Nokia 3310 på väg tillbaka

Permalänk
Avstängd

Undrar vad batteritiden blir?

Hoppas att den får bättre batteritid än originalet, samt USB Type-C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Hade ju varit nice med lite pimpad hård/mjukvara, för exempelvis swish och bankid...

Precis. I så fall skulle jag nog köpa en, för det är inte mycket mer än det jag verkligen behöver på en sketen telefon.

Hade en 3310 som funkade fint i många år, och som sagt, två veckors batteritid var skönt. Men ska inte klaga på min Samsung S5, den har nästan en veckas batteritid.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Misstänker att detta kommer slå in sig rätt bra på marknaden. Speciellt inom målare, byggarbetare, snickare etc som ofta förstör sina mobiler och inte behöver kunna spela fallout shelter på mobilen

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Har min kvar.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Nej, fy... Färgskärm... Jäkla onödigt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Inaktiv

"a 3310 homage", så det kommer högst troligt inte vara en exakt kopia.

Permalänk
Snusfri

Har fortfarande kvar min gamla 3310

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kommer nog sälja bra om de lyckas göra telefonen så bra som folk minns den.

Vettefan om det är möjligt. Folk har verkligen satt telefonen på en piedestal. Visst var det en grym mobil back in the days, men idag? Nja...

Skrivet av Storage Jar:

600 spänn? Köpte två osmarta samsungtelefoner med samma funktioner och över 2v batteritid för 29kr styck.
Alltid lurar man väl någon. Lurar

Nu har jag svårt att tänka mig att en mobil för 29 kronor håller samma kvalite som en 3310, men kanske har jag fel.
Men men, i de 600 kronorna så är nog ett par hundra enbart för nostalgin. Om de nu inte lägger till flera moderna funktioner.

Skrivet av krigelkorren:

Detta kommer sannolikt bli den "nya" telefonen för kriminella igen för använd och släng-syften när man inte vill bli spårad...

Näe, då väljer man en mobil som inte kostar mycket mer än hundralappen. För 600 kan man för bövelen få en femma dödsknark

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Vettefan om det är möjligt. Folk har verkligen satt telefonen på en piedestal. Visst var det en grym mobil back in the days, men idag? Nja...

Den är ju inte för alla, helt klart, men det finns en grupp som definitivt kommer köpa då de inte ser poängen med smartphones och bara vill ha sin "ganla kompis" tillbaka.

Däremot så tror jag ingen saknar själva laddaren, utan där kan de nog trycka till med en modern historia med USB-stöd, samt ett modernt batteri, som bör kunna räcka grymt länge om det inte finns massa modernt krafs i telefonen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Hade lätt köpt om jag bara behövde en telefon, men den funktionen känns ju mer som en sån standard-app som man inte kan ta bort nuförtiden Har inte ens telefon och sms på home-skärmen längre. Produkten är legendarisk men användningsområdet finns knappt längre för min del tyvärr.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skäggig legend

Festivaltelefonen kirrad! Spill hur mycket skit du vill på mig, gud kan pissa på mig, jag kommer alltid kunna ringa sambon för att undra vart hon är, problemet är ju att hennes batteri är dött. Lösning: jag köper två!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

För egen del har tjänster som WhatsApp, Messenger samt mail helt tagit över samtal och sms, även om den avskalade upplevelsen och framförallt batteritiden lockar så skulle telefonen innebära en högre månadskostnad för min del. Dessutom vet alla att 8210 var mycket bättre.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Festivaltelefonen kirrad! Spill hur mycket skit du vill på mig, gud kan pissa på mig, jag kommer alltid kunna ringa sambon för att undra vart hon är, problemet är ju att hennes batteri är dött. Lösning: jag köper två!

fast om den inte tillverkas på samma sätt så kommer den inte att hålla. det som gjorde 3310an bra var ju för att den vart så solid byggt. nu kommer den nya varianten skilja sig hårdvarumässigt.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

"Moderna versionen"

Äsch, skitsnack, ingen Nokia 3310 har någonsin gått sönder, de kan lika gärna sälja begagnade ex. och ingen skulle märka skillnaden.

På tal om det, kanske dags att tömma byrålådan nu på de två 3310:orna, extraknäckandes som pappersvikter. -Om de nu blir aktuella igen.

Detta kommer sannolikt bli den "nya" telefonen för kriminella igen för använd och släng-syften när man inte vill bli spårad...

Jag lyckades förstöra 2 st. En tappade jag från färjan och ligger väl kvar i östersjön och den andra flög ut från balkongen på 7e våningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju inte samma Nokia det rör sig om, tillverkningen är ju dessutom outsourcad denna gång då Nokias fabriker inte finns längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är väl inte så smart? Omöjligt att förstöra bevisen

Skrivet av Trunk:

Vettefan om det är möjligt. Folk har verkligen satt telefonen på en piedestal. Visst var det en grym mobil back in the days, men idag? Nja...

Nu har jag svårt att tänka mig att en mobil för 29 kronor håller samma kvalite som en 3310, men kanske har jag fel.
Men men, i de 600 kronorna så är nog ett par hundra enbart för nostalgin. Om de nu inte lägger till flera moderna funktioner.

Näe, då väljer man en mobil som inte kostar mycket mer än hundralappen. För 600 kan man för bövelen få en femma dödsknark

Förvisso poänger, för att inte tala om ett verktyg för "urspårning" men jag tror ni underskattar användningsområdena där 3310:an är överlägsen andra modeller bl.a:

  • Som stoppning i valfri väst/jacka = skottsäker

  • Knogjärn

  • Glashammare

  • Murstock

För att bara nämna några.

Tillräckligt många 3310:or skulle kunna sänka en kropp till kanalens botten.
Sedan har dessa telefoner inte så high-tech uppkoppling och skvallrande bakgrundsapplikationer som dagens "smarta" mobiler besitter, en billigare -men modernare- mobil har antagligen fler sårbarheter än 3310 tack vara modernare mjukvara och tjänster ex. GPS, Java.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Avstängd

Är lite roligt om en klassiker kommer tillbaks så där som 3310 men den var ju knappast ensam att vara tålig då dom flesta modeller från den tiden faktiskt kunde användas som mordvapen utan att skada telefonen och min första philips fizz lever än i dag min 5110 lever antagligen men inte batteriet samma med 3310an och ericsson hajfena var med en av dom där modellerna

Gillar tanken på super basic telefon men skulle vara så man kan ha bas funktioner på nätet med och ett 3000mah batteri så man kan ladda den en gång i månaden eller så

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Kul gjort av MHD Global!

Lite av nostalgivåg, precis som Nintendo med NES Classic.

Min första Nokia var den betydligt äldre och klassiska 2110 "ägget" (med PC Card för Internetanslutning ifrån både HP-handator och bärbar dator), men 2000 så köptejag just en 3310 i denna blå färgen i present till min syster, som blev enormt glad och sedan använde den i många år (hon har kvar samma mobilnummer som jag fixade än i dag).

Till skillnad ifrån NES Classic så kommer jag dock inte stå i kö för denna.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

3310 har alltid känns som en losertelefon. När jag köpte min Nokia 6110 så var den grym, när 3310 kom så kändes det som att svenssons fick de funktioner som jag hade haft i så många år tidigare. Alla började spela de spelen som man hade kört i så många år.

De som hade snygga telefoner på den tiden hade dock nokia 8810. Fast då hade jag haft min i över 1,5år.
Just 8000serien skulle jag vilja se idag, tänk er Nokia 8910i Titan i ny version uppdaterad med dagens hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Man kommer bara kunna ha 30 förinstallerade kontakter och sladden till laddaren är 20cm lång?

Ha, den var bra! 😃

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Jaaa vad sjukt glad man blir! Har också kvar min gamla Sony Ericsson T610 från 2003 samt Ericsson GF788e från 1997. Båda funkar fortfarande utmärkt!

Har kvar min Philips AP 6112 ifrån 1989/1990, men går inte att använda längre då nätet NMT 900 är nerlagt.. 🙂

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Hade lätt köpt om jag bara behövde en telefon, men den funktionen känns ju mer som en sån standard-app som man inte kan ta bort nuförtiden Har inte ens telefon och sms på home-skärmen längre. Produkten är legendarisk men användningsområdet finns knappt längre för min del tyvärr.

Nyfiken;
Hur gör du om någon skall ringa dig, tex. på jobbet? Kör du Skype eller IP-telefoni istället?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nyfiken;
Hur gör du om någon skall ringa dig, tex. på jobbet? Kör du Skype eller IP-telefoni istället?

Inkommande samtal kommer ju upp på skärmen oavsett?

Permalänk
Medlem

Nokia har en övertro på människors påverkan av nostalgifaktorer? Jag är själv nostalgiker på många sätt. Men det finns gränser för hur mycket jag låter nostalgin påverka mitt liv negativt.
När nokia börjar tro att dom är nintendo... Då blir man orolig... Då blir man jävligt orolig! Själv tycker jag att man kunde ha stoppat framtiden redan 1973.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Borde åter tillverka Nokia 8110 med nytt innanmäte och fjäder driven lucka, kanske som modell "Neo" 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Avstängd

Det är kul när företag återlanserar gamla lyckade produkter igen. NES Classic började säljas för inte så länge sedan.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Grym kultlur!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

3310 är grym som första lur till kidsen gör inte så himla mycket om den går sönder eller tappas bort

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

@Ozzed: Jag tror, som mycket annat, att minnet är bättre än verkligheten men det återstår att se!