Behöver tips på ny telefon.

Permalänk

Behöver tips på ny telefon.

Vill ha tips på bra nya telefoner både plus och minus med dom. Har en LG G Flex 2 som har funkat sjukt bra och är jäckligt nöjd med den.
Vill helst ha en Android telefon och tveksam mot Samsung och Iphone för det känns som dom bara tävlar mot varandra och inte gör något speciellt med sina modeller. (Men vad vet jag)

Var sugen på en LG G5 men fick veta att den inte hållt uppe förhoppningarna så kom gärna på tips.

Pris 6000 - 0
Men mest ute efter en proffsig och skön telefon.

Permalänk
Medlem

Senaste 1+ telefonen, alternativt Huaweis nya mobiler ska vara ganska trevliga!

Permalänk

Jag köpte precis en oneplus 3t och frugan en honor 8. Har lekt mycket med hennes men jag måste säga att jag är jävligt nöjd med min oneplus 3t. Frakten tog ungefär en vecka men man kunde välja att betala 99 kr extra och den med express, 1-2 dagar stod det då.

Permalänk
Medlem

Honor 8 eller Oneplus 3 borde du titta på, men vad är felet på samsung? kollar man på prisjakt är dom i toppen och det är ju inte så konstigt för det är bra telefoner . Det jag inte gillar med honor 8 dock är att den ska vara så ömtålig och lätt att repa, visserligen samma med galaxy s7 med sina jävla glas o metalbaksidor...

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Honor 8 eller Oneplus 3 borde du titta på, men vad är felet på samsung? kollar man på prisjakt är dom i toppen och det är ju inte så konstigt för det är bra telefoner . Det jag inte gillar med honor 8 dock är att den ska vara så ömtålig och lätt att repa, visserligen samma med galaxy s7 med sina jävla glas o metalbaksidor...

Jag valde bort Samsung pga priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

OnePlus 3 eller 3T.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

One plus 3t. Finns egentligen inget som är dåligt för det pris man betalar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Nokia P1?

Permalänk

Rekommenderar, som många andra, allt från 1+. Började med OPO och har 1+3 nu, älskar telefonerna.

Permalänk
Medlem

Om jag får låna tråden lite... Hur kommer det säg att alla telefoner börjar återgå till en högtalare nere på botten? Varför börja skita i Stereo högtalarna som blev så stora?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Om jag får låna tråden lite... Hur kommer det säg att alla telefoner börjar återgå till en högtalare nere på botten? Varför börja skita i Stereo högtalarna som blev så stora?

men man spelar ju ändå inte musik eller tittar film med högtalarna från mobilen väl? ser inte behovet ha stereo det blir kasst ljud ändå tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

men man spelar ju ändå inte musik eller tittar film med högtalarna från mobilen väl? ser inte behovet ha stereo det blir kasst ljud ändå tycker jag.

Näe det är ju sant men man vill ju ändå ha valet.. Precis som när man köper bilar med 500 HK.. Det är inte direkt att man gasar så vägarna skakar med roligt o ha

Jag menar, det var ju ändå något som började bli stort o helt plötsligt dog det..
Jag brukar ju öppna högtalaren ibland när jag t.ex. byter om o så o gör mig redo för jobbet eller något.. Istället för att starta datorn o hela köret.. Så kör jag bara upp det genom mobilen.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alextheswe:

Var sugen på en LG G5 men fick veta att den inte hållt uppe förhoppningarna så kom gärna på tips.

Pris 6000 - 0
Men mest ute efter en proffsig och skön telefon.

Om du vill ha en Google Daydream VR ready telefon så kanske ZTE Axon 7 skulle sitta fint, den är inte så dyr heller.
Dock har inte OTA uppdateringen för Nougat kommit till Europa än men den håller på att testas så den är på gång.
https://vr.google.com/daydream/phones/

Den är rätt stor och lite smågrejer att klaga på, dock inget som stör mig.
Fingeravtrycksavkänningen funkar fint för mig, men annars kan man till exempel lägga in samma finger två gånger för bättre precision.

Kanske värt att kolla lite recensioner och ev. känna på den någonstans innan du bestämmer dig:

Permalänk
Medlem

De ska ju presentera LG G6 vid slutet av månaden ;D
Av det man har hört hittills så verkar det vara en fin telefon

Permalänk

iphone

iphone 7+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miicheal:

De ska ju presentera LG G6 vid slutet av månaden ;D
Av det man har hört hittills så verkar det vara en fin telefon

Sitter med en G4 nu och väntar otåligt på G6. Även om Samsung roffar åt sig senaste Qualcom så LG blir utan och får använda en äldre variant så tror jag G6 blir min nästa lur.

Permalänk
Medlem

Har haft min OnePlus 3T i några veckor nu. Är definitivt nöjd.

Permalänk
Skrivet av Miicheal:

De ska ju presentera LG G6 vid slutet av månaden ;D
Av det man har hört hittills så verkar det vara en fin telefon

Det har jag missat fan spännande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Sitter med en G4 nu och väntar otåligt på G6. Även om Samsung roffar åt sig senaste Qualcom så LG blir utan och får använda en äldre variant så tror jag G6 blir min nästa lur.

Joo, bytte från LG G4 till en Samsung S7, haha gillade LG'n bättre, kändes bättre att använda bara
Lär bli en G6a ifall priset inte blir för högt

Skrivet av Alextheswe:

Det har jag missat fan spännande!

Skickades från m.sweclockers.com

Yes! väntar ivrigt på den ^^

Permalänk
Lego Master

Jag som tittade storögt på ASUS ZenPhone 3 Deluxe, men ingen har rekommenderat den, så är den kissig?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield