Permalänk
Medlem

Jag är fast på 2 av 4. Ledtrådar mottages tacksamt! Har hittat en relaterad till en flaska och en till en nyckel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

dör alltid på spindeln...

den är lätt när man väl inser hur den "arbetar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

den är lätt när man väl inser hur den "arbetar"

har inte sett något mönster ännu... det är ju turn och relentless är väl någon sorts crit dmg?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Någon som har kommit på hur man slår Droll Mountebank och får business license? Så fort jag inte väljer defend gör han en attack som tar typ 90% av mitt hp.

Skrivet av Avalyst:

Jag är fast på 2 av 4. Ledtrådar mottages tacksamt! Har hittat en relaterad till en flaska och en till en nyckel.

Prata med Uncle i baren. Gå upp till hans hus och sätt på TVn. Gå tillbaka till Uncle.

Permalänk
Medlem

@griid: precis, men hur ofta gör han en power-attack?

Permalänk
Medlem

@flugsten:
Jag har fastnat på Droll med tyvärr, funderar på om man ska fixa honom med något item, men lyckas ej komma på vad (om det är så).

Permalänk
Medlem

Har också kommit till 3 av 4 ledtrådar, (bandit mask, hoofprint och note), hittar inte var den fjärde är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av flugsten:

Någon som har kommit på hur man slår Droll Mountebank och får business license? Så fort jag inte väljer defend gör han en attack som tar typ 90% av mitt hp.

Skrivet av The Door:

@flugsten:
Jag har fastnat på Droll med tyvärr, funderar på om man ska fixa honom med något item, men lyckas ej komma på vad (om det är så).

Han slår dig så som du slår honom.

Nån som hittat Xor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cede:

Har också kommit till 3 av 4 ledtrådar, (bandit mask, hoofprint och note), hittar inte var den fjärde är...

Har du testat nyckeln från affären i bulldozern?

Permalänk

Hur öppnar man flaskposten?

Permalänk
Skrivet av [!]:

Han slår dig så som du slår honom.

Nån som hittat Xor?

Undrar jag med om Xor, har klarat episode 1 men inte hittat Xor

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

@webhallen
Hejsan!
jag har köpt 2st antistat band men inte fått achievment för det.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

@webhallen

Är Heavy Grinder L3 max?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av flugsten:

Någon som har kommit på hur man slår Droll Mountebank och får business license? Så fort jag inte väljer defend gör han en attack som tar typ 90% av mitt hp.

Prata med Uncle i baren. Gå upp till hans hus och sätt på TVn. Gå tillbaka till Uncle.

Tack, jag löste det

Han gör samma typer av attacker som du, dvs skit i specialattackerna.

Som flera andra letar jag också efter Xor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rakavaiser:

Hur öppnar man flaskposten?

Lämna den till någon som kan tänkas ha en korkskruv kanske?

...själv är jag klar med kapitel 1, dvs staden är ren...men hur kommer man vidare? Jag kommer inte vidare då jag behöver "luftigare kläder". Är det något jag missat eller behöver klura ut där, eller finns det inget mer just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Lämna den till någon som kan tänkas ha en korkskruv kanske?

...själv är jag klar med kapitel 1, dvs staden är ren...men hur kommer man vidare? Jag kommer inte vidare då jag behöver "luftigare kläder". Är det något jag missat eller behöver klura ut där, eller finns det inget mer just nu?

Har också löst allt, jag tror det är slut just nu, skriver inte vakten något om att man kan köpa kläderna i en butik som öppnar senare?

/Erik

Permalänk
Medlem

@webhallen
ehh bug... kommer inte i staden igen. det står att jag har uppdrag i staden, men kommer inte över bron och jag kan inte prata med killen i hög hatt..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

@webhallen
ehh bug... kommer inte i staden igen. det står att jag har uppdrag i staden, men kommer inte över bron och jag kan inte prata med killen i hög hatt..

Har du nyckeln?

Skrivet av The Door:

Har också löst allt, jag tror det är slut just nu, skriver inte vakten något om att man kan köpa kläderna i en butik som öppnar senare?

/Erik

Frågan är då varför man ser kommentarer om att folk letar efter Xor (vem/vad det nu är) och att dom letat i öknen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Har du nyckeln?

Frågan är då varför man ser kommentarer om att folk letar efter Xor (vem/vad det nu är) och att dom letat i öknen?

Japp! måste ha kommit i staden på någon bugg, nu har jag kommit on och klarat episode 1, vette sjutton vem xor är som alla pratar om, kanske är någon beta till episode 2 som någon fått ta del av?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Xor finns med i achievements. Kanske bara finns i beta. Nån tipsade om att han bara dyker upp vissa dagar. Frågan är då vilka?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av [!]:

Xor finns med i achievements. Kanske bara finns i beta. Nån tipsade om att han bara dyker upp vissa dagar. Frågan är då vilka?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, läste också det på facebook, någon kommenterade att han bara dök upp vissa dagar och en ledtråd skulle kunna vara "Ödet"...vilket webhallen gillade så man får anta att det var en lagom klurig ledtråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Har du nyckeln?

Frågan är då varför man ser kommentarer om att folk letar efter Xor (vem/vad det nu är) och att dom letat i öknen?

Jag träffade Xor mitt i stan, men jag vet ej riktigt när eller varför.
Intressant om man kan komma ut i öknen. jag kanske missat något som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Jag träffade Xor mitt i stan, men jag vet ej riktigt när eller varför.
Intressant om man kan komma ut i öknen. jag kanske missat något som vanligt

Själv provade jag med att klä om/av min avatar, men der verkade inte fungera för att komma in i öknen

...var träffade du Xor? Hur såg han ut? ...får väl titta in i spelet någon gång varje dag den närmsta tiden och leta efter hen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Själv provade jag med att klä om/av min avatar, men der verkade inte fungera för att komma in i öknen

...var träffade du Xor? Hur såg han ut? ...får väl titta in i spelet någon gång varje dag den närmsta tiden och leta efter hen

I mitten av stan, vid vattnet med svärdet. Kläder minns jag ej då det var i julas jag såg honom.

Permalänk

Hahaha, ruskigt bra sätt att locka nördar till sin butik, detta är i klass med sportbaren på GeKås!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Ska man kunna gå in i Azure City i början av spelet? Kan inte passera bron, vet inte om det beror på en bugg

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Ska man kunna gå in i Azure City i början av spelet? Kan inte passera bron, vet inte om det beror på en bugg

trodde det var en bugg, men du behöver fixa en nyckel till staden. fixa spindeln först.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Jaha, ja det var ju ganska otydligt

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Någon som har klurat ut vad , "Sike! j/k lol" betyder?
Om det ens betyder något

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

Vad betyder, "Sike! j/k lol"

typ: Lurad! just kidding, laughing out loud