet av Xvinfajtr:

@delete_home_end: OMFG! Ja såklart.... känner mig jätte dum just nu

Du är långt ifrån ensam om att gjort detta