Vilket är det sämsta spelet någonsin?

Permalänk
Medlem

Onechanbara: Bikini Samurai Squad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tpett:

Star Wars Episode 1 The Phantom Menace.

I was young once.

Ung och dum....

https://www.youtube.com/watch?v=Vi2Ki54jlCg

Klippet ovan säger nog. That voice acting. Och ja, jag klarade ut det. Tre gånger......

Skämtar du, eller? Det spelet var ju kung!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd

Det spel som fått mig mest besviken är dragons lair på snes och var rätt dyrt som man köpte för sina ihopsamlade pengar och tänker det är lite castlevania/rpg liknande men är inte annat än horribelt dåligt spel med kontroll som suger och allt är dåligt med det även för sin tid var det uselt och inte nog med det så är spelet svårt utav helvete och är en av mina traumatiska barndoms upplevelser

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

MS-Röj? Nej, vet ej faktiskt. Man har ju spelat så många spel och en hel del var inte så kul faktiskt. Dock "det sämsta spelet någonsin", är svårt att sätta fingret på. Testade på Star Wars TOR ett par år sedan och det var inte så värst kul... och jag gillar verkligen Star Wars.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Campaigner:

Sämsta jag lirat (och köpt, TYVÄRR!) är nog Double Dragon V. Fighting med 1v1 precis som Street Fighter II fast DD V var verkligen värdelöst. Så jääkla dåligt!
De andra delarna var mästerverk så då trodde man ju att del 5 också skulle vara det....
Det var 749:- rakt ut genom fönstret....

Blir riktigt förvånad när jag ser detta. Jag lirar det o gillar det. Känns som ett "evighetsspel" då det är en så stor värld o finns så mycket att göra.
Kör man dessutom tufft som jag att bara spara på sparningsstationer så blire jääkla svårt!

Du har rätt i att datormotståndet är irriterande. Känns som krypskyttsvapen är helt överlägsna.

Fast användaren har ju en hel del poänger, även om jag inte räknar det som i närheten av botten. De eviga vägspärrarna som respawnar fort som fan gjorde spelet drygt vid längre spelsessioner. Hade de tagit lite mer tid på sig att respawna så hade mycket av frustrationen försvunnit. Iofs tyckte jag att det balanserades rätt väl när man fick tag på jeepen med granatkastare. Bara byta position i fordonet och skjuta tills det tystnar och fortsätta åka.

Sedan minns jag att shotguns var bland de drygare vapensorterna att attackeras av. De kunde träffa oavsett avstånd och hade löjligt bra precision även på flera hundra meter.

Intressant val av plats och story med, Afrika i inbördeskrig och de problem som uppstår är inte något vi ser alltför ofta. Och det gav en grund för Far Cry 3 och framåt att bygga vidare på med, i mitt tycke, riktigt bra resultat.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 och Skyrims skriptade dialoger är högt uppe men sämst är nog FlatOut: Ultimate Carnage av Team6 Game Studios

Permalänk
Medlem

Det måste ändå vara "Bad Rats"...
http://store.steampowered.com/app/34900/

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme | Intel i7 5820k @3.3 GHz | Crucial Ballistix Sports 16 GB 2X8 | Asus GeForce GTX 460 v2 | Phanteks Enthoo Luxe | Samsung 840 EVO | Seagate Barracuda 2TB | NZXT Kraken X61 | EVGA SuperNova 750 W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Såg den där nyheten när den kom, snacka om fynd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Vet att många kommer förvånas, men det sämsta spel jag spelat, blir Far Cry 2.

Jättevackert spel till utseendet, men det säkert tråkigaste mest enformiga spel jag spelat.
Storyn, helt värdelös med uppdrag dom lagt till bara för att. Alla uppdrag var samma sak. Åk till punkt ett, aktivera/hämta nåt, åk till punkt två och rapportera/lämna vad du hämtade, eller det alternativa uppdraget din "kompis" (generisk karaktär utan nån intressant story som helt saknar personlighet) ger dig. Åk till punkt 1, aktivera/hämta saken, åk till punkt två, förstör nåt, åk till punkt 3 och rädda din kompis som ALLTID hamnat i trubbel.

Inte blir det bättre av att fienderna är supermänniskor med extrem hörsel, syn och luktsinne, du kan gömma dig bakom en kulle, aldrig visat dig, men en kille med en mortar vet att du är där och kommer skjuta på dig.

Lägg till också att du fått Malaria som innebär att du måste äta piller. Du blir aldrig av med malarian och den kommer lite närsom, men den är absolut inget annat än ett irritationsmoment, dom har t.o.m sett till så att din pillerburk är bottenlös, för pillrena tar aldrig slut. Ingen utmaning alls med malarian, men fy satan så irriterande.

Nej, Far Cry 1, 3 och 4 (även primal) är helt toppen. Far Cry 2 är nåt enformigt generisk skit som är det sämsta jag spelat. Någonsin.

Definitivt ett spel jag ville tycka om men som fick mig att hata vad sin kunde vara ett bra spel... Pillerburken vapen som konstant gick sönder ak47 kan knappt gå sönder irl men de ramlade isär hela jäkla tiden fiender autorespawnade så fort man gick över ett osynligt sträck och repetitivt... var bered på något liknande för FC3 men jösses vad mycket bättre, inte perfekt men ändå så mycket roligare

Har säkert spelat sämre spel men jag glömmer de tråkiga så fort som möjligt... Och FC2 hade en hel del hopp till, Mighty Nr. 9 är väl ett liknande exempel på lovade runt och höll tunt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonten:

Star wars battlefront (2015) måste vart det skitigaste EA spelet någonsin. De kunde ha lika gärna döpt det till "Battlefield but in Star wars skin" Fy vad man ångrar att man har köpt det efter några timmars spelande.

Det var mycket besvikelse i spelet men Battlefront 2015 är mindre likt Battlefield än vad dom första Battlefront var, ganska tröttsamt att höra att det ska vara ett "BF4 med starwars skin".

Permalänk
Medlem

Operatin Flashpoint: Dragon Rising

Jag grät! FZ gav det 5/5

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Slår till med tre modernare spel, som dessutom är "populära"

Fallout Las Vegas, gav det ungefär 2h, men blev tokig på spelmekaniken, både vid fighter med "monster" men även dialoger och uppdragsupplägg, blev en omedelbar avinstallation, (och då har jag ändå lagt ner åtskilliga timmar på både Oblivion och Skyrim)
enorm besvikelse och förvåning att det fungerade så dåligt för mig.

Metro 2033
Spelmekanik även där, vet inte varför det inte fungerade för mig alls, 30 minuter av besvikelse och frustration.

samt Dirt Showdown som jag upplevde som otroligt meningslöst, jag trivdes fint med de tidigare NFS spelen och deras arkadkänsla, men Showdown var under all kritik.

---
Sjukt nog, de tre spel i steambiblioteket jag önskar att jag hade fått pengarna tillbaka för.

ps, Duke Nukem forever...

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Datanisse:

Jag grät! FZ gav det 5/5

Hehe, FZ ja...
Och håller med om det omdömmet, 2/5 hade passat där med.

Jag slutade ta de seriöst efter recensionerna av Far Cry 2 släpptes. De var väldigt optimistika i förhandstitten ett par månader innan lanseringen: http://www.fz.se/artiklar/forhandstitt/20080531/ubidays-2008-...

Och även i en ny alldeles innan lanseringen: http://www.fz.se/artiklar/forhandstitt/20080820/far-cry-2/

Recensionen verkar vara borta idag men deras betyg är synligt. 2/5. Lite så jag undrar vad för kod de testade två månader innan lanseringen, en väldigt tidig alpha av Far Cry 3? Vägspärrarna tycks ha saknats iallafall.

Edit: Hittade recensionen: http://www.fz.se/artiklar/20081030/far-cry-2/

Permalänk
Medlem

The Settlers II: 10th Anniversary

Det finns många extremt dåliga spel, har spelat många extremt dåliga spel. Settlers II är dock det enda utan något som helst syfte eller underhållningsvärde, så makalöst dåligt att det än idag står sig som det enda spelet som fått mig att somna av tristess (bokstavligt talat).

Permalänk
Medlem

LoL och Dota2 är det sämsta skiten jag någonsin spelat. Folk lovordar båda men det spelar ingen roll hur många gånger jag försökt, samma banor och samma tråkiga upplägg. Urvalet av karaktärer lockar mig inte, de är bara ett gäng styrbara spelpjäser som spammar abilities. Den enda nyttan jag ser i spel som dessa är att grinda som fan och börja vinna pengar. Jag vill nog behålla mitt riktiga jobb dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Skämtar du, eller? Det spelet var ju kung!

Håller med!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Jag grät! FZ gav det 5/5

Jepp. Skitspel. Speciellt när operation flashpoint var ett av de bästa spelen jag spelat.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem

Fallout 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

LoL och Dota2 är det sämsta skiten jag någonsin spelat. Folk lovordar båda men det spelar ingen roll hur många gånger jag försökt, samma banor och samma tråkiga upplägg. Urvalet av karaktärer lockar mig inte, de är bara ett gäng styrbara spelpjäser som spammar abilities. Den enda nyttan jag ser i spel som dessa är att grinda som fan och börja vinna pengar. Jag vill nog behålla mitt riktiga jobb dock...

Med den logiken blir inte mycket roligt. It's not the game, it's you.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Svårt.. Mycket skitspel men jag minns särskilt Soldier Of Fortune 3 samt det jävla katana.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Med den logiken blir inte mycket roligt. It's not the game, it's you.

Du har många inlägg att citera om du följer ditt eget råd. Alla personer i tråden kan ha fel och alla spel kan vara bra - Alla personer kan ha rätt och alla spel kan vara dåliga.

Du får acceptera att vi inte kommer att lovorda de spel som du anser bra, av den anledningen har jag låtit bli att citera alla spel-åsikter i denna tråd och framföra min egen som trots allt är sanningsbaserad. Spelen vi talar om baserar sig på "samma stuk" om och om igen. Det är tyvärr bara så spelen är designade, folk får tycka om det om de vill men jag kommer inte att göra det.

Permalänk
Avstängd

Dragon's Lair till C64.

Blev så satans jävla besviken som 6-åring. Man hade sett lite tecknat och en arkadversion av det och kartongen är ju jättefin. Spelet är en enda lång QTE med helt omöjliga begränsningar.

C64:

Laserdisc:

C64 foto:

Ja, instruktioner! Kom sällan förbi andra sekvensen i spelet och musiken hemsöker mig fortfarande.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chipw00t:

Dragon's Lair till C64.

Blev så satans jävla besviken som 6-åring. Man hade sett lite tecknat och en arkadversion av det och kartongen är ju jättefin. Spelet är en enda lång QTE med helt omöjliga begränsningar.

C64:

https://www.youtube.com/watch?v=gXWsyXRMCQI

Laserdisc:

https://www.youtube.com/watch?v=i6em4GRiRY0

C64 foto:

http://i.imgur.com/mn9qbfd.jpg

Ja, instruktioner! Kom sällan förbi andra sekvensen i spelet och musiken hemsöker mig fortfarande.

Mycket intressant val! Själv har jag inte testat dragons lair på c64.
Det spelet jag tänkte ta upp var istället dragons lair på nes, haha. Detta spel fanns i min ägo under hela 90talet.
Onekligen strået vassare grafiskt, men med världens mest otighta kontoll (alltså verkligen) blev första banan en mardröm som jag sällan klarade och andra banan var totalt omöjlig.
Ugh!

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Avstängd

Ja, tack för att du påminde mig @Söderbäck. Världens slappaste kontroller.

Läste inte ens tråden före jag postade men många har valt Dragon's Lair tydligen.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chipw00t:

Ja, tack för att du påminde mig @Söderbäck. Världens slappaste kontroller.

Läste inte ens tråden före jag postade men många har valt Dragon's Lair tydligen.

Jaha! Har inte heller läst tråden riktigt så jag missade också detta :).
Oh the horrid memories!

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

@Navicula: Det kanske är det som gör den här tråden lite rolig, man kan diskutera lite också. Det finns ju spel som är easy to learn och hard to master, de flesta moba faller dock under kategorin hard to learn och hard to master.

ONT så tyckte mitt 4 åriga jag att flight simulator 98 var uselt.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Duke Nukem 3D

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Om man ska lägga nivån på något med en seriös tillverkning som inte är rena asset flips, så får det nog bli X:Rebirth.

De ska tydligen ha patchats en del sen jag var där senast vid lansering, men har inte så stor lust att undersöka saken närmare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Dragon's Lair till C64.

C64:

https://www.youtube.com/watch?v=gXWsyXRMCQI

Laserdisc:

https://www.youtube.com/watch?v=i6em4GRiRY0

C64 foto:

http://i.imgur.com/mn9qbfd.jpg

Minns att jag spelade det till nes, upplevelsen var hemsk verkligen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Samtliga NHL 2000(?)-2009 för PC gör sig bra nomineringar. Det handlade om flera års rip-off, innan man spikade igen kistan.

Medan EA (Kanada) aktivt utvecklade konsol varianterna (Xbox 360 och Playstation 2/3 portarna t.ex.) under dessa år. Las PC varianten ut på någon annan (t.ex. HB Studios) som ärvde och fortsatte byggde på nostalgiska Playstation 1 motorn/spelet/källkoden etc. Det enda som uppdaterades var att man bytte ut menybilderna, spelarnamnen och avtalade nya soundtracks. Hela denna minimala utvecklingen skedde säkert på en veckas mantid per release/år.

Ändå krängde man spelen till fullt pris i butik. Inte konstigt att försäljningarna sjönk och folk tröttnade på tramsandet.