Uppdatera från windows 8 till 8.1, hjälp tack!

Permalänk

Uppdatera från windows 8 till 8.1, hjälp tack!

Hej på er alla, det är nämligen så här att jag måste uppdatera till windows 8.1 men vet verkligen inte hur jag gör, jag har googlat men allt är så krångligt då alla svaren är så olika och trådskaparna säger att inget hjälpt dom, så jag vänder mig till er för jag tror jag kan få en bra hjälp utav er. Ni verkar kunna er sak här! Och varför jag MÅSTE uppdatera är för att jag måste öppna ett anticheat program som bara stödjer w7, w8.1 & w10. Så alltså så länge jag har windows 8, kan jag inte spela cs på faceit, vilket jag vill.

Jag har iallafall försökt öppna Store i startmenyn där jag antar man ska kunna uppdatera, men den bara stänger ner sig direkt när jag försöker öppna den.

Så hur får jag mitt windows 8 till att bli 8.1?

Tack på förhand, uppskattar verkligen all hjälp jag kan få, samt så utförligt som möjligt skulle vara toppen!

Permalänk
Medlem

Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar från Windows Update först?

Permalänk

@Åsa-Nisse: Ja, jag har inga uppdateringar vad jag kan se när jag trycker på windows update :/

Permalänk
Medlem

Aktivera automatiska uppdateringar då.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

Hej på er alla, det är nämligen så här att jag måste uppdatera till windows 8.1 men vet verkligen inte hur jag gör, jag har googlat men allt är så krångligt då alla svaren är så olika och trådskaparna säger att inget hjälpt dom, så jag vänder mig till er för jag tror jag kan få en bra hjälp utav er. Ni verkar kunna er sak här! Och varför jag MÅSTE uppdatera är för att jag måste öppna ett anticheat program som bara stödjer w7, w8.1 & w10. Så alltså så länge jag har windows 8, kan jag inte spela cs på faceit, vilket jag vill.

Jag har iallafall försökt öppna Store i startmenyn där jag antar man ska kunna uppdatera, men den bara stänger ner sig direkt när jag försöker öppna den.

Så hur får jag mitt windows 8 till att bli 8.1?

Tack på förhand, uppskattar verkligen all hjälp jag kan få, samt så utförligt som möjligt skulle vara toppen!

Testa denna sen öppna store igen.

Go to the Start Screen or the Windows Modern UI screen
Type in WSReset.exe

click on Run as administrator
Windows Store will open and you’ll get a conformation message saying that: The cache for the Store was cleared. You can now browse the Store for apps.

Testa även att ladda ner denna isntallera manuellt.

https://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=4233...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

@KingCobra: Hur går jag tillväga?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk

@Oneone: Tyvärr så funkade inte det, fick upp detta som resultat.

https://gyazo.com/e4e4d53b3e360e6fd1d4d4b090279150

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

@Oneone: Tyvärr så funkade inte det, fick upp detta som resultat.

https://gyazo.com/e4e4d53b3e360e6fd1d4d4b090279150

hmm körde du som admin?

test att ladda ner uppdateringen jag länkade?

Testa o kör detta som admin i powershell.

powershell -ExecutionPolicy Unrestricted Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $Env:SystemRoot\WinStore\AppxManifest.xml

Visa signatur

Permalänk

@Oneone: Japp körde som admin!

Oj, missade helt & hållet din länk där, ska testa den genast!

Permalänk

@Oneone: Laddade ner allt det där på den länken, sen så följde jag anvisningarna, men fick upp det här när jag försökte installera clearcompressionflag.exe

https://gyazo.com/7baae78968de5da1e38655b2c1f45e1a

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

@Oneone: Laddade ner allt det där på den länken, sen så följde jag anvisningarna, men fick upp det här när jag försökte installera clearcompressionflag.exe

https://gyazo.com/7baae78968de5da1e38655b2c1f45e1a

ladda ner denna o kör.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

Säker på att du inte har 8.1 redan installerad då?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

@jnsson: Ja eftersom jag inte kan öppna det programmet jag behöver för att kunna spela cs på en viss spelplattform. Samt att man ska ha en sökknapp vid sitt namn uppe till höger om startmenyn som jag förstått det, vilket jag inte har. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

@jnsson: Ja eftersom jag inte kan öppna det programmet jag behöver för att kunna spela cs på en viss spelplattform. Samt att man ska ha en sökknapp vid sitt namn uppe till höger om startmenyn som jag förstått det, vilket jag inte har. :/

ladda ner Windows 10 ison, installera Windows 10 med din nyckeln, det fungerar fortfarande. om du vill

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

Vad händer när du kör Windows Update? hittar den inget alls? kan du söka efter updates?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Vad händer när du kör Windows Update? hittar den inget alls? kan du söka efter updates?

Som jag förstår det nu finns 8.1 uppdateringen bara via Windows Store, så du måste få den att fungera.

Skulle testa att skapa en ny lokal användare logga in med denna och sen försöka att öppna store ifrån den nya användaren, Fungerar det bättre?

Visa signatur

Permalänk

@Oneone: Äh ska testa ladda fixa ner windows 10, återkommer om det är något !

Och angående windows updatesen, det finns inget att uppdatera helt enkelt när jag söker efter uppdateringar liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

Och angående windows updatesen, det finns inget att uppdatera helt enkelt när jag söker efter uppdateringar liksom.

Ok men testa skapa en ny användare o kör sedan Windows store ifrån den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

skulle rekommendera en clean install då. koppla ur alla diskar utom din OS disk, sen formaterar du disken innan du installerar win 10

Visa signatur

Permalänk

@Oneone: Äh, gjorde ingen clean update men har w10 nu iallafall! Tack för att du tog din tid med att försöka hjälpa mig, samt alla andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

@Oneone: Äh, gjorde ingen clean update men har w10 nu iallafall! Tack för att du tog din tid med att försöka hjälpa mig, samt alla andra!

OK grymt! fungerar det bra nu med Win 10? varsågod!

Visa signatur