Köpråd: Headset eller Hörlurar + mic

Permalänk
Medlem

Köpråd: Headset eller Hörlurar + mic

Jag tänkte beställa ett Astro A50 men funderar på om jag skulle köpa mig en Blue Yeti och hörlurar utan mic på istället. Folk påstår att man tjänar så mycket mer på det men jag har inte en aning om hur allt det där med ljud funkar. Kan väl slänga en budget på 3500kr för hörlurarna. Det viktigaste är att det funkar bra med FPS spel, musik och filmer.

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem

Rent generellt så tror jag att headset vs headphones+mic är lite samma som att bygga sin egen dator eller köpa förbyggd, det är lite av en entusiastgrej. Vissa vill pula med allt och andra vill bara att det ska fungera.

Fördelen med ett headset är att det bara är att koppla in, tuta och köra medan du får pilla och hålla på om du köper mikrofonen separat. Är du osäker rekommenderar jag ett headset, har du specifika anledningar till att dela upp dem kan du gärna dela med dig av dem då det är dessa som imo avgör om man ska eller inte ska.

Permalänk
Medlem

Min specifika anledning är väl att jag vill få ut så mycket som möjligt för pengarna jag ska lägga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem

Jag kör seperat, både mic och hörlurar är riktigt bra på sin grej. Sen att det ser betydligt snyggare ut också gör ju inte saken fel!

Hörlur Phillips X2:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2792577

Mic AT 2020USB:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2345635

Permalänk

Jag kör också separat, och på så vis får det bästa av två världar.

Fidelio X2 + Blue Yeti.

Haltar dock lite på ett ben och saknar ett bra ljudkort vilket blir det nästa. Sedan är jag 110% nöjd

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Detta har jag också grubblat på de senaste dagarna. Allt som har gaming i sig sägs vara dyrare än vad det smakar så efter mycket efterforskning slutade det med att jag köpte en Philips Fidelio X2 på Elgiganten då de är såpass billiga just nu (1111:-) samt en modmic.

Ingen aning om jag kan rekommendera Yetin då jag själv aldrig testat den men folk påstår att en mikrofon som står på datorbordet kan ta upp både tangentbordets och musens klickningar.

Permalänk
Medlem

Som sagt, X2:orna är nästan gratis på Elgiganten nu! Stört bra hörlur för pengarna!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av ephex:

Detta har jag också grubblat på de senaste dagarna. Allt som har gaming i sig sägs vara dyrare än vad det smakar så efter mycket efterforskning slutade det med att jag köpte en Philips Fidelio X2 på Elgiganten då de är såpass billiga just nu (1111:-) samt en modmic.

Ingen aning om jag kan rekommendera Yetin då jag själv aldrig testat den men folk påstår att en mikrofon som står på datorbordet kan ta upp både tangentbordets och musens klickningar.

Jag har min på en arm (vilket jag i så fall verkligen rekommenderar), men kan inte påstå att vännerna någonsin klagade på det innan jag skaffade armen. Men jag kör i regel med push-to-talk ändå

Annars ska ju Mod mic som sagt vara riktigt bra.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Annars är V-Moda Boompro perfekt till Philips X1/X2. Slipper man att ha flera kablar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

X2:an verkar extremt prisvärd och speciellt när så många av er var nöjda. Detta kanske låter fjantigt men jag tänkte mig något dyrare ^^ har en budget på 3500 för bara hörlurarna. Kommer missa mellandagsrean tyvärr då jag ska klämma in allt närmare min löning som är 15:e

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythzs:

X2:an verkar extremt prisvärd och speciellt när så många av er var nöjda. Detta kanske låter fjantigt men jag tänkte mig något dyrare ^^ har en budget på 3500 för bara hörlurarna. Kommer missa mellandagsrean tyvärr då jag ska klämma in allt närmare min löning som är 15:e

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle vilja säga att även om lurarna kostar dubbelt eller mer så står sig X2 högt i kurs...men det är kanske bara jag.

Permalänk
Medlem

Det kan jag tänka mig men är villig att lägga "mycket" extra för att få ut lite mer ljud om det går ihop sig x2:an har ingen storebror eller dylikt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem

en bra hörlurförstärkare och sen ett par fostex t50rp mk3 med shure 1540 pads och en modmic. du kommer inte bli missnöjd.

Skickades från m.sweclockers.com