Köpa skärm från ebay.de kommer den till mottagaren hel?

Permalänk
Medlem

Köpa skärm från ebay.de kommer den till mottagaren hel?

Tänkte köpa en ny skärm från ebay och undrar över er som har kanske erfarenheter från köp av skärm från utlandet.
Det är billigare att köpa en ny skärm från ebay än vad dom begär för vissa skärmar på blocket.
Jag tänkte bara mellanlanda med den här skärmen tills jag bestämt mig för vad jag vill ha.
Så frågan är kommer skärmen väl paketerad till mig, har hört att stora förpackningar är lika med stora risker.

Tacksam för svar även om det gäller andra stora produkter därifrån.

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara någon skillnad att beställa varor från Tyskland jämfört med från en svensk butik? Det är klart att det inte finns några garantier men köper du skärmen från en butik så bör det inte vara några problem att få en ny utskickad om du kan uppvisa att skadorna uppstått i frakten.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Har nog beställt ca ifrån ebay.de 200 gånger och haft 1 problem och det var med glas.
Men fick en ny efter att skickat bild så go for it

Permalänk
Medlem

Tackar för råden!

Permalänk

Även jag har beställt från ebay mer än nödvändigt och jag säger som föregående. Är inga problem om man skickar in bild och förklarar som det är.