Delar köpes till bygge av dator för Lightroom & Photoshop

Permalänk

Delar köpes till bygge av dator för Lightroom & Photoshop

Hej,
Jag skulle vilja köpa delar till en dator som ska användas till fotoredigering, primärt Lightroom samt Photoshop. Datorn kommer inte användas till gaming eller film…

Jag behöver en snabb Intel I7 eller AMD motsvarande, minne minst 16gb och lämpligt moderkort samt nät-agg. Jag har läst mig till att varken PS eller LR kräver något värsting GPU, så jag tror det räcker med integrerat på MB. Jag har redan en SSD för OS liggande, så det behövs inte. Likaså har jag ett chassi stående.

Men jag kan även tänka mig att köpa en färdig låda, då säljer jag bara mina andra prylar. Jag är öppen för diverse förslag, men ska försöka hålla mig på en begränsad budget.

Är även öppen för skärm

Tack på förhand!
Ps. bor i Skåne

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@harrywill: Har ett " EVGA SuperNOVA G2 650W 80+ Gold " om intresse finns?
Ungefär 8 månader gammalt, ej reggat hos EVGA så all den garantin finns kvar samt den som följer med agget från butik!

Kostar nytt i skrivande stund 995:-
-30% = 700:-

OBS! Originallådan finns tyvärr ej kvar, men alla kablar finns såklart!

Finns i Skåne / Svalöv
// Nitziuz

Visa signatur

NZXT H440 , ASUS Z97-A , Intel Core i5 4690K 4,8 GHz , Kingston HyperX Fury 2x4GB 1866MHz , 2x MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB , EVGA SuperNOVA G2 1300W 80+ Gold , Samsung SSD EVO 850 250GB

Permalänk

Jag har en BenQ BL3200PT - 32" 1440p skärm som jag ska sälja då jag gör mig av med min stationära dator.
Hör av dig på pm om det är intressant.

Permalänk
Medlem

Har 32GB(4x8GB) corsair lpx 2666 ddr4 om det är intresant

Permalänk
Medlem

Om intresse finns så har jag en I7 2600k ett P8Z68 Pro/GEN3 och 16Gb G.Skill F3-14900CL8-4GBXM minnen till salu. Processorn rullar fint i 4,6 eller 4,7 ghz (jag minns inte riktigt) och presterar ungefär som en stock i7 6700K när den är klockad. Lite snabbare i singel thread men lite slöare multi, det skiljer någon procent enligt passmark. Jag har enbart använt datorn för att spela lol någon gång i veckan och därför används den inte då min laptop klarar lol galant.

Visa signatur

Blank

Permalänk

@harrywill: Jag har ett färdigt system om du är intresserad.

Chassi: Fractal Design R4.
Moderkort: MSI M-POWER Z77.
CPU: Intel Core i7-3770K.
RAM: Corsair Vengeance 4x4GB.
GPU: ASUS GeForce GTX 680 Direct CUII 2GB.
PSU: Corsair AX750 750w.
Fläktar: Corsair SP 120mm (1st), Fractal Design (2st).

Pris kan diskuteras. Finns i Malmö.

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!