AMD Ryzen i 17 modeller hittar ut på webben – R7 1800X är flaggskeppet

Permalänk
Avstängd

Jag tror detta blir mest skit i slutändan.
Ialla fall för oss som har datorn till gaming.
Ska man endast köra Benhmark,så visst,

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@biorrith: Ja, det så klart!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luxor ABC80:

* Misstänker/gissar att R5 1600X kommer kunna överklockas högre till frekvens än R7 1700X. Så frågan är: Vill man ha 6C 12T i 4,2GHz eller 8C 16T i 3,9GHz ? (som exempel)

Högre klock eftersom stödet för fler kärnor än fyra inte är det bästa.

Skrivet av Equilibrium:

Inte så jätte fyndigt av AMD med namnen på de nya processorerna, ja okej detta är ju bara OM detta är sant.

Intel i3, i5 and i7.
AMD r3, r5 and r7.

Om namnschemat skulle visa sig stämma så är det nog deras GPUer som de tar inspiration ifrån och inte Intel. R3, R5 och R7 skulle stå för Ryzen 3, 5 och 7.. även om jag tvivlar att detta är sant.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

17 modeller med olika värden skvallrar väl lite om att dom haft svårt att få till toppmodellerna?
Som jag förstår så försöker man skapa högpresterande kretsar hela tiden, men då de brister i kvalité stänger man av de defekta delarna i cpu och kvar har man en sämre modell än toppen.
Så om vi utgår från detta ser det inte så lovande ut är jag rädd.
Men hoppas det blir bra! Har sett fram emot Zen, numera känt som Ryzen. Blir en intressant vår minst sagt.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag tycker inte det är en särskilt smart namngivning heller. Bättre låta Zen stå på egna ben istället för att understryka konkurrensen med Intel. Jag tror AMD har mer att vinna på genom att inte själva understryka jämförelsen med Intel utan snarare sikta in sig på att bygga sitt varumärke med smarta kampanjer. Jämför med "Intel Inside".

I så fall hade jag hellre sett R4, R6 och R8 samt en enkel angivelse av klockan. Enkelt och funktionellt, utan förvirring.

När AMD var som mest framgångsrika så var det väl att de just jämförde sig med Intel?

Ex Athlon 3000+ @ 2.0 GHz = Intel P4 3.0GHz?

Nu har man ju spontant ingen aning om FX 2393 är bättre eller sämre än en i5a 7600. Visst man kan läsa på osv, men konsumenter är rätt lata.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Detta är gamla nyheter om man är med i pc master race men bättre sent än aldrig jacob

pc master race? r u 1 of them?!

https://www.youtube.com/watch?v=aDMsGl_XxTk

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Men såhär skriver Sweclockers
http://www.sweclockers.com/nyhet/23212-amd-ryzen-blir-alla-up...
Missar jag något? :/ Det verkar som att AMD säger att man kan klocka alla.

Jag tror helt ärligt att det är önsketänkande. I så fall hade man ju inte gjort 17 versioner. Det man dock kan tolka det som är att varje segemtent av processorer kommer ha en upplåst, något som stämmer med tanken ovan att en X CPU finns från 4C4T till 8C16T. Finns ju ingen poäng att ha 3-4 st CPUer i samma segment om alla är upplåsta och likadana.

Den enda jag saknar, helt ärligt, är 8C8T... var den CPUn som lockade mig mest.

Men vi får se helt enkelt. Oavsett vem av oss som har rätt så får vi ju en CPU på alla steg som är upplåst, vilket borde vara mer än nog. Intel i3 och Pentium behöver nog låsas upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

17 modeller med olika värden skvallrar väl lite om att dom haft svårt att få till toppmodellerna?
Som jag förstår så försöker man skapa högpresterande kretsar hela tiden, men då de brister i kvalité stänger man av de defekta delarna i cpu och kvar har man en sämre modell än toppen.
Men hoppas det blir bra! Har sett fram emot Zen, numera känt som Ryzen. Blir en intressant vår minst sagt.

Vadå få till toppmodeller? Det är snarare standard att släppa varianter av samma design beroende på hur de presterar. Att endast släppa toppmodellen hade absolut inneburit problem, då hade minsta lilla fel vid tillverkning renderat delen obrukbar och utan möjlighet att använda en del av kretsarna, eller i lägre fart.

PRO modellerna kan du bortse från, de är nog för just den professionella marknaden. 9 modeller kvar inom "4" segment kvar till konsumenterna. Hur ser det ut för Intel?

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jag tror helt ärligt att det är önsketänkande. I så fall hade man ju inte gjort 17 versioner. Det man dock kan tolka det som är att varje segemtent av processorer kommer ha en upplåst, något som stämmer med tanken ovan att en X CPU finns från 4C4T till 8C16T. Finns ju ingen poäng att ha 3-4 st CPUer i samma segment om alla är upplåsta och likadana.

De behöver inte klocka likadant bara för att de har lika många kärnor och är upplåsta. X varianten lär vara kisel som binnas högre.

Se det jag skrev precis om PRO modellerna.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Vadå få till toppmodeller? Det är snarare standard att släppa varianter av samma design beroende på hur de presterar. Att endast släppa toppmodellen hade absolut inneburit problem, då hade minsta lilla fel vid tillverkning renderat delen obrukbar och utan möjlighet att använda en del av kretsarna, eller i lägre fart.

PRO modellerna kan du bortse från, de är nog för just den professionella marknaden. 9 modeller kvar inom "4" segment kvar till konsumenterna. Hur ser det ut för Intel?

Aha, jo jag menade precis att ca 9 modeller är rätt så standard, 3 top, 3 mid och 3 low end. 17 är en skrämmande siffra på många sätt. Men du har säkert rätt. Bara spontan rädsla vid 17 olika modeller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Sämre än fx-8350.:)
Tänkte mest om Intel skulle ha bättre pris/prestanda.
Om du ändå skulle köpt AMD.
Min gissning att den du vill ha kommer kosta ca 7500 kr.Alltså amatörmässig gissning.
Hade det inte varit för att jag haft min dator till spel.
Så hade min förr förra dator dugit fint.En intel I5-760.
Den står här som stereo numera.:)
Min förra dator en AMD fx-8350 Skänkte jag sonen.eftersom den inte klara kraven till en 144 mhertz skärm

Intel köper jag inte på grund av deras mutor mot butiker i början av 2000-talet som helt satte konkurrensen ur spel. Om intel och amd återigen tar 50/50 av entusiastmarknaden så kan jag överväga det, men inte nu.

7500Kr låter inte helt orimligt om man ska tro prestandaryktena, men samtidigt har AMD ett enormt behov av att ta marknadsandelar och sälja, så jag tror priset blir lägre, men vi får se

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Någon som har nå info om APUer med Ryzen? Är de några modeller på gång eller är det entusiast CPUer som får prioritet i början?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Hur många K modeller finns de då?

Verkar som det bara är 3st K-modeller men en himla massa annat,

Chip Cores/Threads Base/maximum clock speed (GHz) Graphics TDP
Core i7-7700K 4/8 4.2 / 4.5 (overclockable) HD 630 91W
Core i5-7600K 4/4 3.8 / 4.2 (overclockable) HD 630 91W
i3-7350K 2/4 4.2 (overclockable) HD 630 60W

Read more at http://www.trustedreviews.com/news/intel-7th-gen-kaby-lake-sp...

Visa signatur

Rʏᴢᴇɴ 5800X3D / Tᴀɪᴄʜɪ X570 / 64Gʙ DDR4/ RX 6950XT Mᴇʀᴄʜ 319

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jioop:

Med det argumentet så har Intel misslyckats fatalt eftersom de har betydligt fler olika CPU:er än 17 i t.ex. Skylake.

Skrivet av jioop:

Aha, jo jag menade precis att ca 9 modeller är rätt så standard, 3 top, 3 mid och 3 low end. 17 är en skrämmande siffra på många sätt. Men du har säkert rätt. Bara spontan rädsla vid 17 olika modeller.

Jaså? https://en.wikipedia.org/wiki/Skylake_(microarchitecture)

Enbart på desktop har Intel 29 olika CPU:er. Detta enbart i 1151 socketen. Tar man med LGA-2011-3 så har du ytterligare 5 st CPUer. Och det går väl ganska bra för Intel eller hur?

Skrivet av Lehto:

Någon som har nå info om APUer med Ryzen? Är de några modeller på gång eller är det entusiast CPUer som får prioritet i början?

Det är nog de mer presterande som kommer ut först... Detta följs upp av Raven ridge (Alltså APU:er) senare och sist server CPU:er någon gång i slutet av året.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

På denna sida 35st olika Intel Kaby Lake, så det går illa för dem nu då enligt folk härinne.

http://www.trustedreviews.com/news/intel-7th-gen-kaby-lake-sp...

Å andra sidan går det rykten igen från Canard PC att Intel ska släppa 2 nya CPU:er p.g.a. Ryzen.

i7-7740K
i5-7640K

https://videocardz.com/65708/intel-preparing-core-i7-7740k-a-...

Visa signatur

Rʏᴢᴇɴ 5800X3D / Tᴀɪᴄʜɪ X570 / 64Gʙ DDR4/ RX 6950XT Mᴇʀᴄʜ 319

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TurboFreak68:

Verkar som det bara är 3st K-modeller men en himla massa annat,

Chip Cores/Threads Base/maximum clock speed (GHz) Graphics TDP
Core i7-7700K 4/8 4.2 / 4.5 (overclockable) HD 630 91W
Core i5-7600K 4/4 3.8 / 4.2 (overclockable) HD 630 91W
i3-7350K 2/4 4.2 (overclockable) HD 630 60W

Read more at http://www.trustedreviews.com/news/intel-7th-gen-kaby-lake-sp...

Jag vet det bara är 3x K och det va lite det jag menade, många som va CPUr är och annat ofatst köper K för andrahandsvärde och man kan klocka dom, men om AMD släpper 17 modeller som alla gå klocka så blire LITE mer tänka på.

Intel är ganska enkelt liksom.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TurboFreak68:

På denna sida 35st olika Intel Kaby Lake, så det går illa för dem nu då enligt folk härinne.

http://www.trustedreviews.com/news/intel-7th-gen-kaby-lake-sp...

Å andra sidan går det rykten igen från Canard PC att Intel ska släppa 2 nya CPU:er p.g.a. Ryzen.

i7-7740K
i5-7640K

https://videocardz.com/65708/intel-preparing-core-i7-7740k-a-...

Underligt. Om Intel kommer att lansera en i5:a med HT aktiverad.. Konkurrerar de då inte med sina egna i7 7700K? Om så.. varför köpa en i7 om man kan få en i5 med samma funktioner fast billigare? Eller kommer Intel göra precis som de gjort med sina i3:or? Alltså att lansera 7640K till priset av en i7:a? Det i så fall vore ren idioti..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Med det argumentet så har Intel misslyckats fatalt eftersom de har betydligt fler olika CPU:er än 17 i t.ex. Skylake.

Jaså? https://en.wikipedia.org/wiki/Skylake_(microarchitecture)

Enbart på desktop har Intel 29 olika CPU:er. Detta enbart i 1151 socketen. Tar man med LGA-2011-3 så har du ytterligare 5 st CPUer. Och det går väl ganska bra för Intel eller hur?

Det är nog de mer presterande som kommer ut först... Detta följs upp av Raven ridge (Alltså APU:er) senare och sist server CPU:er någon gång i slutet av året.

Det är skillnad med att ha haft monopol i drygt 10 år. De är ju mer än en generation intel har bakom sig i 1151-sockeln med allt från 4000-serien till 7000-serien. De har ju inte behövt lansera någon storslagen cpu utan bara optimera existerande kretsar i så många år nu.
Tycker du verkligen det är en rättvisande jämförelse då?
Jag minns lanseringar av generationer av intel då de haft tre, kanske fyra processorer vid lansering, sen har resten dykt upp långt senare skapade av vad jag förstått det som bristande kretsar. Baserat på vad jag läst och uppfattat.
Samma sak sen tidigare AMD Athlon, minns bara några få modeller från varje generation.
Men verkar bara vara jag som tycker 17 va mycket, så är säkert inget knasigt egentligen.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jioop:

Det är skillnad med att ha haft monopol i drygt 10 år. De är ju mer än en generation intel har bakom sig i 1151-sockeln med allt från 4000-serien till 7000-serien. De har ju inte behövt lansera någon storslagen cpu utan bara optimera existerande kretsar i så många år nu.
Tycker du verkligen det är en rättvisande jämförelse då?
Jag minns lanseringar av generationer av intel då de haft tre, kanske fyra processorer vid lansering, sen har resten dykt upp långt senare skapade av vad jag förstått det som bristande kretsar. Baserat på vad jag läst och uppfattat.
Samma sak sen tidigare AMD Athlon, minns bara några få modeller från varje generation.
Men verkar bara vara jag som tycker 17 va mycket, så är säkert inget knasigt egentligen.

"De har ju inte behövt lansera någon storslagen cpu utan bara optimera existerande kretsar i så många år nu."

Det har hänt rätt mycket på desktop sidan, det är SJUK prestanda skillnad på en 2600k och en 7700k om vi räknar inte M.2 RAM CPU Moderkort allt.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Själv köper jag inte intel eftersom de byter sockets för sina konsumentprollar hela djävla tiden och gör det omöjligt att uppgradera om man inte byter ut hela skiten.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av danedi:

@Ozzed: Själv köper jag inte intel eftersom de byter sockets för sina konsumentprollar hela djävla tiden och gör det omöjligt att uppgradera om man inte byter ut hela skiten.

Du har Z77 2 genration CPUS samma med Z87 och Z170.
Räcker inte ha en CPU i typ 4-5 år? man vill ju helst ha dom nya moderkoret efter 4-5 år händer ju rätt mycket där

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Det var därför jag fastnade för AMD från början... Socket A <3 Vilka minnen

Och det är som du säger att det är sådär lagom kul att byta moderkort bara för att man skaffar ny CPU. Jag är sådan så jag vill gärna uppgradera CPU årligen, och med socket A, AM2 + 3 + osv osv så gick det ju oftast... Med intel så var man tvungen att byra ut allt, det gillar jag inte.

Men nu har ju AMD sagt att Ryzen skall hålla i 4 år så jag hoppas

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@tvelander: Socket 1156-1155-1150-1151 på relativt kort tid utan mycket av uppgradering i chipväg.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av danedi:

@tvelander: Socket 1156-1155-1150-1151 på relativt kort tid utan mycket av uppgradering i chipväg.

2009 till 2016 nä bara 7 år....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Vad ser du som ingen annan ser?

Visst spelar IPC och andra faktorer in i arkitekturen, men vad jag ser som du inte gör kanske (glasögon kanske vore något? eller "ctrl" + "+" några gånger)
Vad jag ser är iallafall frekvenser på cirka 3Ghz-3.5Ghz. Inte speciellt roligt. Säkert väldigt bra cpus för mångtrådade program eller benchmarks. Men väldigt tråkigt för fåtrådade applikationer eller spel. (det som jag bryr mig mest om, därav inflikandet av 7700k som jag lätt får upp i 5Ghz).

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Keeper of Traditions

Med tanke på hur många som köper produkten med högst nummer och tänker att det måste vara bäst, så hade det ju varit smartare med R8, R6 och R4 (sen är ju jämna nummer bättre än ojämna, också )

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av danedi:

Å andra sidan så är ju CPU-uppgraderingar lite av det förgångna nu på desktop-marknaden.
Det är inte 2005 längre, jag klarar mig fint på min 6 år gamla CPU

En ny plattform känns ju som en av de stora anledningarna till en uppgradering faktiskt!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

"De har ju inte behövt lansera någon storslagen cpu utan bara optimera existerande kretsar i så många år nu."

Det har hänt rätt mycket på desktop sidan, det är SJUK prestanda skillnad på en 2600k och en 7700k om vi räknar inte M.2 RAM CPU Moderkort allt.

Inte om man faktiskt tar och ser skillnaden på tidigare noder före 2600K och prestandavinsterna framför dessa. Sedan Q1 2011 som 2600K släpptes så har prestandan IPC ungefär ökat med 50-55%. En skillnad som faktiskt slås av hoppet från Q9650 till 2600K. Så när man tänker på det så är det egentligen inte så "SJUK" prestandaökning med tanke på att man är inne på den sjunde generationens i-core just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

2009 till 2016 nä bara 7 år....

Inte ens 2 års livslängd på en intel sockel om man tar genomsnittet där.
De var bättre innan med sin s775 även om inte alla processorer till den var kompatibla med alla moderkorten

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

REALEASE...THE RYZEN!!! (RELEASE THE KRAKEN)