Asus Notebook UX32L startar ej, hjälp!?

Permalänk
Medlem

Asus Notebook UX32L startar ej, hjälp!?

Tja!
Tjejens notebook vill helt plötsligt inte starta. Den fungerade felfritt senast igår kväll. Den är ca 2 år "gammal".. när jag trycker igång den som vanligt så lyser enbart powerknappen vitt men inget händer och datorn går inte igång.. sätter jag i laddsladden så lyser batterilampan orange, minns inte om den ska göra det eller inte.. men som sagt, datorn är helt död. Någon som har någon idé vad det kan vara för fel eller vad man kan göra åt detta?

Tacksam för hjälp!

Mvh Davve

Permalänk
Medlem

Hej Xdavvex!

Har du testat med att bryta strömmen till datorn totalt? ser att datorn har en laddare och ett batteri som är monterat fast inne i datorn utan någon accesslucka.
Eftersom datorn är utanför garantitid skulle jag testa att öppna datorn, koppla ifrån batteriet från moderkortet, trycka på power-knappen utan batteriet påkopplat och utan AC adapter i ca 30-40 sec, sedan montera tillbaka batteriet, och i med AC adaptern.

Då bör du tömma moderkortet på den ström som ligger kvar i systemet, om det fortfarande inte skulle fungera chansar jag mer mot ett hårdvarufel än att det "låst" sig, då behövs djupare felsökning.

Väl mött!

//RikiRu

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk
Medlem

@Rikiru: ja, det har vi testat men jag får testa att öppna datorn och göra det du skrev och hoppas att det löser sig
Tack för ditt svar!

Mvh David