Nytt medlemssystem (Steg 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ok tack.
Obetydligt skulle jag inte kalla det. Det är beroendeframkallande och verkar fungera bra för webhallen, i syfte om att sälja mer

Haha jag håller med om att det är kul och att man köper saker lite i onödan för att få mer xp. Men jag ser gärna att de prioriterar att hemsidan och betalning är uppe, framför att vräka på all hårdvara på att få ikapp xp-bonusen.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har sakta men säkert börjat återaktivera alla funktioner. Achievements bör börja uppdatera som vanligt igen typ "nu".
Achievements specifika för denna black friday/cyber monday börjar delas ut senare i veckan

Hej,

användarnamn griiid.
Jag har fortfarande inte fått min achievment för att ha köpt the witcher 3.
Kan ni kolla upp detta tack?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Hej,

användarnamn griiid.
Jag har fortfarande inte fått min achievment för att ha köpt the witcher 3.
Kan ni kolla upp detta tack?

Det verkar bero på att Game of The Year-utgåvorna inte är med i achievementen, jag har bett vår IT-avdelning att fixa detta, det kan nog ta någon dag.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det verkar bero på att Game of The Year-utgåvorna inte är med i achievementen, jag har bett vår IT-avdelning att fixa detta, det kan nog ta någon dag.

Ok, tack så mycket.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bara jag som har hittat Webhallen-spelet än?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cezium:

Bara jag som har hittat Webhallen-spelet än?

Alla som är med i stängda betan har fått mail till den mail de använt för att regga sitt konto hos oss

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen Ingen achievement för köp av HTC Vive? (bara nyfiken, blev lite överraskad att jag inte fick någon med tanke på att det är VR)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Alla som är med i stängda betan har fått mail till den mail de använt för att regga sitt konto hos oss

Hur lyckades man gå med där? Jag kan visst spela det, men jag är inte black medlemsnivå än, som det stod i mailet att man skulle ha, så hur lyckades jag gå med i den stängda betan?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

@Webhallen Ingen achievement för köp av HTC Vive? (bara nyfiken, blev lite överraskad att jag inte fick någon med tanke på att det är VR)

Har inte fått dubbel XP för Vive än, så det är nog så att kvarnarna fortfarande maler vissa achievements/ordrar sen BF

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hur lyckades man gå med där? Jag kan visst spela det, men jag är inte black medlemsnivå än, som det stod i mailet att man skulle ha, så hur lyckades jag gå med i den stängda betan?

Det stod ungefär "du som är på black eller har jagat achivements", så du kanske har fler achievements än genomsnittet eller något sånt? Jag är gold och kan spela spelet, så det är nog pga att jag varit lite strategisk i mina inköp senaste året för att maximera medaljer/xp

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Bara jag som har hittat Webhallen-spelet än?

Nejdå... hittat det och klarat första delen.. Tycker det är bra gjort och kul att lira.

@Webhallen
Heavy Grinder 1000 XP
Webhallen-spelet: Dödat 10 vildsvin.

Den vet jag inte om den funkar, har dödat betydligt fler än 10 vildsvin

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Det stod ungefär "du som är på black eller har jagat achivements", så du kanske har fler achievements än genomsnittet eller något sånt? Jag är gold och kan spela spelet, så det är nog pga att jag varit lite strategisk i mina inköp senaste året för att maximera medaljer/xp

hmm, jagat achivements skulle jag väl inte säga att jag gjort

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har någon här fått achivement än för att ha handlat på black friday?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Har någon här fått achivement än för att ha handlat på black friday?

Jag har fått det tillsammans med achievement för spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Jag har fått det tillsammans med achievement för spelet.

OK, jag har varken fått achivement eller dubbel XP än.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Har någon här fått achivement än för att ha handlat på black friday?

Jag har fått det, både för att jag handlade på Torsdagen och fredagen

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Går det att slå ihop två konton? Har ett äldre konto som står i annat namn (gick ej att ändra enligt kundtjänst).

Permalänk
Medlem

@webhallen

Räknas inte Samsung 960 Evo som pci-express ssd köpte den i måndags men ej fått achievment. Kan det ha något att göra med att den ligger som interna sata ssd på hemsidan?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

@webhallen Något är fel på bilden för Karma achievement

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem

Jag har ännu inte fått dubbel XP för BF-helgen eller achievement för HTC Vive och börjar misstänka att det är något fel som är trasigt snarare än att systemet ligger efter. Kontonamn DaSe

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk

Hej är det bara jag som har problem att spela world of webhallen ?

jag kan starta spelet , sen fryser det jag ser ett rum med en matta jag ser en bok och en ryggsäck till vänster men ingen gubbe dyker upp , jag kan inte tryck på boken eller rygsäcken
jag har tryckt full skärm och resetat spelet flera gånger utan förändring

har testat på win 7 och en XP dator , samsung galaxy s6 och samsung gamaxy s7 som alla har senaste uppdateringarna

tips tack mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gsmhacker:

Hej är det bara jag som har problem att spela world of webhallen ?

jag kan starta spelet , sen fryser det jag ser ett rum med en matta jag ser en bok och en ryggsäck till vänster men ingen gubbe dyker upp , jag kan inte tryck på boken eller rygsäcken
jag har tryckt full skärm och resetat spelet flera gånger utan förändring

har testat på win 7 och en XP dator , samsung galaxy s6 och samsung gamaxy s7 som alla har senaste uppdateringarna

tips tack mvh

Var glad att du ens ser spelet, finns många som inte ens har tillgång till det. Mycket beta just nu

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Var glad att du ens ser spelet, finns många som inte ens har tillgång till det. Mycket beta just nu

Instämmer, de har ännu inte fixat allt från BF när det gäller achivements och XP så det där spelet verkar ta alla resurser
Edit: nu när jag nämner det så ser jag att det faktiskt är fixat, allt i min profil är uppdaterat

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Jag betalade en faktura för ett tag sedan, men har inte sett röken av några nya poäng i min profil. Finns det någon riktlinje kring hur lång tid det kan ta att uppdatera?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Kommer det att komma ett NHL17 acheivment? :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

@webhallen, när kommer nästa release av spelet?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jOOc:

@webhallen, när kommer nästa release av spelet?

En uppdatering är på G inom kort

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Småkul spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Småkul spel!

dör alltid på spindeln...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid:

sitter själv fast i staden och bara hittat 3 av 4 ledtrådar

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz