Fallout 4 får högupplösta texturer för PC och Playstation 4 Pro-optimeringar

Permalänk
Medlem

Hmm, om det stämmer att det skulle krävas mer av cpu'n för att driva detta, så skulle det innebära riktiga bumpmaps och tesselation. dvs inte bara nya bitmaps, utan också bumpmaps.
Tja, vi får väl se vad det blir.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Nu blir jag ledsen... stackars barn som blir anklagad som "problem"

Ni får se det som en gigantisk respawn timer... om några år kan ni respawna, och då har ni förstärkning

Hehe.
Det är väldigt roligt med barn också, men ska inte hymla med att det (i mitt tycke, men tror de flesta håller med) kan vara riktigt jobbigt och enformigt bitvis. Men det är ju något som ändrar sig med tiden i och med att barnen växer upp.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Synd att de inte gjorde detta för ett år sedan. Har gjort allt som kan göras i Fallout 4 och spelat över 1200 timmar, så bättre texturer först nu är alldeles för sent för min del. Prutt.

Även spelat Fallout Frost?
En total conversion av Fallout 4 med SNÖ!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Klarar man sig?

Min processor rår kanske inte på den specen, fast den är överklockad så kanske ändå men GPU kanske väger över det hela så det blir spelbart så högt som möjligt. I vilket fall som helst så ska det bli intressant att prova samt att spela detta mästerverk igen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Märkligt. Varför skulle man behöva en sexkärnig processor för HD texturer? Varför sägs ingenting om grafikkortet, som torde vara det som står för allt ögongodiset? Och åtta gig ram är väl inte särskilt skyhögt.

Sketmärklig nyhet. Räknar de med att man kör på en bärbar dator med delat minne & nåt junkigt Intel-grafik-kort?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Awakeruad:

Varför sägs ingenting om grafikkortet, som torde vara det som står för allt ögongodiset.

Vad jiddrar du om?

Citat:

På grafikkortssidan anges entusiastmodellen Geforce GTX 1080 8 GB från Nvidia. Tidigare fanns även icke utannonserade Radeon RX 490 8 GB som alternativ i de rekommenderade systemkraven, men har nu plockats bort.

Det är såpass viktigt att det har fått ett eget stycke, tillsammans med det rejält uppskruvade lagringskravet på 58 extra GB.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Bethesta rekommenderar en 5820k och ett 1080. Men släpper spelet på PS4....

Rätt stor skillnad på resultatet melan de båda alternativen. Min 2500K och ett Ghz 7950 ger bättre resultat än PS4'an.

I dag är en "full" installation runt 35gB. Lägga till nästan 60, för högupplösta texturer? Jag måste erkänna, det lockar inte speciellt mycket. Även om det visar sig att de menar att den totala storleken blir runt 58gB, så är det nästan att fördubbla storleken. Känns fortfarande inte aktuellt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att efter ha spelat med de nya texturerna så är jag inte imponerad, sure det var skillnad men inte en sådan jätteskillnad så jag blev superimponerad och allt är på absolut max utan några som helst problem. Eller så är jag kanske bara trött på spelet helt enkelt. Nåväl. Det är avinstallerat nu i alla fall spelet och den boken är stängd.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro