AMD presenterar grafikarkitekturen Vega med Next-Generation Compute Unit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Lol, varför inte bara skjuta fram lanseringen till 2018 när de ändå håller på.
Börjar bli löjligt, deras egna "roadmap" var slutet av 2016 och ryktet var hösten 16.
Kan jag lika gärna vänta på Nvidias nya GPUer också, prata om att ligga en generation efter.
Vad ska de göra då? Lansera sin nya Fury X extreme edition mot gtx 1150 Ti?

Förr låg AMD alltid före Nvidia och Nvidia lanserade ett lite bättre kort någon månad senare.
AMD stal Nvidias plan men missade målet och släpper ett snäppet sämre kort ett år senare.

När låg Vega för 2016 på en roadmap? Första roadmapen med Vega kom för ca 10 månader sen och redan då stod det 2017:

https://www.google.se/amp/arstechnica.com/gadgets/2016/03/amd...

Skickades från m.sweclockers.com

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PalmiNio:

När låg Vega för 2016 på en roadmap? Första roadmapen med Vega kom för ca 10 månader sen och redan då stod det 2017:

https://www.google.se/amp/arstechnica.com/gadgets/2016/03/amd...

Skickades från m.sweclockers.com

Den enda "Källa" jag hittar för att Vega skulle komma ut 2016 var ett rykte från wccftech. Alla roadmaps säger 2017.

http://wccftech.com/amd-vega-10-4096-gcn/

Däremot hittar jag den här som pekar på (baserad på intervallerna på X axeln) att Volta egentligen skulle komma ut 2016. Observera att Pascal inte ens finns med på denna..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalmiNio:

När låg Vega för 2016 på en roadmap? Första roadmapen med Vega kom för ca 10 månader sen och redan då stod det 2017:

https://www.google.se/amp/arstechnica.com/gadgets/2016/03/amd...

Skickades från m.sweclockers.com

Slutet av 2016 skrev jag.
För mig är pluppen över "slutet" av 2016 och ryktet var hösten, dock ett rykte.

§1-1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ramlösa:

Slutet av 2016 skrev jag.
För mig är pluppen över "slutet" av 2016 och ryktet var hösten, dock ett rykte.

Du påstod att det var enligt deras egna roadmap. Vilket visade sig inte stämma alls. Varför försöker du förneka det du påstod?

Skrivet av ramlösa:

Lol, varför inte bara skjuta fram lanseringen till 2018 när de ändå håller på.
Börjar bli löjligt, deras egna "roadmap" var slutet av 2016 och ryktet var hösten 16.
Kan jag lika gärna vänta på Nvidias nya GPUer också, prata om att ligga en generation efter.
Vad ska de göra då? Lansera sin nya Fury X extreme edition mot gtx 1150 Ti?

Förr låg AMD alltid före Nvidia och Nvidia lanserade ett lite bättre kort någon månad senare.
AMD stal Nvidias plan men missade målet och släpper ett snäppet sämre kort ett år senare.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Ok må vara sant, men glöm inte att prestandan har gått upp 4-8% efter launch och testerna du hänvisar till.
http://www.sweclockers.com/nyhet/23047-amd-introducerar-radeo...

Enligt AMD själva kanske. Verkar som att swec har för mkt att göra för att göra en snabbtest men enligt guru3d så är ökningen blott 2-3%.

http://www.guru3d.com/articles_pages/radeon_crimson_driver_de...

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Nej, läste du ens vad jag skrev????..??? AMD har inget i närheten av ett 1070, och 1070 är för 4.5-5k i "entusiastsegmenten".
På Steam finns det fler 1080 kort än 480, läs det igen men sakta "fler 1080 kort än 480"
Läs sakta igen så du inte missar något, det finns fler 980 ti än 480 kort, nu ännu lite saktare så du inte missar något. " fler 980ti än 480".

Så om du fortfarande har missat något, det finns nästan 4ggr så många 1070 som 480 på Steam.
1070 är definitivt i entusiastsegmentet, kostar kortet dubbelt så mycket som en konsol är det entusiast hårdvara.

Säkrast att satsa på? Vad skulle du lansera för kort om det populäraste kortet på Steam var 970?
Ett kort som är några procent bättre eller ett kort som 970 folk faktiskt vill uppgradera till som 1070?

Vem tror du genererade mest pengar "vinst" AMDs 480 eller Nvidias 1080?

Något har AMD lyckats med oavsett då de tagit tillbak 10% marknadsandel från nVidia trots en frånvaro med nya kort på high-end sidan.

nVidia har trots allt skeppat mindre kort både Q2 och Q3 mot samma perioder 2015.

Så steam hardware survey visar inte direkt hela bilden som du själv vekar vilja hävda. Den är ju trots allt optional för användarna av Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du påstod att det var enligt deras egna roadmap. Vilket visade sig inte stämma alls. Varför försöker du förneka det du påstod?

"Lol, varför inte bara skjuta fram lanseringen till 2018 när de ändå håller på.
Börjar bli löjligt, deras egna "roadmap" var slutet av 2016 och ryktet var hösten 16."

Slutet av 2016 står det ovan och rykte hösten 16? Vad är det jag förnekar?
Ryktet var hösten och roadmapen visade slutet av 2016 början 2017?
Var så jag tolkade den iallafall och stämmer ganska bra på andra AMD lanseringar, papperslansering vid årskiftet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Slutet av 2016 skrev jag.
För mig är pluppen över "slutet" av 2016 och ryktet var hösten, dock ett rykte.

"Börjar bli löjligt, deras egna "roadmap" var slutet av 2016 och ryktet var hösten 16."

AMD själva, vilket sjukt nog är den källa som är avgörande, har aldrig sagt slutet 2016.

Hur du vill tolka "pluppen" kan ju inte jag göra något åt men man KAN ju försöka läsa artiklarna i samband med roadmapsen som berättar 2017. Men det kan vara för mycket text....

De som läser om HBM2 nyheter har dessutom kunnat följa att 2016 skulle bli högst osannolikt att vara året med GPUs + HBM2 för konsumenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

"Lol, varför inte bara skjuta fram lanseringen till 2018 när de ändå håller på.
Börjar bli löjligt, deras egna "roadmap" var slutet av 2016 och ryktet var hösten 16."

Slutet av 2016 står det ovan och rykte hösten 16? Vad är det jag förnekar?
Ryktet var hösten och roadmapen visade slutet av 2016 början 2017?
Var så jag tolkade den iallafall och stämmer ganska bra på andra AMD lanseringar, papperslansering vid årskiftet.

Roadmapen som AMD gått ut med är 2017, snälla läs saker först och inte bara "tolka"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Om detta dröjer många månader så måste de ju upp i GTX 2080-prestanda för att vara med i leken, och det är nog omöjligt, alltså är det kört för AMD, visst säljer säkert deras mellanklasskort men, come on!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Inte säkert dom väljer släppa framåt sommaren, kan lika gärna vara en dimmridå för de gröna.

Om 1080 TI skulle komma tredje kvartalet så har dem tid, men förstår frustrationen för dem som är sugna nu.

Viktigast för AMD är mer DX12/Vulcan titlar och tester där olika benchmakers listar spel i benchmarks efter prestation i sin fördelaktigaste stödda API och inte släppa alla API tester för sig som här är korten i DX11 här i DX12 osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Om detta dröjer många månader så måste de ju upp i GTX 2080-prestanda för att vara med i leken, och det är nog omöjligt, alltså är det kört för AMD, visst säljer säkert deras mellanklasskort men, come on!

Sant, så sant...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Om detta dröjer många månader så måste de ju upp i GTX 2080-prestanda för att vara med i leken, och det är nog omöjligt, alltså är det kört för AMD, visst säljer säkert deras mellanklasskort men, come on!

Frågan är dock när och hur mycket en Pascal refresh ger.

Att ett 1080TI kommer ut kring VEGA är nog givet.

Sen vet jag inte vad du menar med kört? Bara via budgetsegmenten har de tagit tillbaka 10%.

De kanske inte tar hem kungakronan men om de lyckas med att komma över 1080 så är de iaf med där uppe till skillnad från idag vilket lär pressa priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag försöker hitta information över hur AMD har gett ut falska uppgifter om fx-serien där den bland annat påstås ska klå Sandy Bridge. Alltså inte bara lösa rykten då. Är det någon som kan länka? Det som jag hittar handlar bara om att AMD stäms för falsk marknadsföring över att dom kallar den 8-kärnig.

Vet inte riktigt om det här passar in på "klå Sandy Bridge", men jag hittade det här som pekar lite grann åt vad AMD försökte med sin FX-serie, citatet är från början ( ca 9 rader ner ) av texten:

"AMD didn’t even bother to shoot for the Core i7 2600K or above. Instead, the top-of-the-line FX chip is the MSRP $245 FX-8150, which takes direct aim at the $216 i5-2500K."

Källa: http://www.hardcoreware.net/amd-vs-intel-bulldozer-vs-sandy-b...

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Digital fyndjägare

Att AMD ljuger eller inte ljuger om saker och ting får folk själva tro hur de vill om. Jag tänker att alla företag vrider på sanningen för att sälja sina produkter idag. Idag är det mer en principsak att företag skall och får "ljuga men på rätt sätt". Förr var det annorlunda, saker och ting gjordes för att användas länge och inte för att slängas. Idag kastar människor allt för mycket och girigheten på att ha allt det senaste ses även det som en princip. Låt AMD få göra hur de vill och köp det ni anser era pengar och behov räcker för och till. Detsamma gäller Nvidia samt andra företag.

Vad är detta tror ni, sanning eller osanning...
(AMD avslöjar Radeon RX 490, Rykte: AMD tidigarelägger Vega)
http://www.sweclockers.com/nyhet/22330-amd-avslojar-radeon-rx...
http://www.sweclockers.com/nyhet/22108-rykte-amd-tidigarelagg...

Om bilderna/texterna är gjorda av någon "schomme" på AMD eller inte vet jag inget om, men detta har enligt de som vet varit ute på AMD's hemsidor.

Min egna uppfattning på det hela är att de såklart försöker hejda folk att köpa konkurrenternas produkter samtidigt som de vill sälja mer av sina produkter vare sig det gäller det ena eller det andra företaget. Jag vill se fler företag som tillverkar GPU'r samt CPU'r. Bara då kommer vi "alla" (förutom ett par enstaka FANS) bli nöjda och kan välja och vraka det som passar oss utan att tänka på priset.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Där ser man. Mest syntetiska tester..

De är ju inte falska påståenden. Det är ju scenarion där AMDs processorer får använda sina muskler.. problemet är att det är väldigt specifika scenarion som sällan kan representera riktiga spelscenarion.

Inte falska men rätt missvisande om man bara visar sådana tester så ser det väldigt bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av molliz:

Det är ju jättefint med alla snygga bilder och lovord men vi behöver VERKLIGA tester nu

Det vi vet är att dom är bra på Photoshop. xD

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Lika bra dom inte visade nå kort, Nu har inte Nvidia nått konkret att sikta på med 1080ti.
Nu kommer det ju inte komma då Nvidia hellre fortsätter sälja sina Gp102 som Titan Xp till fullpris o släpper 11-serien i år med fulla Gp102 som Titan xp "Black", 1080ti blir 1180 och Gp104 blir 1160/70.

För ni tror väll inte på fullaste allvar att Nvidia kastat de kretsat som inte duger till K6000 o Titans, de ligger o skräpar tills Amd har nått o sätta emot.

Måste vara skönt o handla av ett sånt företag, som har produkter att sälja men låter bli om de inte absolut måste...

För er som köpt första datorn i år har vartenda *ti kort varit en Titankrets utread efter Amd's lanseringar. Varför sälja nå nytt när man kan Rebranda nått man redan har på hyllan liksom..

Varför ska AMD gå ut med hur deras krets presterar ett halvår innan det finns i butik? Det är ju bara o visa Nvidia alla Ess man har och låta dem ta över som de vill. Hade vi fått prestandasiffror hade vi haft ett 1080ti som legat snäppre högre, för då hade Nvidia vetat att de legat på topp i år med, men nu blev det inte så, man får hoppas att det blir till AMD's fördel till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Inte falska men rätt missvisande om man bara visar sådana tester så ser det väldigt bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Inget som är ovanligt i företagsvärlden!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Lika bra dom inte visade nå kort, Nu har inte Nvidia nått konkret att sikta på med 1080ti.
Nu kommer det ju inte komma då Nvidia hellre fortsätter sälja sina Gp102 som Titan Xp till fullpris o släpper 11-serien i år med fulla Gp102 som Titan xp "Black", 1080ti blir 1180 och Gp104 blir 1160/70.

För ni tror väll inte på fullaste allvar att Nvidia kastat de kretsat som inte duger till K6000 o Titans, de ligger o skräpar tills Amd har nått o sätta emot.

Måste vara skönt o handla av ett sånt företag, som har produkter att sälja men låter bli om de inte absolut måste...

För er som köpt första datorn i år har vartenda *ti kort varit en Titankrets utread efter Amd's lanseringar. Varför sälja nå nytt när man kan Rebranda nått man redan har på hyllan liksom..

Varför ska AMD gå ut med hur deras krets presterar ett halvår innan det finns i butik? Det är ju bara o visa Nvidia alla Ess man har och låta dem ta över som de vill. Hade vi fått prestandasiffror hade vi haft ett 1080ti som legat snäppre högre, för då hade Nvidia vetat att de legat på topp i år med, men nu blev det inte så, man får hoppas att det blir till AMD's fördel till slut.

560Ti och 660Ti släpptes väl före första titan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Inget som är ovanligt i företagsvärlden!

Folk var nog mest chockade över att bulldozer var så mkt sämre på allt annat.
De flesta test siffror från företagen själva visa ofta rent av löjligt höga staplar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Folk var nog mest chockade över att bulldozer var så mkt sämre på allt annat.
De flesta test siffror från företagen själva visa ofta rent av löjligt höga staplar

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, 2% ser oftast ut som 20%.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Går rykte om att evga kanske kommer över till röda sidan också
http://www.bitsandchips.it/52-english-news/7886-rumor-evga-co...

Permalänk
Medlem

Det enda som spelar roll för en vettig spelande konsument är väl hur den presterar i förhållande till andra kort i samma prisklass när den släpps. Kring det vet vi ändå ganska lite (pris och faktisk spelprestanda) så chilla i båten nu.
Sen är det väl tyvärr så att många konsumenter inte är vettiga så huruvida korten säljer bra om det nu faller väl ut med pris/prestanda är en helt annan femma förstås

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

På tiden att de får tile based rasterization (även om de döpt om den)! Det är det här som gjort att nvidia varit så överlägset i dx9-dx11 titlar ett bra tag nu. Men nu kommer de tävla med samma förutsättningar. Nu finns det åtminstone en teoretisk chans att de blir bra

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är ganska säker på att jag har ett 20 år gammalt S3-grafikkort med Tile Based Rasterization i gömmorna, och min favoritkonsol Sega Dreamcast hade det 1998... så helt klart dags.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

Inte falska men rätt missvisande om man bara visar sådana tester så ser det väldigt bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte mer missvisande än det brukar se ut när ett företag vill få lite PR.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ramlösa:

Lol, igen har du svårt att läsa innantill?

"Lol, varför inte bara skjuta fram lanseringen till 2018 när de ändå håller på.
Börjar bli löjligt, deras egna "roadmap" var slutet av 2016 och ryktet var hösten 16."

Slutet av 2016 står det ovan och rykte hösten 16? Vad är det jag förnekar?
Ryktet var hösten och roadmapen visade slutet av 2016 början 2017?
Var så jag tolkade den iallafall och stämmer ganska bra på andra AMD lanseringar, papperslansering vid årskiftet.

Nej. Roadmapen har alltid sagt 2017. Att du sedan tolkat det annorlunda på något vänster kan inte AMD klandras för så ännu en gång.. varför försöker du påstå något som inte är sant? Som dessutom bevisats inte vara sant? Att rykten säger något kan inte heller AMD klandras för eftersom dessa uppkommer oberoende vad AMD gör..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Minns inte du bulldozer? Sandy bridge dödare och allt vad det var. Amd har lurats förr, alla kan göra narr av konkurrenterna men kan inte alltid backa upp det. Men misstro mig inte. jag hoppas verkligen amd lyckas nu så det blir fart på utvecklingen och pressade priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Minns du Athlon? Kom från ingenstans och satte hjärtat i halsgropen på Intel-folket. Yeah.

Allvarligt, det är dags att gå vidare nu. Bulldozer var ett monumentalt magplask och framför allt en historisk parentes, ett undantag och en avvikelse. Finns många orsaker till att det blev så, men det är hursomhelst inte en adekvat måttstock.

Skrivet av Herr Kantarell:

Väldigt spännande! Tror det mycket väl kan bli ett Vega kort för egen del.

Jag var besviken att Fury inte var 14/16nm när det kom. Men här får vi det och mycket därtill.

Har för mig Fiji var tänkt för 20nm från början.

Skrivet av Garderoben:

Kommer sluta som vanligt, när AMD har lanserat korten har Nvidia bättre grejer ute.

Till ett väsentligt högre pris. Ser inte hur det är problematiskt för AMD faktiskt.

Skrivet av Cheewie:

Gamla tester med gamla drivrutiner.

Skrivet av Vesh:

Fast det spelar ingen större roll. Det viktigaste är att ha prestandan dag ett, majoriteten av de vägledande recensionerna av GPUn görs då. Dessutom är det i mitt tycke dumt att köpa ett svagare kort på spekulation, även om det träffat rätt i de flesta fall med GCN.

Skickades från m.sweclockers.com

Det spelar dock roll att Rx 470 och 480 är billigare än Nvidias motsvarigheter och ger i regel mest pang för pengen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Gamla tester med gamla drivrutiner.

Så mycket verkar inte drivrutinerna ha gjort:
http://www.guru3d.com/articles_pages/radeon_crimson_driver_de...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. Roadmapen har alltid sagt 2017. Att du sedan tolkat det annorlunda på något vänster kan inte AMD klandras för så ännu en gång.. varför försöker du påstå något som inte är sant? Som dessutom bevisats inte vara sant? Att rykten säger något kan inte heller AMD klandras för eftersom dessa uppkommer oberoende vad AMD gör..

jo det var bara rykte att de skulle lansera 2016

http://www.sweclockers.com/nyhet/22108-rykte-amd-tidigarelagg...