2st Intel Xeon X5690 12MB 6C/12T LGA1366

Permalänk
Medlem

2st Intel Xeon X5690 12MB 6C/12T LGA1366

Hej!

Har 2st Intel Xeon X5690 till salu.

Frekvens: 3.46GHz (3.73GHz turbo)
Cores: 6
Threads: 12
Cache: 12MB
Socket: LGA1366

Endast cpu:er, inga tillbehör.

Budgivning, betalning via Swish, finns i norra Skåne för avhämtning men kan självklart skicka om det passar bättre.

Mvh Daniel

Läs hela annonsen här

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

@logoz: Behövs det speciellt moderkort till en av dessa eller det går med alla LGA1366?

Riktpriser?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Lägger första bud på 1 000 kr för 2 st!

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS Vettitusan, båda två har suttit i en HP DL380 G7 som jag labbat ESXi med, skjutsar på bra På Intels sida står det FCLGA1366 men det är väl bara namnbytet (Flip Chip LGA1366) som gjordes för några år sen?

@TheAxelNilsson Noterat.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

550kr + frakt för 1

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@logoz: Behövs det speciellt moderkort till en av dessa eller det går med alla LGA1366?

Bara för att sockeln är pin kompatibel betyder inte det att tilverkaren har lagt till stöd för CPU'n i BIOS. Och utan det kommer många moderkort vägra boota med en "okänd" CPU.
Vanligtvis finns det listor på tillverkarens hemsida, men ibland finns det stöd i BIOS trots att det inte står i deras listor. Och, om man är intresserad nog, och har en annan CPU att boota på, borde man kunna hacka ihop en egen BIOS som ger stöd för din CPU, så länge det bara är microkod som saknas. Om man är modig nog. Jag har NVMe boot support på ett moderkort som inte ens visste vad NVMe är i någon officiell BIOS. Hur pass bra det fungerar vet jag inte, jag har inte kommit så långt att det har blivit något köp...
B!

Edit
"Personligen" är jag av åsikten att ett par SMP kapabla CPUer egentligen inte ska delas på, det finns billigare Xeon's avsedda för att köras ensamma som är lämpligare som singel CPU'er...
Men det är min åsikt. TS behöver ju inte bry sig det minsta om den.
/Edit

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

@tRevz Noterat.

@-=Mr_B=- Tack för förklaring och jag är beredd att hålla med. Bäst att kolla manualen till moderkortet och det är ju lite synd att splitta på dessa då de är matchande.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk

Har dessa överklockats?

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Medlem

@Huge-Raven Nej, aldrig.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk

Höjer mitt bud till 1100 för 2 st. Är tyvärr inte intresserad av att bara köpa en processor.

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig att skicka dom så säger jag 1200 för 2 st.

Permalänk
Medlem

@TheAxelNilsson Noterat. Jag säljer dem också helst i par

@oooyeah Noterat. Skicka går bra, mig spelar det ingen roll.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

700kr + frakt för 1

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Väldigt fina processorer men försöker få ihop till ett dual CPU moderkort med överklockning O dom ligger ej så billigt men hade jag haft ett hade jag visat på dessa och hoppats vinna min gamla x58 tuffare på fint i 4.6ghz så dom funkar extraordinärt Lycka till med försäljningen mvh Ulf Marcus johansson

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem

700kr +frakt för en

Permalänk
Medlem

@logoz: bra bra. när tror du att du vill avsluta budgivningen?

Permalänk
Medlem

@TheAxelNilsson @tRevz @Semjonov @oooyeah

Budgivning pågår fram till kl. 23:59 i morgon (20/1). Eftersom det är lättast att sälja cpu:erna i par har dessa bud förtur (om inte skillnaden mellan summan av de enskilda buden och "par-budet" överstiger 200kr, då måste tyvärr plånboken hos mig tala). Hoppas att ingen tar illa upp. Eventuellt säljer jag ytterligare 1 eller 2 st X5690 till inom kort så det kommer kanske fler tåg

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk

1300:- för båda + frakt

Permalänk
Medlem

@logoz: fair enough. 1500:- för båda + frakt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

1800 + frakt.
/oskar

Permalänk
Medlem

@afrika Noterat.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

2000:- + frakt

Visa signatur

Extremist inom OC

Permalänk
Medlem

@Ludran Noterat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

Oj, har ju glömt att uppdatera här också

Såld till @Ludran.

Tack alla för visat intresse!

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

Hojta till om du vill sälja dom andra två också. Jag har så späckat schema att jag inte hann buda över men hade kunnat tänka mig att gå lite högre. /oskar

Permalänk
Medlem

@afrika Absolut, har slaktat två G7:or till för att göra mer plats för ny(are) teknik i källaren så jag hoppas få upp nya annonser i kväll. Resultatet blev 2st X5660 och 2st X5690 + en massa HP-minnen både 8GB och 16GB så håll koll i marknaden om det är av intresse

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson