Bli bättre (Disponera tiden rätt)

Permalänk

Bli bättre (Disponera tiden rätt)

Tjenare!

Har nyligen tagit upp cs igen efter ett års uppehåll och tänkte bara kolla hur ni andra valt att disponera eran tid för att förbättra diverse saker in-game.

Har alltid varit supreme men spelar ofta med folk som är bättre än vad jag är och jag märker att jag presterar väldigt bra när jag spelar med samma gäng men får ofta höra att jag är FÖR defensiv och måste våga ta dueller oftare, problemet med det är att när jag väl då tar dueller så är det ofta det är aimet som sviker.

Vad och hur skulle ni lagt er tid? har småbarn hemma och spelar mellan 20.00-00.00 på kvällarna!

Nöta DM någon timme per kväll? Bara pracca? nöta aim maps? Vet att det inte finns några genvägar men tänkte bara kolla vad som möjligtvis skulle ge mest resultat då det bara är ett par timmars spelande kvällstid.

Tack på förhand!

Gott nytt år på er

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av beifeldtarn92:

Tjenare!

Har nyligen tagit upp cs igen efter ett års uppehåll och tänkte bara kolla hur ni andra valt att disponera eran tid för att förbättra diverse saker in-game.

Har alltid varit supreme men spelar ofta med folk som är bättre än vad jag är och jag märker att jag presterar väldigt bra när jag spelar med samma gäng men får ofta höra att jag är FÖR defensiv och måste våga ta dueller oftare, problemet med det är att när jag väl då tar dueller så är det ofta det är aimet som sviker.

Vad och hur skulle ni lagt er tid? har småbarn hemma och spelar mellan 20.00-00.00 på kvällarna!

Nöta DM någon timme per kväll? Bara pracca? nöta aim maps? Vet att det inte finns några genvägar men tänkte bara kolla vad som möjligtvis skulle ge mest resultat då det bara är ett par timmars spelande kvällstid.

Tack på förhand!

Gott nytt år på er

Spelar själv bara mm med ryssar då och då, alltså inget seriöst.
Men som med alla FPS så är väl en timmes uppvärmning mot bottar eller typ aim maps ett bra sätt att få upp aim och reaktionsförmåga.
Finns workshopmaps där det strömmar in bottar oavbrutet från alla håll och kanter vilket är bra för att mjuka upp aim och träna aim, sen är väl typ aim maps bra för reaktionen.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Skrivet av Jaeger90:

Spelar själv bara mm med ryssar då och då, alltså inget seriöst.
Men som med alla FPS så är väl en timmes uppvärmning mot bottar eller typ aim maps ett bra sätt att få upp aim och reaktionsförmåga.
Finns workshopmaps där det strömmar in bottar oavbrutet från alla håll och kanter vilket är bra för att mjuka upp aim och träna aim, sen är väl typ aim maps bra för reaktionen.

Har du något namn på en liknande map från workshops där bottar exempelvis springer mot dig? eller runt omkring dig? Har kört en där dom rör sig fram och tillbaka då man står i ett bås, funkat bra för att värma upp. Hehe i feel ya, lirar mestadels på faceit men blir en del MM men aldrig solo chansen att hamna med hjärndöda ryssar är alldeles för stor ^^,

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av beifeldtarn92:

Har du något namn på en liknande map från workshops där bottar exempelvis springer mot dig? eller runt omkring dig? Har kört en där dom rör sig fram och tillbaka då man står i ett bås, funkat bra för att värma upp. Hehe i feel ya, lirar mestadels på faceit men blir en del MM men aldrig solo chansen att hamna med hjärndöda ryssar är alldeles för stor ^^,

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?l=swedish...

Kan varmt rekommendera denna map. 10-15 minuter om dagen typ, eller som uppvärmning. Kör deagle och fokusera på att dels följa en bot i taget med siktet en stund (ett par sekunder), sen skjut endast ett skott per bot, fokusera på att få one deags. Poängen är alltså att inte hålla på och spamma/spraya på botarna utan lugnt och metodiskt "tracea" eller "tracka" dem med siktet. Finns inget som förbättrar aimet så mycket som det, i mitt tycke. Kan ju skriva "god" i konsolen om du vill röra dig runt på den där platån man står på i mitten (annars hoppar de fram och knivar dig).

Sen är ju aim_botz en klassiker

Lycka till

Permalänk
Medlem

Nöt DM några timmar per kväll skulle jag säga om du vill träna aim. Rotera vapen du vill träna på, dvs en map med AK, en map med M4/colt, en med AWP (om du vill kunna den), kanske en map med bara glock/usp osv. Försök spela de som om du spelade på riktigt, dvs inte bara springa in och spraya. Crosshair placement alltid, "anfall" från vinklar du normal skulle använda. Dvs är det D2 och du kommer från A mot korta, håll dig mot den sidan väggen du normalt skulle om du var CT och skulle gå korta.

Du kommer träna mycket på ljudet då med eftersom stor del av aimandet hjälps av att veta exakt var alla är. Ett step skall vara tillräckligt för att veta var de är och då är det sannolikhetskalkylering för att förutspå var de kommer och vara redo.

Permalänk
Medlem

Skulle säga DM o mot bottar, jag gör oftast såhär.

första jag gör är att dra igång en bana som heter aim_botz
stänger alla "väggar" förutom en satt alla bottar finns framför mig på skärmen.
dödar 200-250 st med ak, HS då förstås. Sen 200-250 med m4a.
när du dödar dessa, försök då att döda dom så fort du kan, "flica" alltså försökt att rycka siktet samt trycka av precis när du känner att siktat är på huvudet. variera, o nöt på bara. även fast de känns lite långtråkigt så blir de bättre du får ju trotsallt en känsla av hur mycket du behöver röra armen/handen för att flytta siktet rätt, ge de några dagar!

sen stänger jag av kev o armor o kör lite pistol, antingen p2k eller USP.

de som är väldigt viktigt med att få bra aim är att hitta en sens som du känner att de känns rätt, inte för hög inte för låg. sen kör du med den! försök få upp muskelminne.

Lycka till och kom ihåg! övning ger färdighet

Visa signatur

||Xigmatek Elysium ||Intel i7 3770k @ stock || Noctua nh-u12p||MSI ASRock Xtreme4||12 gb Corsair Dominator 1600mhz DDR3 || Radeon R9 280X Toxic || A-DATA SP900 64GB ||Seagate Barracuda 1TB x 2 || Plexgear 700W || Logitech G710+ || Steelseries sensei || Creative Falat1ty ||