Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Annamiss:

Hej igen

Ni kontakta mig angående detta(det jag citerade) idag det var jättebra.

men fick hem en ny grej idag via posten...

men har jag fått fel.......... IGEN för fjärde gången i rad....
Beställde svart... inte rosa...

Beställde hem en grej före julen fick den idag (det var 16 dagars leverans tid just på denna produkt).
Postar en bild så ser ni ju varför

http://forumbilder.se/G7476/img-20170109-180010.jpg

När ska det sluta?

4 gånger har jag beställt..... alla gångerna har det varit fel...

1: Säng köpt black friday - trasig/saknas delar från fabrik tar en månad för att bli löst.
2: Bareminerals smink köpt 1 vecka innan jul afton Öppnat/fel färg/Använt också.
3: Ni skickar ut nytt smink men där igen Fel färg fick medium men det skulle vara LIGHT.
4: Spegel till instax mini fel färg skulle vara svart fick rosa.

Har inte skapat något ärende ännu då eran chatt service tar sjukt lång tid å dom tycks aldrig förstå vad man talar om...

Hej @Annamiss,

Vi beklagar att ni på nytt upplever problem med eran leverans.

Jag har kontaktat den ansvariga säljare och vi kommer att återkoppla till dig under eftermiddagen.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som skickat produkter i retur till CDON och har koll på hur lång tid det tog innan ärendet var klart?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Någon som skickat produkter i retur till CDON och har koll på hur lång tid det tog innan ärendet var klart?

Jag skickade ett par hörlurar i retur eftersom dom hade skickat ut fel modell till mig.
Jag skickade in dom den 11e November. Den 22a November fick jag mail om att returen var mottagen.

Jag har fortfarande inte fått några pengar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag skickade ett par hörlurar i retur eftersom dom hade skickat ut fel modell till mig.
Jag skickade in dom den 11e November. Den 22a November fick jag mail om att returen var mottagen.

Jag har fortfarande inte fått några pengar tillbaka.

Jösses!

Har du varit i kontakt med dem och frågat var dina pengar är?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Jösses!

Har du varit i kontakt med dem och frågat var dina pengar är?

Flera gånger. Dom har svarat att dom ska kolla på det.
Senast för ca 36 timmar sedan. Har ej fått svar på det än dock.

Kan tillägga att jag hade beställt ett headset.
Dom skickade ut ett par hörlurar.
Jag mailade och sade att jag hade fått fel.
Dom skickar ut likadana hörlurar igen.
Jag säger att jag har fått fel igen.
Dom svarar inte på en vecka.
Jag kontakter dom igen osv.
Jag gjorde beställningen i början på oktober.
Det tog en månad innan det blev klart att dom inte hade headsetet i lager och jag skulle få pengarna tillbaka istället.
Och det var alltså 11e November och jag har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar.

Jag har haft liknande erfarenheter tidigare men aldrig så här illa.
Räkna med att returer och liknande tar tid och att kundsupporten ger olika information olika gånger.
Men det har alltid löst sig till slut iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Flera gånger. Dom har svarat att dom ska kolla på det.
Senast för ca 36 timmar sedan. Har ej fått svar på det än dock.

Okej.
Via mejl verkar de hopplöst sega på att svara.
Om du har Facebook så rekommenderar jag dig att skriva där.

Jag har skickat en defekt skärm i retur som de tog emot i måndags men den har ännu inte blivit registrerad av deras lager ännu. Enligt CDON själva säger de max 14 dagar.

Ska komma ihåg att handla på faktura nästa gång hos CDON så slipper man vänta så länge på återbetalning.

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Cdon.com

Hej @Kilroy,

Jag beklagar dröjsmålet i ditt ärende.

Vill du återkoppla till mig i ett privat meddelande med ordernummer så ska jag se om jag kan snabba på processen!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej @220volt,

Från det att lagret mottager varan så kan det ta upp till 14 dagar för returen/återbetalningen att registreras.

Om du fortfarande inte mottagit returbekräftelsen under mitten av nästa vecka får du gärna återkoppla till mig med ditt ordernummer i ett privat meddelande så ska jag kika närmre på det!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej @Kilroy,

Jag beklagar dröjsmålet i ditt ärende.

Vill du återkoppla till mig i ett privat meddelande med ordernummer så ska jag se om jag kan snabba på processen!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Ja visst!
Jag kan tycka att man inte ska behöva få hjälp via forum eller andra sociala medier utan att det faktiska kundtjänst ska ha möjligheter att göra sitt jobb ändå.
Men men, i mitt fall handlar det bara om 180 spänn eller nått så ingen brådska egentligen, vid det här laget roar det lika mycket som det irriterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Får man alltid ett mail om att de tagit emot returen? Nu har det i och för sig varit jul och nyår, men jag skickade in en trasig ssd 14:e december. Enligt Posten kvitterades den ut av mottagaren den 16:e. Jag har dock inte fått någon bekräftelse på detta eller hört något om vad som hänt sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Får man alltid ett mail om att de tagit emot returen? Nu har det i och för sig varit jul och nyår, men jag skickade in en trasig ssd 14:e december. Enligt Posten kvitterades den ut av mottagaren den 16:e. Jag har dock inte fått någon bekräftelse på detta eller hört något om vad som hänt sedan dess.

För mig dröjde det 11 dagar från det att jag postade det till jag fick mail om att dom mottagit returen.
Men jag litar inte på att dom är så stadiga i sina rutiner att det alltid är så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej @220volt,

Från det att lagret mottager varan så kan det ta upp till 14 dagar för returen/återbetalningen att registreras.

Om du fortfarande inte mottagit returbekräftelsen under mitten av nästa vecka får du gärna återkoppla till mig med ditt ordernummer i ett privat meddelande så ska jag kika närmre på det!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Hej!

Jajemen det ska jag skicka om jag inte hört något till dess.

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Medlem

Hej CDON!
När kommer man kunna beställa SteelSeries Arctis 7 av er?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3934415

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

@CDON.COM:
Fortfarande ingen uppdatering kring min retur!
Skrämmande seg hantering måste jag säga.

Du har mina uppgifter i ett PM, vore bra om du kunde kika på det.

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

För mig dröjde det 11 dagar från det att jag postade det till jag fick mail om att dom mottagit returen.
Men jag litar inte på att dom är så stadiga i sina rutiner att det alltid är så.

Så har det gått en månad sedan CDON fick min trasiga disk och fortfarande inget från dem att de har gjort så eller om de tänker ersätta den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Så har det gått en månad sedan CDON fick min trasiga disk och fortfarande inget från dem att de har gjort så eller om de tänker ersätta den.

Efter att jag pratat om strulet här på forumet så tog det bara någon dag innan pengarna var på mitt konto.

Får ett väldigt oseriöst intryck av CDON, vid mailkontakt så tar det månader även om det inte finns något problem eftersom dom uppenbarligen kunde fixa det på en gång när dom fick anledning att göra det.

CDON borde verkligen se över sin kundtjänst och sina rutiner.

Permalänk
Medlem

Jag kommer efter det här att sluta handla från CDON! Det ska vara enkelt att handla och lika enkelt att göra en retur och få den klar så smidigt som möjligt!

Som det är nu verkar det vara en väldigt omständig process där man måste tjata på ett forum! Det är inte riktigt rätt anser jag.

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Avstängd

Nu när jag fick min orderbekräftelse så inser jag att det har blivit lite knasigt.
Dels så beställde jag spikklammers för att kunna fästa kabel, på bilden så var dessa vita, gick blint på storleken samt bilden så nu visar det sig att jag beställt svarta. Perfekt till vit kabel.

Sedan så beställer jag detta åt kollegan så jag fyllde i hans adress och valde att betala med kort (enda alternativet), ändå så hamnar mitt namn under leveransadress men istället med kollegans adress. Spännande.

Kundservice-knappen fungerar inte, lyckas googla mig fram till någon kontaktsida med länk till ett kontaktformulär. Den länken är trasig, kommer ingen vart så jag mailar istället kundservice@cdon.com.

Förväntar mig svar 1-2 dagar efter leverans.

Försöker nu annullera min order 56352021.

Permalänk
Medlem

Hej CDON / Sweclockers.

Har varit i kontakt med er om att göra en retur på en produkt jag beställde för någon vecka sedan.
Det går lite slött med eran support så försöker här, och även se om någon sweclockare kan hjälpa mig med min fråga.

Det står att ni rekommenderar spårbart men det kostar mig 219kr att skicka som företagspaket och då är vi uppe i 1/3 av priset. Eller ska jag skicka det som brev/paket (ej postförskott, ej spårbart) och hoppas det kommer fram?

Hur har ni sweclockare returnerat tillbaka till CDON?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kokefa:

Hej CDON / Sweclockers.

Har varit i kontakt med er om att göra en retur på en produkt jag beställde för någon vecka sedan.
Det går lite slött med eran support så försöker här, och även se om någon sweclockare kan hjälpa mig med min fråga.

Det står att ni rekommenderar spårbart men det kostar mig 219kr att skicka som företagspaket och då är vi uppe i 1/3 av priset. Eller ska jag skicka det som brev/paket (ej postförskott, ej spårbart) och hoppas det kommer fram?

"Retur" är inte tillräckligt beskrivande. Är det ett ångrat köp så ska kunden (enligt konsumentköplagen) stå för returfrakten. Returen är i det läget ditt ansvar tills CDON mottagit den. Skickar du icke spårbart och den kommer bort står du utan både vara och pengar. Du saknar rättigheter i det läget. Ofta kan man ändå be företaget om en retursedel, som de sedan debiterar dig för, brukar bli billigare.

Gäller det ett reklamationsärende (trasig produkt) så ska företag stå för alla returkostnader och i fallet CDON så skickar de ut eller mailar en paketlapp utan diskussionen om man frågar efter en. Kan t o m gå automatiskt när man reklamerar varan (vilket man alltid gör innan man skickar tillbaka något), minns inte. Är väldigt sällan jag behöver reklamera något och ångrar i princip aldrig ett köp.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

"Retur" är inte tillräckligt beskrivande. Är det ett ångrat köp så ska kunden (enligt konsumentköplagen) stå för returfrakten. Returen är i det läget ditt ansvar tills CDON mottagit den. Skickar du icke spårbart och den kommer bort står du utan både vara och pengar. Du saknar rättigheter i det läget. Ofta kan man ändå be företaget om en retursedel, som de sedan debiterar dig för, brukar bli billigare.

Gäller det ett reklamationsärende (trasig produkt) så ska företag stå för alla returkostnader och i fallet CDON så skickar de ut eller mailar en paketlapp utan diskussionen om man frågar efter en. Kan t o m gå automatiskt när man reklamerar varan (vilket man alltid gör innan man skickar tillbaka något), minns inte. Är väldigt sällan jag behöver reklamera något och ångrar i princip aldrig ett köp.

Ok, tackar för informationen, får bita i det sura äpplet och skicka det spårbart så man får tillbaka en del av vad man betalade.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Skrivet av Kokefa:

Ok, tackar för informationen, får bita i det sura äpplet och skicka det spårbart så man får tillbaka en del av vad man betalade.

Jag hade börjat med att fråga vad det kostade att få en lapp av CDON, brukar vara billigare (ibland gratis) än att betala direkt i de flesta butiker.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Aene:

Hej @Aene,

Jag beklagar att du inte mottagit någon återkoppling angående din retur.

Vill du återkoppla till mig med ditt ordernummer i ett privat meddelande så ska jag titta på hanteringen av ditt ärende.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av wANT3D:

Nu när jag fick min orderbekräftelse så inser jag att det har blivit lite knasigt.
Dels så beställde jag spikklammers för att kunna fästa kabel, på bilden så var dessa vita, gick blint på storleken samt bilden så nu visar det sig att jag beställt svarta. Perfekt till vit kabel.

Sedan så beställer jag detta åt kollegan så jag fyllde i hans adress och valde att betala med kort (enda alternativet), ändå så hamnar mitt namn under leveransadress men istället med kollegans adress. Spännande.

Kundservice-knappen fungerar inte, lyckas googla mig fram till någon kontaktsida med länk till ett kontaktformulär. Den länken är trasig, kommer ingen vart så jag mailar istället kundservice@cdon.com.

Förväntar mig svar 1-2 dagar efter leverans.

Försöker nu annullera min order 56352021.

Hej @wANT3D,

Jag beklagar att informationen om färgen varit missvisande på hemsidan.

Vad jag kan se så ska en kollega till mig besvarat ditt ärende samt kontaktat den ansvariga säljaren, förhoppningsvis kan detta lösas på ett snabbt och smidigt sätt!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kokefa:

Hej CDON / Sweclockers.

Hej @Kokefa,

Tack för att du kontaktade oss!

Jag beklagar dröjsmålet i ditt ärende hos våran kundservice, dessvärre har vi för tillfället väldigt hög belastning vilket tyvärr inneburit längre svarstider på inskickade kundärenden.

När det gäller returer inom ångerrätten så är det kunden som bekostar returen och vi rekommenderar alltid att sända returer spårbart, dels för att man ska få en överblick över returen och även för att vi ska kunna upprätta en eventuell reklamation om någonting inträffar under transporten. Tänk på att det är du som avsändare som ansvarar för att returen kommer fram till vårat lager.

Du får gärna återkoppla om du har ytterligare frågor eller funderingar kring någonting!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@cdon.com hur kommer det sig att ni inte gör som många andra återförsäljare vid returer...dvs skickar med en förtryckt retursedel? Har varit nästintill standard hos varenda återförsäljare jag handlat av genom åren, oavsett vilken typ av vara vi pratar om.
Kostnadsskäl?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX:
Vad jag kan komma ihåg så har jag alltid fått en fraksedel när jag beställt från CDON. Denna gången fick jag dock en på min mail pga att det var en defekt produkt som jag skickade tillbaka och då fick jag en fraksedel som redan var betald.

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

@Bruce Wayne:
Vad jag kan komma ihåg så har jag alltid fått en fraksedel när jag beställt från CDON. Denna gången fick jag dock en på min mail pga att det var en defekt produkt som jag skickade tillbaka och då fick jag en fraksedel som redan var betald.

Vet att jag fick det också sist,var för nåt år sen.
Kanske har ändrat rutinerna då...fick du kontakta dom själv för att få den eller följde det med i orerbekräftelsen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX:
När jag tillslut fick hjälp så fick jag ett mail med instruktioner och en bifogad fraksedel/retursedel.

Nu väntar jag bara på att de ska få tummen ur och kontrollera samt betala tillbaka mina pengar för den trasiga skärmen jag fick.
Den har varit hos dem i över en vecka nu och inget har hänt, de har inte ens registrerat att de fått den.

Man bör undvika att handla hårdvara från CDON. Betalar gärna högre pris hos någon annan som har fungerande kundtjänst och snabb hantering när det gäller returer och garantiärenden.

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Hej CDON!
När kommer man kunna beställa SteelSeries Arctis 7 av er?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3934415

Hej @muSashi,

Jag har undersökt detta med våra inköpare och vi kommer att ta in produkten i vårat sortiment.
Dessvärre har vi ännu inte mottagit något leveransdatum för produkten, och vi har därför valt att ännu inte publicera artikeln på hemsidan.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur