Permalänk

Problem med Dlink Dl 604 :(

Det är så att jag nyss har köpt en Dlink Dl 604. Mitt problem är att jag inte kan komma in på webinstallationen. Jag skriver admin och inget lösen fasst kommer inte in iallafall. Sen ibland när man ska försöka logga in på routen står det Busy i Internet Explorer.
Jag använder Windows XP Pro
Ha de bra

Visa signatur

Chieftec Dragon Medium Tower Blå, MSI MS-694T Moderkort, Intel Pentium III 1.4 GHz, Original SDRAM PC133 512MB, Maxtor 120GB 8MB, Gainward AGP GeForce3 Ti/500TV 128MB, Creative Soundblaster Audigy 2

Permalänk

Re: Problem med Dlink Dl 604 :(

Tjenare!
Du har alltså aldrig kommit in? Bara till Login Rutan?

Har du Javascript på?

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Asus P6TD DELUXE | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 6gb 1600MHz Triple Channel | Corsair HX 850W 80+ | XFX Radeon HD 5870 x2 | SSD Intel X25-M 80GB G2 SATA | 500GB Western Digital Caviar | Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

har exakt samma problem jag har läst manualen åt min Dlink DI614+ och då står det samma sak om att man ska skriva admin och sånt

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk

DI-604

Använder ni båda XP Pro?.

Som vanligt ska man ju stänga av alla Brandväggar du har installerade, även XP's inbyggda brandvägg kan vara bra att stänga ner (på alla burkar). Om du inte gjort det, så testa. Kan vara det som spökar.
Återställ även alla Internet Inställningar i Internet Explorer till (Default).
Kolla också Internet Inställningar --> Anslutningar --> Lan Settings --> Under Local Area Network Settings kolla så ingen ruta är ifylld, om så är fallet ta bort dom och klicka på Apply

Kolla också vad din dator har för ip adress som du ska använda för att ställa in Routern med. Routern har väl 192.168.0.1 om jag inte har fel, och det ska då alltså vara datorns Ip också 192.168.0.xx. Testa också en annan Port på Routern.

Lycka till

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Asus P6TD DELUXE | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 6gb 1600MHz Triple Channel | Corsair HX 850W 80+ | XFX Radeon HD 5870 x2 | SSD Intel X25-M 80GB G2 SATA | 500GB Western Digital Caviar | Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Hände en gång, det var bara att rycka kabeln till routern för att sedan sätta i den igen.

Permalänk
Medlem

jag kör xp home och jag har redan testat att ryck ur sladar och sånt och jag har redan stängt av xp:s brandvägg men det funkede inte heller

Permalänk
Medlem

hade samma problem.. funkade inte i internet Explorer.. men det funkade däremot i netscape.. ladda hem netscape o gå in genom det!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

det funka för mig när jag ställde in på "erhåll ip autpmatiskt"

Visa signatur

Vis man sa: "Att slåss för att få fred är som att knulla för att bli oskuld"

Permalänk
Medlem

ingenting funkar jag har testat med netscape och "erhåll ip autpmatiskt" me inget funkar HJÄLP MIG!!!